

Izgubio je atmosferske motore, karoserije su postale najveće u klasi, a Civic je zasjao novim sjajem. Postao je posve drukčiji od svojih prethodnika, a poglavito ako je riječ o limuzinskoj izvedbi koja vam ne bi trebala proći ispod radara. Za početak, zbog egzotičnog stražnjeg kraja Sedan uopće ne izgleda kao limuzina.
Inače, ovo je jedan od najpopularnijih automobila u Americi i na nekim drugim globalnim tržištima, a dok smo za njegovim volanom, jasno nam je i zašto. Zapravo, pitamo se zašto smo svi toliko poludjeli za SUV-ima?
Vjerojatno ne biste nikad pogodili, ali upravo je Civic najveći model kompaktne klase. Mazda 3, Opel Astra, pa i mnogi drugi nastupaju raskošno, ali jedino Civic s peterim vratima debelo premašuje 4,5 metara.
A limuzina? Ona je još i veća! Duga je čak 4,648 m, što je samo osam centimetara kraće od zadnje generacije Accorda. Stoga Civic Sedan na neki način u Europi nudi alternativu za Accord koji se više ne proizvodi.
Iskustvo vožnje je ipak sasvim drukčije jer je ponuda prostora na visokoj razini, čak i na stražnjim sjedalima, a prtljažnik – ne biste vjerovali – čak i veći nego u Accordu.
Paralelno, iako nudi komfor, Civic nimalo ne opterećuje dimenzijama, pa ćete za volanom imati osjećaj da sjedite u kompaktu kojim želite juriti. Osjećat ćete se sposobno na zavojima, lako juriti i jako uživati, ali vas neće toliko očarati najviša brzina u zavoju i grip pod kotačima već lakoća vožnje i promjene smjera.
Neće vas nikad uplašiti, već će radije na vrijeme pokazati da mu brzina ne odgovara. Ponavljamo, uz maksimalan gušt u vožnji.
U Civicu je vjerojatno najsadržajniji kokpit na tržištu. Honda je minimalizam prepustila Europljanima i pametnim telefonima, pa je svaki milimetar kokpita ispunila prekidačima, selektorima, ekranima…
Vozač se osjeća, ako voli taj stil, počašćeno i kao da se nalazi za upravljačkim mostom nekog kompleksnog prijevoznog sredstva.
Doživljaj vrijednosti je velik, ali opipljive vrijednosti su na zapravo posve drukčijoj adresi. Na ergonomiju i logiku info-sustava ćete se trebati priviknuti, ali na osjećaj – kada se uhvatite čvrstog te savršeno pozicionirana mjenjača – ćete odmah biti spremni. S osmijehom!
Pozicija za volanom je specifična, jer je niska, i tu se evociraju one iskonske vrijednosti legendarnih Civica. Sretni smo što je drukčija od prosjeka klase jer – želite li promjenu u odnosu na gomilu dosadnih automobila, ali želite zadržati kvalitetu vožnje – ovdje postoji zdrava alternativa.
I čak je više vidimo za volanom limuzine nego s kompaktnim Civicom, koji je prosječno deset tisuća kuna jeftiniji od jednako opremljena Civica Sedan.
Oduševila nas je lakoća klizanja i sveukupna tečnost korištenja. S Civicom se lako stopiti, a Sedan nas je privukao otkako smo ga probali sa 1,5-litrenim turbobenzincem sa 182 KS. Samo, za naše tržište još je primjereniji s ovim 1,6-litrenim dizelom i-DTEC koji se može smatrati najboljim u klasi.
S njegovih 120 KS i 300 Nm u okvirima linije i racionalne vožnje, zbog okretnog momenta, još je impresivniji od snažnijeg turbobenzinca, ali tu istovremeno sličnosti prestaju.
Benzinac ćete poželjeti često stisnuti i guštati u zaletavanju, a dizel vas neće tako provocirati i inspirirati. Masa sedana nije velika, ne prelazi 1,4 tone, i motor se s njime lako nosi, pa ćete s ‘pola gasa’ na autocesti krstariti 160 km/h ispod 3000 okretaja.
Ako zatražite maksimum, do 160 km/h stići ćete točno za 30 sekundi, a u trenu stiže i do svoje najviše brzine od 201 km/h. Izuzetno je važno što je ovakav Civic strašno tih, pa i time opravdava putno naslijeđe Accorda.
Bit će okretan u gradu, ali još više ćete uživati na autocesti. Sa svim, dobrim-starim vrijednostima dizela – visok prosjek brzine i niska prosječna potrošnja.
Kompletan proračun motora i mjenjača uravnotežen je za lakoću vožnje i štedljivost na putu. Prosjek testa sveo se na 5,3 l/100 km, a nakon 150 km/h po autocesti trebali biste biti zadovoljni s manje od sedam litara.
Sjajna aerodinamika pomogla mu je u svim aspektima, a stražnji kraj koji je to omogućio zbog zakona fizike, je usput i najzabavnija stražnjica u prometu. Da ga je neki drugi proizvođač napravio, zasigurno bi smislio i neki pretenciozni marketinški naziv.
Karoserija
DxŠxV 4686 x 1799 x 1416, međuosovinski raz mak 2698 mm, prtljažnik 519 l, masa 1323 kg, nosivost 477 kg
Motor
Turbodizelski, postavljen sprijeda poprečno, 1597 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 88 kW (120 KS) pri 4000 o/min, 300 Nm pri 2000 o/min
Prijenos
Ručni mjenjač, 6 stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h…………………………………………… 9,8 s
Najviša brzina…………………………………. 201 km/h
Potrošnja (NEDC)…………………………..3,4 l/100 km
Potrošnja na testu…………………………5,9 l/100 km
Emisija CO2………………………………………. 91 g/km
Konkurenti
Mazda 3 D116 od 179.025 kn, Toyota Corolla Hibrid 1.8 Dual VVT-i od 189.900 kn
Cijena
osnovni model……………………………. 175.846 kuna
testirani model…………….. 196.649 (200.649) kuna
Ocjena
+ udobnost, prtljažnik, komfor, oprema, cijena, vozne osobine, potrošnja, performanse, razina buke, kompletna aktivna sigurnosna oprema
– ergonomija i intuitivnost, preglednost