Za novac “iz čarape” Hrvat najčešće kupuje Suzuki, već četvrtu godinu zaredom kad je riječ o novima
Već četvrtu godinu zaredom na krovu prodaje vozila privatnim kupcima u Hrvatskoj je jedan te isti proizvođač, koji tijekom 2020. u TOP5 ima čak dva svoja modela. Kako?
Iza nas je turbulentna godina s dosta tržišnih stresova i Tsunamija rabljenih modela iz unosa koju smo preživjeli s ukupno 62.938 tisuća prodanih automobila. Precizniju sliku domaćeg tržišta otkriva činjenica da je od toga čak 47.765 novih vozila registrirano na pravne osobe, dok se 15.173 modela završilo u vlasništvu privatnih kupaca.
Mali proizvođač za velike rezultate
Iz tog je razloga očigledno koliko je važan i težak uspjeh kada je riječ o borbi za privatnog kupca. U toj kategoriji na hrvatskom tržištu najuspješniji je upravo Suzuki i to već četvrtu godinu zaredom. Da stvar bude bolja, sa čak dva modela u izboru TOP5 najprodavanijih. To su Vitara i S-CROSS, koji stižu iz našeg susjedstva, iz Mađarske tvornice Magyar Suzuki, s kojima je Suzuki zauzeo prvo i treće mjesto.
TOP 5 privatnih izbora u HR 2019.
1. Suzuki Vitara (830 kom)
2. Dacia Sandero (703 kom)
3. Suzuki S-CROSS (591 kom)
4. Hyundai Kona (553 kom)
5. VW T-Roc (499 kom)
6. Renault Clio (460 kom)
Kao je moguća takva dominacija Suzukija?
Realno, nema tu tople vode niti tajnog recpeta. Riječ je o iznimno uravnoteženim proizvodima koji iza pretencioznih nastupa ne skrivaju nikakve problematične manjkavosti. Imidž je stabilan, a usluga vožnje iskrena te – naravno – uza zanimljivu cijenu. Jednostavno, kad god pronađete model koji bi kupili, Suzuki s Vitarom ili S-CROSS-om ponudi malo više za malo manje, a to je ono što preživjelom hrvatskom privatnom kupcu treba – da se ne varamo.
Kad modele Suzukija počnete secirati i postavljati pitanja odgovori su najčešće ok ili bolji. Jamstvo? Ok! Vozne osobine? Jako dobre! Motori? Jako dobri! Uređenje? Ok! Nema tog pitanja gdje je odgovor loš pa čak ni kad pitate za cijenu.
Vrlo mali udio privatnih kupaca u 2019. čak je manji nego u prethodnoj godini, a koliko god diskutabilan bio mix od kojeg je sastavljen broj poslovnih kupaca s udjelom od 65,9 posto – on je taj koji autoindustriju te servisnu mrežu drži na životu. Naime, dobar dio te brojke otpada da re-export, pa je vrijednos svakog privatnog kupca utoliko veća.
Suzuki je na koncu jedini proizvođač koji sve modele nudi i s pogonom na sve kotače
Prodaja novih modela ključna je zbog ekologije, a svakako i sigurnosti, po kojoj će 2020. biti prekretna godina jer će tijekom nje svi proizvođači emisiju CO2 morati početi komunicirati po WLTP-normi, po kojoj će se kreirati i cijene novih modela.
Suzuki i po tom pitanju stoji spreman jer tijekom 2020. godine pokreće potpunu hibridizaciju svoje game (izuzev Jimnyja) čime će štedljiviji modeli postati još štedljiviji. Odnosno, cijena će i dalje biti iznimno konkurentna, a učinkovitost modela još bolja.