Test: Suzuki S-Cross 1.4 T Premium GL+

Tisuću kuna po jednoj konjskoj snazi ponuda je na koju ćete rijetko naići u cjenicima kod ove klase automobila. Još kada tome pridodamo bogatu opremu, S-Cross se pretvara u 'best buy' vozilo

I sami ste zacijelo primijetili kako su Suzukijevi kompaktni SUV-i, S-Cross i Vitara, vrlo viđeni modeli na hrvatskim prometnicama. Ako nikad niste ušli u Suzukijev autosalon, onda ćemo vam mi odgovoriti zašto. Na našem su tržištu ovi Suzukijevi modeli povoljniji no igdje drugdje. Naravno, to nije jedina njihova prednost.

Nema potrebe za doplatama

Jedna od odlika S-Crossa jest da od početnog paketa opreme dolazi sa svime što prosječnom kupcu treba. Nećemo nabrajati sve što paket Premium GL+ sadrži, već ćemo vam samo predočiti neke od stavki koje automobili drugih proizvođača zasigurno nemaju kod svojih početnih modela.

Tu su, dakle, stražnja kamera, 17-colni aluminijski naplatci, glavna i duga LED-svjetla, grijani i električno sklopivi retrovizori, tempomat, automatski dvozonski klima-uređaj, infotainment sustav s dodirnim zaslonom od sedam inča, grijanje prednjih sjedala, USB-utor, sjedala podesiva po visini, zračni jastuk za koljena vozača, pomoć pri kretanju uzbrdo… Sigurno ste dosad shvatili da je tvrdnja iz međunaslova apsolutno točna.

Snažan, ali uglađen

Iako je S-Cross kao startni model od 2017. donedavno dolazio s vrlo dobrim jednolitrenim turbobenzincem sa 112 KS, sada ga je u početnoj ponudi zamijenio punokrvni 1,4-litreni četverocilindraš, također s turbopunjačem i 140 KS. Izravno ubrizgavanje goriva i 220 Nm okretnog momenta omogućuju ležernost u vožnji te manje potrebe za mnogo ‘šaltanja’ ručicom inače vrlo tečnog i preciznog ručnog mjenjača. Već pri 1500 o/min oslobađa se sav moment i tada S-Cross, zahvaljujući vrlo maloj masi, spremno jurne naprijed te sve do 4000 0/min drži potpuni zamah.

Najviša brzina od 200 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi sasvim su solidne brojke i većini korisnika više ni ne treba. Uz to, treba napomenuti da se pri 140 km/h motor vrti na samo 3100 o/min pa je i buka u kabini pri vožnji autocestom tek neznatna, tako da ugodno možete uživati u razgovoru ili omiljenoj glazbi dok putujete na odmor.

Deklarirane brojke potrošnje od kombinirano šest litara, a izvan naselja 5,3 l/100 km, apsolutno su ostvarive (provjerili smo ne vjerujući putnom računalu), a pri 140 km/h na autocesti S-Cross će tražiti tek između sedam i osam litara bezolovnog benzina. Nama je na kraju testa prosjek bio 7,1 l/100 km, no većinu smo ga vremena vozili po gradu s mnogo stajanja, kočenja i kretanja, tako da je i s te strane ovaj japanski SUV oduševio.

Kompaktan interijer

S druge strane, na otvorenoj cesti – kada uhvatite pravi ritam doziranja papučice gasa i izmjena stupnjeva – možete biti brzi, ali i vrlo štedljivi. U vožnji između 60 i 90 km/h zbog dosta momenta te malog otpora motora kod oduzimanja gasa, S-Cross možete komotno voziti u petom i šestom stupnju, a da pritom agregat ima dovoljno daha i pri nižim okretajima. I tada će vam ovaj kompaktni SUV trošiti između pet i šest l/100 km.

Ergonomija je zadovoljavajuća, sve je na svom mjestu. Suzuki kao i kod ostalih modela ne želi biti pretenciozan, a ni gurati se u premium segment, njihovi inženjeri i dizajneri žele zadovoljiti široke mase, u čemu itekako i uspijevaju. Multimedija je intuitivna te iznimno jednostavna za korištenje, prostranost je na razini klase, kao i obujam prtljažnika.

Kod S-Crossa doplata za pogon 4WD je kudikamo povoljnija nego kod prosječnog automobila kompaktne SUV-klase. Za pogon na sve kotače morate doplatiti samo 11.706 kn

Odlučite li se i za metalik boju, sa S-Crossom ostajete debelo ispod 150 tisuća kuna. S rijetko dobrim paketom motorizacije i opremljenosti, uz naširoko poznatu Suzukijevu pouzdanost i jednostavnost održavanja, S-Cross je već dulje vrijeme jedna od najprimamljivijih ponuda na tržištu.

TEHNIČKI PODACI

Suzuki S-Cross 1.4 T Premium GL+

Karoserija
D x Š x V 4300 x 1785 x 1580 mm, međuosovinski razmak 2600 mm, prtljažnik 430 l, masa 1150 kg, nosivost 580 kg

Motor
Turbobenzinac, četverocilindarski redni, obujam 1373 ccm, snaga 103 kW/140 KS pri 5500 o/min, 220 Nm pri 1500 o/min

Prijenos
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, pogon na prednje kotače

Vozne osobine
0-100 km/h……9,5 s
Najviša brzina….. 200 km/h
Potrošnja NEDC (mješovita)….. 6 l/100 km
Emisija CO2….. 137 g/km
Potrošnja na testu….. 7,1 l/100 km

Konkurenti
Seat Ateca 1.5 TSI Style za 179.753 kn, VW T-Roc 1.5 TSI Design za 181.603 kn, Škoda Karoq Ambition 1.5 TSI za 185.064 kn, Dacia Duster 1.3 TCe Prestige za 136.900 kn

Cijena
Suzuki S-Cross 1.4 T Premium GL+ ….. 144.098 kn

Ocjena
+ Motor, potrošnja, oprema, izrada, cijena, osjećaj snage, niska razina buke
– detalji interijera