Test Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 100 S&S Allure

Peugeot je nesumnjivo u napadu jer posljednjim modelima ne nudi samo vrhunski dizajn, na što smo naviknuli, već i zanimljiv sadržaj. Novi 2008 je stoga mnogo više od fensi pakiranja, a evo što je pokazao prvi veliki test početnog dizela

Prvi nas je ugodno iznenadio veći 3008 kojim je Peugeot pokazao da unatoč kompliciranom dizajnu može napraviti i prostranu kabinu. Tako je i u ovom slučaju, pa manji 2008 iza dizajnerskih kreacija također skriva solidno upotrebljivu unutrašnjost.

Je li to najljepiš mali SUV?

Međutim, čini se da je i Peugeot, prema Škodinom receptu, odlučio iskoračiti iz klase, pa je napravio značajno veći model nego što je to bio prethodnik. Stara 2008-ica je pored nove kudikamo manja, kraća je čak 14 centimetara, pa je najbolje da zaboravite sve što ste znali o njoj.

Međutim, čini se da je i Peugeot, prema Škodinom receptu, odlučio iskoračiti iz klase, pa je napravio značajno veći model nego što je to bio prethodnik. Stara 2008-ica je pored nove kudikamo manja, kraća je čak 14 centimetara, pa je najbolje da zaboravite sve što ste znali o njoj.

No cijela je klasa narasla, pa ovo više nije razred automobila dug oko 4,15 već oko 4,30 metara – koliko broji i novi 2008. Takav je i novi Renault Captur, pa i Nissan Juke, dok su modeli poput Hyundaija Kone ili Opela Crosslanda X ostali kraći za dobar pedalj. I to je razlog zašto se noviji modeli, gdje je i Škoda Kamiq, mogu pohvaliti prtljažnikom većim od 400 litara.

Imamo ljepotana

Peugeot 2008 također ima upotrebljivu ‘grabu’ ispod petih vrata (434 l), što je među najboljim vrijednostima u klasi, a pohvalili bismo prostor ispod podnice te praktičnu kuku kojom se podnica zadržava u gornjoj poziciji.

Imamo ljepotana, a priču započinjemo s komforom jer je upravo na tom području 2008 stvorio najveću razliku u odnosu na manji 208 (što kod prethodne generacije nije bio slučaj). Međuosovinski razmak je u ovom slučaju čak 65 mm duži nego kod 208-ice, što se najviše osjeti na stražnjim sjedalima. Ni u ovom slučaju nije izbjegnut središnji podni tunel, ali barem nije golem.

No to su posljedice grupne modularne platforme koja je istodobno morala biti vrlo kruta, produživa te spremna za potpuno električne i hibridne modele. Jer, na istoj platformi će stizati, recimo, i potpuno električni e208 i električna Corsa, pa i drugi modeli u dolasku.

Što nam nedostaje? Ne previše, samo je šteta što u ponudi neće biti dostupna klizna stražnja klupa kojom se, primjerice, mogu pohvaliti VW T-Cross i Renault Captur. Izvedba i izgled isofix-priključaka su izvrsni, samo dok ih ne koristite jer vas tada neće žuljati skriveni patent-zatvarači, ali kada pokušate ‘uštekati’ sjedalicu, mogli biste oštetiti presvlake. Pohvaliti još možemo dva lako dostupna USB-priključka postavljena između sjedala.

Sreća je na prednjim sjedalima

Suvozač će prstima dodirivati imitaciju karbonskih umetaka i uživati u preciznim spojevima, dok će vozač guštati u kompleksno dizajniranom kokpitu. Peugeot je kao nikad dosad, što vrijedi i za 208, uspio spojiti urnebesno zamršenu koncepciju linija na kokpitu sa zapravo vrlo dobrom ergonomijom. Kokpit zato izgleda moćno, skupo i zabavno, a opet kada poželite nešto upaliti/ugasiti, brzo ćete se priviknuti.

Pored ovakve izvedbe njemačka konkurencija izgleda kao Opel s kraja 90-ih. Pametno, glavne komande su iz ekrana osjetljivog na dodir spuštene na klavirske tipke, a one malo manje važne, povučene iza njih te integrirane u sjajnu površinu.

Ipak, precizno podešavanje klime je ostalo na ekranu, što nam se ne dopada. No ako pravilno koristite klimu, postavljenu u automatski mod, za podešavanjem ventilacije nećete često posezati.

A središnji ekran? Uklopio se dizajnom u kokpit, ali prikaz bi mogao biti još kontrastniji i djelovati skuplje. Tu je, recimo, Renault učinio veći iskorak u budućnost, a Peugeot je takve afinitete pokazao postavljanjem USB- i USB-C-punjača na središnji greben. Da ne bi bilo da nema konekcije ili punjača…

Pregršt vrlina i pokoja mana

S druge strane, kada je o digitalnim instrumentima riječ, Peugeot je trenutačno najzabavniji na tržištu. Digitalni i-Cockpit s 3D-prikazom izgleda kao da ste zalutali u paviljon neke digitalne konferencije. Jer, informacije se prikazuju u više slojeva i mogu se uključivati u brojnim kombinacijama.

Kada taj vizualni doživljaj zbrojite s dobrim pogledom prema naprijed, s izuzetno dobrim sjedalima i malim volanom, shvatit ćete da Peugeot 2008 nije vruća roba samo zbog fantastičnog vanjskog dizajna.

Sjedi se dovoljno visoko da ne pomislite kako je riječ samo o podignutom karavanu, kao što je slučaj sa Škodom Kamiq, i unatoč fensi-šminkerskoj izvedbi, prisutan je dobar osjećaj robusnosti. To svi žele kada sanjaju o malom SUV-u.

Negativnost više karoserije, koja na istoj platformi nije došla do izražaja kod niže 208-ice, isplivat će u obliku golemih povišenih pragova koje treba prekoračiti pri ulasku u kabinu. Bole li vas leđa ili nosite mini suknju, to nećete lako učiniti, pa ćete sjesti bacajući se na leđa.

Najmanji volan na tržištu je zabavan i zaista podiže doživljaj vožnje. Naviknuli smo se na njega, ali vozači određenih visina neće biti presretni jer će im biti ili prenizak ili skrivati pogled na prekrasne instrumente. Ali, za vožnju je divan…

Jedini nudi sve opcije

Da, za razliku od rivala koji su se uplašili dizela, a još nemaju električne pogone, 2008-ica jedina može biti i benzinska i električna (uskoro), ali i dizelska. Tako se na prvom testu našao slabiji dizel sa 100 KS. Da ne dođe do zabune, to nije onaj Opelov trocilindraš, već poznati PSA-ov BlueHDi koji u kombinaciji sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem razvija 100 KS.

Vožnja, barem dok ne ulovite 70-80 km/h, nije bajka. 2008-ica jest lagana, jedva prelazi 1200 kg, ali ubrzanja za dobar start zahtijevaju dosta gasa i čekanje viših okretaja. To neće razočarati prosječne vozače gradske klase, osobito ne na putovanju, ali živosti mu svakako nedostaje.

Osmijeh bi bio mnogo veći s jačom izvedbom istog motora koja razvija 130 KS, ali njoj je i cijena s istim paketom viša 25 tisuća kuna. Samo, možda vrijedi razmisliti jer u doplatu je uračunat i izvrstan Aisinov automatski mjenjač s osam stupnjeva i polugicama na volanu.

S druge, benzinske strane, zanimljiva je alternativa, 1,2-litreni turbo sa 100 KS jer je brži, a jeftiniji oko 15 tisuća kuna. Ne brinite, ne troši previše… Odnosno, s istom opremom Allure možete uštedjeti pet tisuća kuna, a voziti 1,2-turbobenzinac sa 130 KS koji lovi 198 km/h te ubrzava za 8,9 sekundi.

Za spore i dodatno štedljive

Ispada da je ovakav BlueHDi sa 100 KS zapravo najlošija opcija? Ah, netko to mora biti, a preporučili bismo vam ga jedino ako želite biti spori te dodatno štedljivi. Jer samo se s njime možete voziti magistralnim slavonskim cestama uz prosjek niži od 4 l/100 km. Što je najbolje, potrošnja neće biti mnogo viša ni ako se ‘normalno’ vozite, pa smo test završili uz prosjek od svega 6 l/100 km. Drugim riječima, s malim spremnikom od 44 litre gotovo uvijek ćete imati doseg kretanja iznad 700 km, a može i više od 1000.

Sa 100 KS Peugeot 2008 nije podmotoriziran. Barem dok u njega ne posjednete četvero odraslih putnika, kada je za opuštenu vožnju potrebno nešto previše gasa. Ali i tad će bez problema, kada ulovi, održavati 140 km/h po autocesti te odraditi svako putovanje.

Na koncu, ipak ima čak 250 Nm okretnog momenta. Samo treba biti svjestan kompromisa, jer je riječ o prezabavnom i razigranom autu da biste ga sputali izborom najslabijeg motora. Novi Peugeot 2008 jednostavno vrijedi više!

Manja 208-ica je pokazala izniman vozački potencijal, a ‘mesnatiji’ kotači i više težište 2008-ice to nije narušilo. Kada ga usporedimo s klasom, 2008 je svakako pri samom vrhu. Jer, prednji ovjes je dovoljno fokusiran, a zabava je u malom volanu, pa će vas 2008 zabavljati i nakon više godina vlasništva. Iskustvo u njemu je originalno i nije usporedivo s rivalima.

Njemački modeli mogu ponuditi još malo više oštrine upravljanja, ali kao cjelovit paket zabave, dinamike i udobnosti, Peugeot je s pravom ponosan na svoj novi 2008. Čak je riječ i o iznimno udobnom autu, uz očekivano poskakivanje stražnje osovine na poprečnim izbočenjima, no to nijedan malen auto ne može ukloniti.

Skupo ne znači preskupo

Zaključno, nitko ne može biti savršen, a sa 2008-icom je Peugeot ponudio čak i više nego što smo očekivali. Zapravo, ponudio je isto ono što mu je pošlo za rukom kada je predstavio 3008, pa osvojio brojne nagrade i titulu ‘Europskog auta godine’.

Nije jeftin, ali s brojnim detaljima topi argumente previsoke cijene, koja je danas gotovo ista u cijeloj klasi. Oni modeli s početka priče koji su ostali manji i žive na starim platformama – oni su jeftiniji, a Renault Captur, Nissan Juke, VW T-Cross koštaju isto ili su skuplji.

Početni model dizelske 2008-ice sa 100 KS stoji 152.000 kuna, ali riječ je o prelijepom autu da ga se vozi u osnovnoj izvedbi. Testirani model s opremom Allure započinje sa 171.152 kune, a nakon doplata cijena mu skače na 184.654.

U tih 15.000 kuna nalazi se 3D-navigacija i desetinčni HD-zaslon osjetljiv na dodir, bijela perla boja, prednja LED-svjetla za maglu, zatamnjeni prozori te pomoć pri parkiranju s kamerom Visiopark 1.

Možemo savjetovati i kupnju početnog benzinca s opremom Allure koji kreće sa 156 tisuća kuna, pa sa svim ovim doplatama stoji oko 170 tisuća kuna. Uštedjet ćete, a dizelski motor vam neće nedostajati jer je i benzinac izuzetno štedljiv.

TEHNIČKI PODACI

Peugeot 2008
1.5 BlueHDI 100 S&S Allure

Karoserija
DxŠxV 4159 x 1739 x 1556, međuosovinski razmak 2538 mm, prtljažnik 350 l, masa 1280 kg, nosivost 430 kg

Motor
Dizelski, turbopunjač, obujam 1499 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 75/102 kW/KS pri 3500 o/min, 250 Nm pri 1750 o/min

Prijenos
Ručni mjenjač sa 6 stupnjeva, pogon na prednje kotače

Vozne osobine
0-100 km/h……………..10,6 s
Najviša brzina………….182 km/h
Potrošnja (tvornička)….3,5 l/100 km
Potrošnja na testu …….5,9 l/100 km
Potrošnja (eco)………..4,0 l/100 km
Emisija CO2…………….93 g/km

Konkurenti

Renault Captur dCi 95 Intens Blue od 153.900 kn, Opel Crossland X 1,5 D 102 KS Enjoy od 140.713 kn

Cijena
osnovni model (dizel) 152.000 kn
testirani (bez doplata) 171.152 kn
testirani (s doplatama) 184.654kn

OCJENA
+
izvedba interijera, okretnost, štedljiv motor, dovoljno snage, prostor straga, oprema, sigurnost, vozne osobine


prtljažnik, nosivost, cijena