Dacia Jogger 1.0 Eco-G 100 Extreme – Prostran, udoban, ali (više) ne i ‘budget’

Jedini (opcijski) sedmerosjed u ponudi Dacije, ovdje u pred-redizajniranom izdanju, raspolaže prostranom kabinom, ogromnim prtljažnikom i dobro poznatom kombinacijom benzina i LPG-a. Ali u Extreme izvedbi više nije jeftin…

Dacia je reputaciju izgradila na stvaranju i prodaji budget automobila – dakako, temeljenih na “staroj” Renaultovoj tehnologiji – po vrlo pristupačnoj cijeni. Posljednjih godina, usporedno s porastom prodajnih rezultata i same Dacije, napredovali su i sami modeli, kako opremom i značajkama, tako i motorima i sustavima asistencije. A i cjenovno. Za testirani Jogger Extreme, primjerice, rumunjska marka traži 155.430 kuna, što čak i uz nedavnu inflaciju, nema više puno veze s budget modelima. I to je za verziju s pet sjedala – za sedam treba doplatiti još 6600 kuna.

Upravo taj treći red sjedala i prilično voluminozne vanjske dimenzije Jogger čine trenutačno najzanimljivijim modelom Dacijine ponude (pored Springa, Sandera (običnog i Stepway) i Dustera). Robustan vanjski dizajn 4,55 metara dugačkog karavana – s međuosovinskim razmakom od gotovo 2,9 metra i 200 mm odstojanja od tla – upadljiv je i prepoznatljiv, pogotovo u ovom Extreme izdanju (djelomično zato jer stražnji dio podsjeća na Volvove modele). Na fotografijama je verzija čiji će prednji dio uskoro biti zamijenjen Dacijinim novim vizualnim identitetom, ali čak i u ovom “starom” izdanju, Jogger izgleda moderno.

Vozačko okruženje, naravno u cjelosti preuzeto iz postojećih modela, pogađa dobar omjer funkcionalnosti i praktičnosti, s dobrim prednjim sjedalima, ugodnim položajem za upravljačem, korisnim Media Nav infotaimentom i adekvatnim brojem pretinaca. Prostranost straga udobna je za dvoje odraslih ili troje djece, a dobar detalj su preklopivi stolići u naslonima prednjih sjedala. Ako odaberete verziju s pet sjedala, poput ove, dobivate prtljažnik sa 708 litara osnovnog volumena i čak 1819 l s preklopljenim drugim redom sjedala (verzija sa sedam sjedala raspolaže sa 160 l, odnosno 565 litara s preklopljenim trećim redom).

Jogger je dostupan s izborom jednolitrenog benzinca bez (TCe 110) ili sa LPG-om (Eco-G 100). Potonja kombinacija pokreće testirani Jogger koji razvija 100 KS. Trocilindraš je ugodno uglađen i neočekivano tih u čitavom rasponu okretaja, a performanse su dobre za svakodnevnu vožnju, pa i razmjerno brzo postizanje ugodnih putnih brzina na autocesti. Zanemarite podatak o ubrzanju do 100 km/h – radije se usredotočite na 170 Nm dostupnih od 2000 o/min, što u praksi znači da je Eco-G dovoljno elastičan da vožnju čini jednostavnom i neopterećujućom.

Dojam u vožnji jedino malo kvari povremeno zapinjujući šeststupanjski ručni mjenjač (što je moguće boljka samo ovog konkretnog primjerka). Prijelaz između vožnje na benzin ili plin je neprimjetan, a zaslon instrumenata korisno prikazuje preostalu razinu oba goriva – potrošnja se u kombiniranom prosjeku kretala između 6,8 i 7,4 l/100 km (benzin), odnosno 7,6 i 8,1 l/100 km (plin).

Joggerov ovjes načelno je mekše namješten, pa je udobnost u gradu pohvalna, a još bolja pri 140 km/h na autocesti kada ugodno upija većinu neravnina – samo nemojte očekivati ni “D” od dinamičnosti. Lagani servoupravljač olakšava vožnju gradskim ulicama, a unatoč naizgled nezgrapnim vanjskih dimenzijama, dobra parkirna kamera pomaže kod parkiranja.

Extreme razina opreme, unatoč početnoj cijeni s ovom motorizacijom od 152.200 kuna, donosi puno opreme koja, među ostalim, obuhvaća robusniji vanjski dizajn s crnim 16-inčnim naplatcima, LED prednja svjetla, automatsku klimu, posebne presvlake i ukrasne elemente, preklopive stoliće na poleđini prednjih sjedala, karticu umjesto klasičnog ključa, osaminčni Media Nav infotainment, tempomat i niz sustava asistencije.

Jogger je primamljivo rješenje za one koji traže puno prostora i fleksibilnost drugog i trećeg reda sjedala, kao i veliki prtljažnik. Eco-G provjerena je motorizacija koja nudi dobre performanse i razumnu potrošnju te pohvalnom uglađenošću pridonosi vrlo dobroj udobnosti vožnje.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

DxŠxV 4547 x 1784 x 1674 mm, međuosovinski razmak 2897 mm, prtljažnik 708/1819 litre, masa 1223 kg, nosivost 462 kg

Motor

Benzinski + LPG, 999 ccm, tri cilindara, 74 kW/100 KS pri 4600 o/min, okretni moment 170 Nm od 2000 o/min

Prijenos

Šeststupanjski ručni mjenjač, pogon na prednje kotače

Vozne osobine

0-100 km/h……12,3 s

Najviša brzina…..175 km/h

Potrošnja deklarirana….6,0-7,8 l/100 km

Potrošnja na testu….7,4 l/100 km (8,1 l/100 km LPG)

Emisija CO2…….118-138 g/km

Konkurenti (početni modeli)

Volkswagen Caddy 2.0 TDI (122 KS) od 271.045 kn

Cijena

Početni model Essential………130.400 kn

Testirani model Extreme……….155.430 kn

Ocjena

PLUS: robustan dizajn, solidan interijer, dobra prostranost, ogroman prtljažnik, pristojne performanse, uglađen trocilindraš, razumna potrošnja, pohvalna udobnost

MINUS: cijena, povremeno zapinjujući ručni mjenjač