Zašto je Škoda Octavia od Karoqa jeftinija za 18 do 25 tisuća kuna?
Škoda Octavia i Karoq su potpuno različiti, ali usluga, oprema i kvaliteta su zapravo identični. Štoviše, sve je na strani niže, prostranije i štedljivije Octavije, ali ne i cijena
Joj ja bi SUV! Ok, ali evo kako se model SUV klase prodaje po višoj cijeni od sličnih limuzina, a nudi zapravo manje. Konkretno, ne nudi ništa više osim povišenog sjedenja i doživljaja da se vozi „terenac“ – iako najčešće ima samo prednji pogon i trakcija mu je lošija nego u limuzine zbog visokog težišta i artikulacije ovjesa.
I kruške i jabuke su voće…
Najbolji primjer takve usporedbe pronašli smo u redovima Škode. Česi uvijek zgodno zeznu konkurente i ponude „pola broja“ veći auto od prosjeka klase, pa kad Hrvat i drugi počnu zbrajati centimetre – Škoda je pobjednik. Ali, zaista nudi dobar omjer uloženo-dobiveno, pogotovo kad kupujete u koncernu. No, evo kako je kad pogledate u karte u vlastitoj ponudi Škode.
Octavija vs. Karoq
Prije nego li usporedimo logiku kupnje još ćemo jednom ukazati kako je riječ o potpuno drukčijoj vrsti vozila. Samo, ovdje ne uspoređujemo “tenisicu i gojzericu” već samo visoku i nisku cipelu za odijelo. Odnosno, razlike nisu namjenske već subjektivne. Doslovno, Karoq je samo malo skučeniji i povišen, a skuplji je od 18 do 25 tisuća kuna.
Kako stvari stoje?
Octavija je duža 30-ak centimetara (4689 cm) i nudi 79 litara veći prtljažnik (600 l), od Karoqa koji je dugačak 4382 cm i nudi 521 l. Što je bolje kod Karoqa osim dojma i visine sjedenja? Manji SUV ima 20 cm manji krug okretanja, ima 21 kg bolju nosivost i to je puno s obzirom na to da je teži 30 kg. Nemojte očekivati da auto može imati 20 posto bolju nosivost.
Nažalost, Karoq nema ni bolje vučne kapacitete jer Octavija smije vući težu prikolicu, a svakako ima i daleko bolja vozna svojstva. Brža je i 10-ak posto ili do litru štedljivija. Jer, SUV jednostavno ne može biti učinkovit kao limuzina
Koliko je Octavija učinkovitija od Karoqa vidi se po performansama. Sa 1,5 TSI turbobenzincem snage 150 KS ona je sposobna postići čak 230 km/h, a Karoq se ne može natjerati preko 203, a slično je i s potrošnjom odnosno emisijom CO2 – koja ga na koncu čini skupljim.
Octavia karavan i limuzina stoje gotovo isto, tako da…
Osim tvorničke amortizacije dijelova – jer Octavia se proizvodi puno duže od Karoqa – glavnu razliku u cijeni stvara emisija CO2 kao sastavni dio PPMV-a. Razlog je što Karoq troši više goriva, pa ima emisiju CO2 od 118-123 g/km, dok Octavija izbacuje od 109 do 111 g/km – na primjeru 1.5 TSI benzinca s deaktivacijom cilindara.
Na koncu, početni modeli Octavije i Karoqa Ambition 1.5 TSI koji imaju gotovo istu početnu opremu razlikuju se u cijeni oko 25 tisuća kuna. Jer, početna Octavia 1.5 TSI Ambition stoji 163,486 kn, dok Karoq počinje sa 188.959 kn. Samo da znate, Octavia limuzina i karavan stoje gotovo isto.
Dizelski Karoq sa slabijim motorom skuplji 18 tisuća
Ako usporedite neke druge agregate, odnosno, početnu dizelsku ponudu razlika je malo manja, ali i dalje velika. Recimo, dok početni dizelski Karoq 1.6 TDI sa 115 KS stoji 189.965 kn (gotovo isto kao benzinac), početna dizelska Octavija stoji 171.284 kn. Ali, osim što je jeftinija i noviji model u njoj je 2.0-litreni TDI sa 115 KS koji ipak ostavlja malo bolji dojam od 1.6-litrenog TDI-agregata.
Pogledali smo i razlike u opremi
Čak i doplate stvaraju razliku u korist Octavije. Doplata za metalik lak na Karoqu iznosi 4054 kn, a na Octaviji 3672. Doplata na Karoqu za pametni tempomat koji radi do 210 km/h stoji 4437 kn, a na Octaviji 2878 kn. Sustavi Lane i Side Assist na Octaviji us prisutni, a na Karoqu znače doplatu od 5469 kn. Recimo, navigacija Columbus 9,2-inča na Karoqu stoji 9887 kn, a na Octaviji 11,092 kn, pa je to nešto što je jeftinije na SUV-u.
Virtualni kokpit serijski, ali ne zauvijek
Škode Octavije nisu serijski opremljene virtualnim kokpitom, odnosno ima ih samo prva serija modela koje se može naručiti do srpnja (to još provjerite). Kasnije će ih trebati nadoplatiti. U ovom trenu oni na Karoqu stoje 3672 kuna, a serijski su na Octaviji. Na koncu, jedna od rijetkih stvari koja ne ide u prilogu najpopularnijoj hrvatskoj limuzini jest činjenica što je serijski na 16-colnim gumama, a Karoq dolazi na, ne baš lijepim, ali 17 colnima.
Istina je, vozač treba voziti ono što mu se sviđa, a ovo je pokazatelj da je to često lošije i skuplje. Razum je praktičniji od srca.