Test Renault Captur Edition One TCe 130 EDC
Auti uvijek rastu. Dimenzijama, sadržajem, a ponekad, kao u slučaju Renaulta Captura, sazru cjelovito te zakorače u višu klasu. Ovo su rezultati velikog testa sa jačim benzincem u ponudi
Kada vidite cijenu novog Renaulta Captura od 119.900 tisuća kuna (uključujući četiri zimske gume), mogli biste odmah potrčati do salona. Da stvar bude bolja, postoji i jeftiniji model (Life) koji stoji samo 113.400 kuna. Već takav ima full LED-svjetla, pa biste se mogli zagledati, ali nema ni klima-uređaj, pa se još jednom vraćamo na akcijski model po 119.900 kn.
Zaboravite stari model
Na njemu je i klima-sustav i sedmoinčni ekran, ali i dosta sigurnosne opreme. Samo, u njemu je motor sa 100 KS, koji se u manjem i lakšem Cliju pokazao taman dovoljnim. A ovdje je još dvije sekunde sporiji na ubrzanju, kotači su veći, masa veća, aerodinamika lošija…
Poanta je da ovo više nije onaj mali Captur, već mnogo veći model koji vapi za time da mu date jači motor i dvobojnu karoseriju. Čak bismo sugerirali još kontrastniju izvedbu od ove plavo-crne jer na prezentaciji smo uživo vidjeli neke fantastične kombinacije.
Dimenzijama do zrelosti
Captur je odrastao i narastao, a razlika je veća nego što to sugerira nova 11 cm duža karoserija. Zanimljivo, sad je dug kao VW T-Roc, a načelno je u klasi T-Crossa, pa je očigledno da se Captur upisao u viši razred. Da ne ostane na tome, i međuosovinski je prerastao onaj na T-Rocu, a zbog toga ga je Renault morao obrazovati i pripremiti do posljednjeg detalja.
Izvana Captur s lakoćom polaže test prvog dojma i raskošnog nastupa, osobito s ovako bogatim paketom opreme (Edition One). A iznutra? Doživljaj je možda čak i bolji. Završna obrada i izbor materijala, pa čak i izvedba ekrana u skupljim doplatama nadilaze njemačku konkurenciju.
Primjer prezentacije je i nova ručica mjenjača, koja je napokon postala ‘joystick’. Tako nešto ima Audi. Pohvalit ćemo i ideju ‘mosta’ na koji je mjenjač postavljen jer ispod je nastao skriven, a ponovno lako dostupan pretinac. Na koncu, tu su i digitalni instrumenti čija je razlučivost i toplina prikaza odsad vjerojatno najbolja u klasi. Sve je na svom mjestu, dobro posloženo, ali da vidimo kako funkcionira. Jer, ovo je test, a ne predstavljanje.
Sviđa nam se način ulaska bez ključa. Na kvaki je uredan gumb i kada ga lagano dotaknete, znate je li auto zaključan ili nije. Što je bolje nego gladiti prljave kvake i provjeravati ‘jel sustav ulovio’. Ulazak je lagan i prostora ima dovoljno. U kabini bismo voljeli da se upravljač može još malo podesiti po dubini, ali ozbiljnih zamjerki nema. Sjedala su duboka te dobro podstavljena.
Veličina se osjeća u širinu
Iako se Captur promijenio, vožnja njime i dalje ne umara. Samo, narastao je da se nova veličina odmah osjeća, čak najviše u širinu. Tu je i visok prednji kraj zbog kojeg je teško steći osjećaj gdje branik završava. Preglednost nije bajna, pa je zgodno doplatiti kameru za vožnju unazad i općenito pomoć pri parkiranju.
Količina prostora je dobra i na stražnjoj klupi, nema izraženih sjedećih pozicija, ali je dovoljno komforna. Osoba od 185 cm može sjediti straga, čak i ako je sprijeda putnik iste visine. I za glavu je dovoljno prostora, a Renault putnike straga časti i s dva USB-priključka te jednim 12-voltnim (upaljač).
Uz to, treba pohvaliti i prtljažnik jer čak u najmanjoj izvedbi prima 422 litre, a kada stražnju klupu povučete naprijed (15-ak cm), taj obujam raste na 536 litara. Samo, tada nitko ne može sjesti straga. Praktična je i pomična podnica, a Captur je jedan od rijetkih kojem se stražnja sjedala mogu pomaknuti naprijed i iz prtljažnika.
Samo, istovremeno, ta će ručka jako smetati pri utovaru putnih torbi. Na koncu, nosivost od 435 kg je upotrebljiva, ali nije bajna, pa se i po njoj vidi da je Captur nastao na osnovi gradske a ne kompaktne klase – koju ponudom prostora lako pobjeđuje.
Osmijeh zbog motora
Da ne okolišamo. Ako kupujete Captur i možete izabrati ovakav 1,3-litreni turbomotor – učinite to. Gdje god smo ga vozili, pokazao se fantastičnim. Od Mercedesove A-klase, preko Nissana X-traila, Renaulta Clija, pa sada i Captura. Snažan je 130 KS, ali najimpresivnije je što uvijek povlači silinom od 220 Nm dostupnih već od 1600 okretaja.
I to ovdje nisu puke brojke, već motor u svakom trenu odlučno i moćno ulazi u okretaje. Štoviše, radi gotovo otmjenim zvukom i razvojem snage. Pritom mislimo na decentan i doslovno nečujan rad sve do 3000 okretaja, uz uvijek prisutan osjećaj snage.
A kada ga stisnete do kraja? Zvukom neće oduševiti, ali hoće načinom napada na crveno područje. Dok nižete sedam stupnjeva EDC-automatika s dvjema spojkama te ubrzavate prema nedopuštenim brzinama, zasigurno će se pojaviti osmijeh na licu. Ovaj motor ima karakter i upornost zbog kojeg se nećete samo voziti već i uživati.
Poglavito zbog mjenjača koji toliko brzo ‘šalta’ da kazaljka ne putuje okretomjerom, već izgleda kao da se precrtava. Mjenjač je toliko brz da Captur TCe 130 s njime do 100 km/h ubrza čak sekundu bolje nego s ručnim mjenjačem. Što, recimo, nije slučaj kada uspoređujete ručni mjenjač i ZF-ov klasičan automatik.
No Renault je tu rafalnu brzinu šaltanja ipak postigao malo na račun komfora mjenjača i činjenice da se ponekad zbuni. Zato smo uživali ‘samo’ 95 posto vremena. Čisti užitak pronaći ćete na otvorenoj cesti, a u gradu kada poželite naglo stati, pa brzo krenuti – između ubaciti u rikverc – treba biti koncentriran i strpljiv. Tad se mjenjač katkad zbuni. Problem je i prikaz stupnja u kojem se nalazite, na ekranu jedva vidljiv i skriven u donjem desnom uglu.
130 km/h sa 6,6 litara
Motor je iznimno tih sve do 160 km/h, a razina buke je prihvatljiva čak i kada dosegnete najvišu brzinu, koja u ovom slučaju iznosi 193 km/h, a po brzinomjeru lako dobaci i do 204 km/h. Brzinu od 100 km/h Captur održava na 1750 okretaja i na ravnom pritom troši oko 4,9 l/100 km. Na 120 km/h potrošnja skače na 6,3 litre, a pri 150 km/h (2600 okretaja) vozit ćete se sa 8,6 l/100 km.
To su iznimno dobre brojke, pa se Captur s lakoćom može voziti u prosjeku sa 7,2 l/100 km, a putovanje odraditi i sa svega šest litara. Taj motor zaista zaslužuje svaku preporuku.
Vozne osobine sasvim su solidne, ali nisu tako briljantne kao motor. Današnje šasije su dosegnule toliko visok stupanj krutosti da vozila na dobrim gumama uistinu mogu ponuditi respektabilne brzine prolaska kroz zavoj – i to nudi Captur. Pritom je poprilično udoban, pa je očigledno da se vozač s podlogom preko visokih guma Kumho 215/60 dublje ni ne može povezati.
S Capturom ćete moći biti brzi, čak i iznimno brzi, ali komunikacija graničnog prianjanja je u mutnom, što će shvatiti samo vozači R.S.-a. Možemo pohvaliti suzdržanost, odnosno rad ESP-a koji se čak i na zimskim gumama dobro ponašao, a najlošija ocjena ide na račun kruga okretanja. Capturu treba više od 11 metara, što je moglo i bolje.
Ah, ti sustavi…
Kočnice su vrlo snažne i dobar je osjećaj na papučici, tu nema dvojbe. Captur na računalu u sekundama lijepo pokazuje i koliko je udaljeno vozilo ispred. Riječ je o sigurnom autu i jer je ‘nakrcan’ aktivnom sigurnosnom opremom. Pametni tempomat radi dobro, baš kao i podešavanje distance od vozila ispred. No tako visoku ocjenu ne bismo dali nadzoru vozne trake – koju sustav nije uvijek tako brzo prepoznavao.
Na koncu, tu je i sustav koji će sam prikočiti ako netko ispred vas u prometu iznenada ugrozi vašu putanju. Uglavnom, taj je toliko revan da smo zbog njega počeli ostavljati veći razmak do vozila ispred. Samo da ga ne aktiviramo, jer njegovo je kočenje toliko snažno i nenadano da je lako dobiti vozilo u stražnjicu. Ali na koncu, i to je put do sigurnosti.
Cijena je vrlo mudro zamišljena, baš kao i sam Captur. S početnim motorom sa 100 KS, Captur može napadati VW T-Cross, Seat Aronu, Peugeot 2008 i Hyundai Konu… Međutim, dok je bolje opremljen, slobodno se može usporediti i s većima. S početnim VW T-Rocom, recimo, ili Audijem Q2. Captur napada velik broj automobila, pa čak i Suzuki Vitaru.
Drugim riječima, dobili smo model na pola klase koji ne može imati pogon na sve kotače, ali se jasno nameće međuosovinskim razmakom, ponudom prostora i opremom. Mogao je to biti i novi Megane – s obzirom koliko tržište traži samo SUV-klasu.
Zbog svega tog cijena – nakon osnovnog 1,0 modela – početne izvedbe modela TCe130 dolazi u novu perspektivu. Captur s ručnim mjenjačem i bogatom opremom Intens stoji 160.900 kn, a s automatikom i još bogatijom opremom Edition One, cijena skače na 189.400 kn, odnosno 203.734 kn u slučaju konkretnog testiranog modela.
TEHNIČKI PODACI
Renault Captur
1.3 Tce 130 EDC Edition One
Karoserija
DxŠxV 4227 x 1797 x 1576, međuosovinski razmak 2639 mm, prtljažnik 422-536 l, masa 1381 kg, nosivost 435 kg
Motor
Benzinski, turbopunjač, obujam 1333 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 96/130 kW/KS pri 5500 o/min, 220 Nm pri 1600 o/min
Prijenos
Automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, sedam stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……………..9,6 s
Najviša brzina …………193 km/h
Potrošnja (tvornička)….5,1/5,6/7,5 l/100 km
Potrošnja na testu……..7,6 l/100 km
Potrošnja (eco)…………5,2 l/100 km
Emisija CO2……………..124-128 g/km
Konkurenti
VW T-Roc 1,5 TSI EVO DSG od 201.902 kn, VW T-Cross 1,0 TSI DSG od 150.604 kn, Peugeot 2008 PureTech 130 EAT8 od 183.113 kn
Cijena
osnovni model 113.400 kn
testirani (bez doplata) 189.400 kn
testirani (s doplatama) 203.734 kn
OCJENA
+
kvaliteta izvedbe, opremljenost, ponuda prostora, udobnost, snaga, motor, potrošnja, performanse, upotrebljivost, praktičnost
–
krug okretanja, sustav kočenja u nuždi, ručka u prtljažniku, cijena