Test Honda HR-V 1.5 i-VTEC Comfort

U natrpanoj klasi kompaktnih SUV-a Hondin HR-V slovio je kao hvalevrijedna alternativa. Pomaže li blagi redizajn i dalje toj preporuci, otkriva test početnog benzinca sa 130 KS

S prvim HR-V-om Honda je praktički izumila klasu crossovera prije nego što se ona i pojavila. A potom je nakon dulje stanke uslijedila druga generacija koja je iznjedrila zanimljiv model pomalo izvan fokusa mainstream kupaca.

Sada na test stiže redizajnirana izvedba koja bi trebala samo dodatno učvrstiti njezin status favorita iz sjene. Promjene ipak nisu toliko sveobuhvatne te se izvana ponajprije odnose na sjajnu krom letvicu koja naglašava nove dizajnerske linije.

One primjetnije nalaze se unutar kabine, gdje novi i kvalitetnije posloženi materijali podižu razinu ugode. No one osnovne kvalitete u HR-V-u ostaju iste.

Čarobna sjedala

Unutar nešto manje od 434 cm dužine dovoljno mjesta straga će naći i viši putnici, iako na račun padajućeg krova nešto više za koljena nego glavu. Prostranost srećom ne ide na račun prtljažnika koji će ponuditi 431 litru, pa čak i nešto više uračunamo li prostor ispod podnice. Obaranjem stražnjih naslona (60:40) ukupan volumen do krova raste na 1456 litara.

Najveći dio čarolije praktičnosti HR-V-a je u koncepciji stražnjih sjedala Magic Seat koja se dižu poput nekoć u kinima. Izvrsna ideja nastala pomicanjem spremnika goriva naprijed, a koju je, primjerice, Civic s novom generacijom izgubio.

Sve ostalo je na svom mjestu, relativno visoka pozicija sjedenja (63 cm, pet manje od CR-V), veliki instrumenti i solidna serijska oprema s automatskom klimom, aktivnim kočenjem, upozorenjem od frontalnog naleta i prepoznavanja prometnih znakova unutar početnog paketa Comfort.

Kako smo vidjeli i prije na primjeru testnog CR-V, za dobiti kožu na inače multifunkcionalnom upravljaču ili parking senzore, jedina opcija je paket više, u našem slučaju oko 17 tisuća kuna skuplji Elegance Navi. Iako se tada teoretski otvara i opcija CVT-mjenjača.

Bez sportskih ambicija

U vožnji HR-V brzo iskazuje svoju okretnost, iako je apsolutni hit šeststupanjski ručni mjenjač koji oduševljava preciznošću i kratkim hodom. Naravno, dio Hondina šarma otpada i na lagani i-VTEC s varijabilnim razvodom ventila koji najviših 130 KS hvata pri visokih 6600 okretaja.

Upravo bi sklonost okretajima i zadovoljstvo kroz izmjene stupnjeva trebalo nadomjestiti samo 155 Nm koje vozač ima na raspolaganju. Kako je s redizajnom poboljšana i zvučna izolacija, tako više ne treba zazirati od visokih okretaja, iako u praksi za njome nema potrebe.

1.5 i-VTEC je vrlo kultiviran i tih ako ste dovoljno nježni, a tu će vožnju nagraditi i prosjekom manjim od sedam litara. Na autocesti uz približna ograničenja prosjek će biti oko 7,3 litre, na magistralama uz malo pažnje može pak pasti i na 5,5 l. Dinamički je HR-V sasvim solidan, ali ne i više od toga, što je sasvim u redu jer ipak ne govorimo o turboizvedbi sa 182 KS kada bi to bilo važno.

Zaključak se stoga sam nameće. HR-V zasigurno neće dosegnuti brojke jednog T-Roca ili Captura, ali ga to ne čini ništa manje dobrom preporukom za kupnju onima koji ne vole voziti što i svi drugi. Još i više nakon redizajna.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
DxŠxV 4334x1772x1605 mm, međuosovinski razmak 2610 mm, prtljažnik 431/1456 l (VDA), masa 1250 kg, nosivost 540 kg

Motor
Redni benzinac, 4 cilindra, 16 ventila, DOHC, 1498 ccm, 96 kW (130 KS) pri 6600 o/min, 155 Nm pri 4600 o/min

Prijenos
Ručni mjenjač, šest stupnjeva na prednje kotače

Vozne osobine
0-100 km/h 10,2 s
Najviša brzina 192 km/h

Potrošnja
NEDC) 5,7/5,0/7,0 l/100 km
na testu 6,8 l/100 km
Emisija CO2 130 g/km

Konkurenti
Renault Captur Intens TCe 130 za 151.700 kn, Opel Crossland X 1.2 Turbo 130 Enjoy za 134.938 kn, VW T-Roc 1.0 TSI 115 Design za 161.159 kn

Cijena
Osnovni model 187.479 kuna
Testirani model 191.479 kuna

Ocjena
+ mjenjač, ponuda prostora za putnike, obujam prtljažnika, varijabilna stražnja sjedala
– opcije opreme, nedovoljna elastičnost motora