Škoda Fabia Monte Carlo – Posebna edicija za posebnu Škodu

Opravdava li Fabia Monte Carlo svoje ime? Mi smo na licu mjesta, na prijevoju Col de Turini, vozili Fabiju sa 150 KS

Povijest automobila je povijest posebnih modela. Ako se sjećate Golfa ‘trojki’ i njenih Bon Jovi i Rolling Stones edicija, sada imamo Fabiju u Monte Carlo izdanju. Strašno? Ne! Pogledajmo sada Škodu Fabiju Monte Carlo, čija trenutna generacija nadopunjuje češki monegaški klan.

Opcionalno u crnoj boji dolazi krov. Standardno u crnoj boji dolaze rešetka hladnjaka, spojler, prednja maska s velikim usisnikom zraka, difuzor, bočne lajsne, stražnji spojler itd. Tu su i crni aluminijski naplatci, 16 cola standardno, 17 ili 18 cola kao opcija.

I ovi 17 inčni kotači na kojim se vozimo imaju prilike voziti po fantastičnom asfaltu Col de Turini prijevoja, koji je ujedno i dionica popularnog relija u Monte Carlu. Posebno ime za poseban model. Zasigurno ima više smisla nego nekadašnji modeli Golfa s Rolling Stones natpisima. Zacijelo se Mick Jagger još uvijek ćeška po glavi. Iza sjajne maske smješten je sjajan 1.5 TSI motor sa 150 KS, uparen sa sedamstupanjskim DSG automatskim mjenjačem. Fabia, motivirana s 250 Nm okretnog momenta, spiralno se uspinje od Monaka prema vrhu i pruža više užitka u drugoj i trećoj brzini od nekih supersportaša. Nema znojnih dlanova, već čisti užitak pri rezanju zavoja, s vremena na vrijeme čak i prilika za puni gas, između oblaka i magle pri vrhu. Bilo da vozimo unutarnjom ili vanjskom stranom zavoja, Fabia se ponaša vrlo ‘cool’, baš kao što i prijevoj Col de Turini to nosi u svom imenu.

Prostranost i preciznost

Adaptivni amortizeri? Nisu u ponudi. Bez obzira na to konvencionalno podešnje ovjesa kombinira udobnost s povratnim informacijama, izbjegava nepotrebna naginjanja karoserije, ostaje miran čak i pri prelascima preko neravnina, dok Carlova unutrašnjost sa sportskim sjedalima djeluje vrlo uvjerljivo, čije su presvlake pomalo pjenaste, ali dobro podupiru tijelo.

Karbonski dekor, ukrasni prošavi i površine visokog sjaja, prostranost sprijeda i straga je gotovo iznenađujuća. Baš poput upravljanja s dovoljno snage, linearnom preciznošću i pristojnim povratnim informacijama. Sve to učvršćuje Fabiju na visok stup kvalitete koji se nedavno smjestila. Trebamo pohvaliti i jednostavan rad multimedije i mnoštvo fizičkih gumba, metaliziranih valjčića i kotačića. Čak bi smo i poželjeli vječni život konvencionalnom okretnom kotačiću za svjetla.

Infotainment možete gledati i njime upravljati putem ekrana od 9,2 inča i možete se naviknuti na digitalni kokpit. Zabava nije jeftina, Škoda Fabia Monte Carlo počinje od 154 tisuće kuna za 1.0 TSI model s 95 KS, a završava sa 150 KS snažnim modelom s automatskim mjenjačem za 178.514 kuna.

ZAKLJUČAK:

Monte Carlo je možda samo razina opreme, ali razina koja donosi veselje, što sada već prilično odraslu Fabiju čini još poželjnijom. Osobito s jakim TSI motorom i DSG mjenjačem.