Renault Twingo Electric Intens – Šarm gradske tišine
Iako cijena početnog modela od 139.200 kuna za električni Twingo ne odaje dojam da se dijeli besplatno, ovo je svakako najpovoljniji električni automobil na našem tržištu. A ako ste već ugrabili ili tek planirate aplicirati za državne subvencije, čak i najopremljeniji testni Twingo s bogatom dodatnom opremom ne bi trebao biti - nedostižna kupnja
Električni automobil trebao bi biti malo gradsko prometalo s dosegom koji vlasniku omogućuje da tjedan dana bezbrižno vozi i čije se baterije relativno brzo mogu napuniti barem do 80 posto kapaciteta. To je naše mišljenje, a u ovom ćemo testu odgovoriti upravo na točnost tih dviju opservacija. Naravno, Twingu ćemo postaviti i još pokoje dodatno pitanje. Dosegu i punjenju ćemo se vratiti nešto kasnije, idemo na prvo pitanje koje nam se vrzma po glavi – cijena? I tu Twingo može ponosno reći da je najpovoljniji električni automobil na tržištu. Naime, početna cijena Twinga Electric s opremom Life kreće od 139.200 kuna. Palac gore.
Najopremljeniji na testu
Ipak, naš je testni mališan s konačnom cijenom od 185.810 ipak dobrano izašao iz okvira spomenute povoljne kupnje, no moramo nabrojati velik broj doplata (pogledaj okvir), koje u konačnici baš i nisu nužnost. Uz državne subvencije od 56.600 kuna, ako ste bili te sreće ugrabiti ih, ovakav Twingo može biti vaš za 129.210 kuna. S druge strane, model Intens (168.200 kn) bez dodatne opreme bi stajao 111.600 kuna, a potonju će cijenu Twingo svime što nudi svakako i opravdati.
I upravo tako opremljen Twingo optimalna je kupnja, a nama se svakako svidjelo da nas mazi opširna dodatna oprema – kao i paket Intens nudi aluminijske naplatke, grijana prednja sjedala, automatski klima-uređaj, naravno i automatski mjenjač s reduktorom u tri stupnja te zaslon multimedije od sedam inča. Tko ne pati od estetskih dodataka, sa subvencijama bi električni Twingo mogao voziti i za samo 82.600 kuna. Na koncu priče o cijenama spomenut ćemo konkurenciju – Smart ForFour i VW e-up – gdje odmah u startu morate izbrojati gotovo isti iznos kao za ovaj bogato opremljen testni Twingo.
Samo za grad
Kao što smo na početku teksta napomenuli, koncept ‘električara’ bi se trebao zasnivati na nečemu vrlo sličnom našem testnom Twingu. Stoga ga odmah prekrižite ako se namjeravate voziti međugradskim trasama ili pak putovati autocestama. Njegovoj prvotnoj namjeni u prilog govori i najviša brzina ograničena na 135 km/h. Jednostavno, Twingo Electric nije tako koncipiran, idealan je za one koji dnevno prevaljuju između 20 i 40 km, primjerice na putu do posla i nazad. Tada možete računati da ćete ga puniti jednom tjedno. Nama u zimskim uvjetima s upaljenim grijanjem nije mogao dostići obećani WLTP-doseg u gradskim uvjetima od 250 km. Vozili smo se s prosječnim dosegom između 120 i 150 km, no vjerujemo da bi u ljetnim uvjetima (što ćemo provjeriti na našem maraton testu u toplijim mjesecima ove godine) doseg ipak bio bliži obećanom. Punjenje do 80 posto u sat vremena na punionici s izmjeničnom AC-strujom je ostvarivo, a za primjer ćemo navesti 25-minutnu kupnju u jednom od trgovačkih lanaca, kada smo Twingo sa 43 posto baterije te dosegom od 60 km napunili do 68 posto kapaciteta te je doseg tada porastao na 84 km.
Hitar i okretan
Baterije ga, naravno, čine čak 250 kg težim od početnog modela, pa se ovdje bližimo brojci od 1200 kg mase. No to se u vožnji previše ne osjeti, sinkroni prijenos 82 KS snage i 160 Nm okretnog momenta razumljivo isporučuje odmah pri pritisku desne papučice. Tako, primjerice, do 100 km/h stižete za manje od 13 sekundi, ali važnija je brojka ubrzanja do 50 km/h, što je brzina do koje ćete najčešće ubrzati sa semafora u gradskom prometu. Twingu Electric za tu akciju treba samo nešto više od četiri sekunde.
I međuubrzanja su vrlo učinkovita pa ne trebate brinuti kako ćete se prestrojavati u prometu s mnogo snažnijim automobilima. U okretnosti, što je po gradu zacijelo veliki plus, Twingo je neprikosnoveni kralj. Kako se i ovdje radi o vozilu sa stražnjim pogonom, prednji se kotači okreću pod velikim kutem, pa ćete ga na parkingu okrenuti u samo 8,6 metara. Stražnja kamera i senzori kao doplata ovdje uvelike pomažu u manevrima, a relativno brz mjenjač također olakšava zadaću. U početku se treba naviknuti na malo tvrđe otpore pri, primjerice, prebacivanju iz ‘Drive’ u ‘Reverse’, ali se vozač brzo navikne da je ovdje potrebna muška ruka. Sjedi se, kao što smo kod Twinga već i naviknuli, povišeno, pa je i preglednost zadovoljavajuća, čemu izravno doprinose i dovoljno veliki prozori te kutijast dizajn koji to omogućuje.
Twingo Electric ima šarma, a subvencije Fonda za energetsku učinkovitost cijelu priču postavljaju mnogo ostvarivijom i prihvatljivijom. Trebate li malen automobil za grad s kojim dnevno radite oko 30 km, Twingo Electric se može razmotriti kao opcija.
Samo za najizbirljivije
Dodatna oprema cijenu Twinga Electric podiže u nebesa, s ukupno 17.610 kuna povrh najbogatijeg paketa Intens stižemo na više od 185 tisuća kuna. Da ne idemo previše u detalje, izdvojit ćemo samo najskuplje doplate. Ako želite ovu posebnu biserno bijelu boju, morat ćete doplatiti 4090 kuna. Paket s navigacijom stoji dodatne tri tisuće, dok za 16-inčne aluminijske naplatke trebate doplatiti 2500 kuna. Slijedi kućni kabel za punjenje koji vam nije neophodan ako punite na punionicama, a za njega ćete doplatiti 2290 kuna. Iako se ovdje radi o malom vozilu, sustav pomoći za parkiranje straga uz kameru – koji ćete platiti nešto više od dvije tisuće kuna – zgodan je dodatak. Uz to, odaberete li početni model koji također pogone 82 KS i uhvatite državne subvencije, Twingo Z.E. vas može stajati više od 100 tisuća kuna manje od ovog testnog modela.
Tehnički podaci
Renault Twingo Electric Intens
Karoserija
DxŠxV 3615 x 1646 x 1541 mm, međuosovinski razmak 2492 mm, prtljažnik 174 litara, masa 1168 kg
Motor
Sinkroni elektromotor, snaga (82 KS), okretni moment (160 Nm), kapacitet baterije 22 kWh
Prijenos
Automatski mjenjač s reduktorom, pogon na stražnje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h…… 12,9 s
Najviša brzina…..135 km/h
Potrošnja (WLTP)….164 Wh/km
Doseg prema WLTP-u ….. 250 km
Emisija CO2…….0 g/km
Konkurenti
Smart ForFour EQ za 176.123 kn, VW e-up! za 181.811 kn
Cijena
Osnovni model……od 139.200 kn
Testirani model (bez doplata)……168.200 kn
Testirani model……185.810 kn
Ocjena
+ Krug okretanja, upotrebljivost u gradu, preglednost, oprema
– Doseg u zimskim uvjetima