Fiat 500X Hybrid (2022.) – Sladak život gorkog predznaka

Ovaj SUV je dostupan s tri različita krova, ali samo s jednim pogonom. Test

Lim, staklo ili, tekstil koji se otvara kao u testnom automobilu s opremom Dolcevita – bez obzira koji je materijal nadsvođen nad putnicima, Fiat više ne daje izbor kupcima koji će motor pogoniti njihov 500X. Ovdje se sada nudi samo novi 1,5 litreni benzinski motor sa 130 KS zajedno s elektromotorom integriranim u mjenjač s dvostrukom spojkom.

Dakle, 48-voltni blagi hibrid, ali takav koji ne samo da može uključiti i isključiti motor s unutarnjim izgaranjem tijekom vožnje, već omogućuje i do tri kilometra vožnje isključivo na električni pogon.

Međutim, to zahtijeva vrlo osjetljivu nogu na papučici gasa kako se ne bi zahtijevala veća snaga nego što električni motor (15 kW) može isporučiti. Inače, četverocilindraš se pali iznenada – nažalost prečesto uz lagani, ali iritantni trzaj. Oni koji se s tim pomire često elektromotor mogu koristiti samo u urbanoj sredini, pri manevriranju ili u prometnim gužvama.

Pri održavanju ritma u prometu najbolje je ubrzati do željene brzine, otpustiti gas, pričekati da se četverocilindraš ugasi, zatim pažljivo ubrzati i održavati brzinu isključivo električno – čak i pri brzini od 70 km/h. Ubrzati do brzine kojom otprilike promet teče iz mjesta koristeći samo električnu energiju? Također je moguće, do otprilike 40 ili 50 km/h, ali zahtijeva puno discipline – i strpljenja. Je li uopće vrijedno truda? Apsolutno. Na taj je način moguća potrošnja koja znatno više od jedne litre smanjuje testni prosjek od 6,8 litara na 100 km.

Nije više najmlađi

Pomalo se mirimo i s lošim stranama modela s pet vrata koji se proizvodi od 2014. godine. Osim trzaja kod pogona, neuvjerljiv ovjes smanjuje udobnost modela 500X. Dok je turbo četverocilindraš prilično žustar u vožnji, gume Bridgestone Turanza koje su montirane na testno vozilo kreću ramo cviliti u zavojima i ne žele pošteno zagristi asfalt.

Fiat brzo gubi trakciju preko prednjih kotača i staje tek nakon 37,9 metara pri brzini od 100 km/h. S druge strane, unatoč električnom sklopivom krovnom otvoru, nije pretjerano glasan. Međutim, krovni otvor ne dopire u vidno polje, pa vozač ne vidi je li otvoren ili zatvoren. A ni vjetar koji bi vam mrsio kosu ne osjeti se previše ni sprijeda ni straga. Sklopivi krov se doplaćuje, ali u 500X Dolceviti nema previše osjećaja kabrioleta. Alternativa: električni stakleni krovni otvor – iako sam Fiat nije bagatela bez krovnog otvora.

OCJENA: Hibridni pogon impresionira svojom učinkovitošću, ali neskladna interakcija komponenti zamagljuje ukupni dojam, kao i ponašanje ovjesa i kočnica.

TEHNIČKI PODACI


Karoserija
DxŠxV 4269 x 1796 x 1582 mm, međuosovinski razmak 2570 mm, prtljažnik 350/1000 litara, masa 1452 kg, nosivost 598 kg


Motor
Turbobenzinski, 1469 ccm, četiri cilindra, 96 kW/131 KS pri 3750 o/min, okretni moment 240 Nm pri 1500 o/min


Prijenos
Automatski mjenjač sa sedam stupnjeva, pogon na prednje kotače


Vozne osobine

0-100 km/h……………………………………..… 10,1 s

Najviša brzina…………………………………….194 km/h

Potrošnja deklarirana prosječna (WLTP)………………..6,1 l/100 km

Potrošnja na testu…………………………………6,8 l/100 km

Emisija CO2…………………………………………. – g/km

Cijena………………………………………33.900 eura*

*U Njemačkoj