

I sami ste zacijelo primijetili kako su Suzukijevi kompaktni SUV-i, S-Cross i Vitara, vrlo viđeni modeli na hrvatskim prometnicama. Ako nikad niste ušli u Suzukijev autosalon, onda ćemo vam mi odgovoriti zašto. Na našem su tržištu ovi Suzukijevi modeli povoljniji no igdje drugdje. Naravno, to nije jedina njihova prednost.
Jedna od odlika S-Crossa jest da od početnog paketa opreme dolazi sa svime što prosječnom kupcu treba. Nećemo nabrajati sve što paket Premium GL+ sadrži, već ćemo vam samo predočiti neke od stavki koje automobili drugih proizvođača zasigurno nemaju kod svojih početnih modela.
Tu su, dakle, stražnja kamera, 17-colni aluminijski naplatci, glavna i duga LED-svjetla, grijani i električno sklopivi retrovizori, tempomat, automatski dvozonski klima-uređaj, infotainment sustav s dodirnim zaslonom od sedam inča, grijanje prednjih sjedala, USB-utor, sjedala podesiva po visini, zračni jastuk za koljena vozača, pomoć pri kretanju uzbrdo… Sigurno ste dosad shvatili da je tvrdnja iz međunaslova apsolutno točna.
Iako je S-Cross kao startni model od 2017. donedavno dolazio s vrlo dobrim jednolitrenim turbobenzincem sa 112 KS, sada ga je u početnoj ponudi zamijenio punokrvni 1,4-litreni četverocilindraš, također s turbopunjačem i 140 KS. Izravno ubrizgavanje goriva i 220 Nm okretnog momenta omogućuju ležernost u vožnji te manje potrebe za mnogo ‘šaltanja’ ručicom inače vrlo tečnog i preciznog ručnog mjenjača. Već pri 1500 o/min oslobađa se sav moment i tada S-Cross, zahvaljujući vrlo maloj masi, spremno jurne naprijed te sve do 4000 0/min drži potpuni zamah.
Najviša brzina od 200 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi sasvim su solidne brojke i većini korisnika više ni ne treba. Uz to, treba napomenuti da se pri 140 km/h motor vrti na samo 3100 o/min pa je i buka u kabini pri vožnji autocestom tek neznatna, tako da ugodno možete uživati u razgovoru ili omiljenoj glazbi dok putujete na odmor.
Deklarirane brojke potrošnje od kombinirano šest litara, a izvan naselja 5,3 l/100 km, apsolutno su ostvarive (provjerili smo ne vjerujući putnom računalu), a pri 140 km/h na autocesti S-Cross će tražiti tek između sedam i osam litara bezolovnog benzina. Nama je na kraju testa prosjek bio 7,1 l/100 km, no većinu smo ga vremena vozili po gradu s mnogo stajanja, kočenja i kretanja, tako da je i s te strane ovaj japanski SUV oduševio.
S druge strane, na otvorenoj cesti – kada uhvatite pravi ritam doziranja papučice gasa i izmjena stupnjeva – možete biti brzi, ali i vrlo štedljivi. U vožnji između 60 i 90 km/h zbog dosta momenta te malog otpora motora kod oduzimanja gasa, S-Cross možete komotno voziti u petom i šestom stupnju, a da pritom agregat ima dovoljno daha i pri nižim okretajima. I tada će vam ovaj kompaktni SUV trošiti između pet i šest l/100 km.
Ergonomija je zadovoljavajuća, sve je na svom mjestu. Suzuki kao i kod ostalih modela ne želi biti pretenciozan, a ni gurati se u premium segment, njihovi inženjeri i dizajneri žele zadovoljiti široke mase, u čemu itekako i uspijevaju. Multimedija je intuitivna te iznimno jednostavna za korištenje, prostranost je na razini klase, kao i obujam prtljažnika.
Odlučite li se i za metalik boju, sa S-Crossom ostajete debelo ispod 150 tisuća kuna. S rijetko dobrim paketom motorizacije i opremljenosti, uz naširoko poznatu Suzukijevu pouzdanost i jednostavnost održavanja, S-Cross je već dulje vrijeme jedna od najprimamljivijih ponuda na tržištu.
Suzuki S-Cross 1.4 T Premium GL+
Karoserija
D x Š x V 4300 x 1785 x 1580 mm, međuosovinski razmak 2600 mm, prtljažnik 430 l, masa 1150 kg, nosivost 580 kg
Motor
Turbobenzinac, četverocilindarski redni, obujam 1373 ccm, snaga 103 kW/140 KS pri 5500 o/min, 220 Nm pri 1500 o/min
Prijenos
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……9,5 s
Najviša brzina….. 200 km/h
Potrošnja NEDC (mješovita)….. 6 l/100 km
Emisija CO2….. 137 g/km
Potrošnja na testu….. 7,1 l/100 km
Konkurenti
Seat Ateca 1.5 TSI Style za 179.753 kn, VW T-Roc 1.5 TSI Design za 181.603 kn, Škoda Karoq Ambition 1.5 TSI za 185.064 kn, Dacia Duster 1.3 TCe Prestige za 136.900 kn
Cijena
Suzuki S-Cross 1.4 T Premium GL+ ….. 144.098 kn
Ocjena
+ Motor, potrošnja, oprema, izrada, cijena, osjećaj snage, niska razina buke
– detalji interijera