Test Mazda 3 G122 AT Plus

Vozački je limuzina podešena uspavanije od nabrijanog kompakta Mazde 3, a uspavanom klasičnom kombinacijom atmosferca i automatika testirani Sedan G122 AT nudi nesvakidašnje osobine i vrline

Čim se pojavila nova Mazda 3 je sve oduševila dizajnom, ali istovremeno zabrinula ponudom motora. No, čini se da će takav skromniji izbor biti baš dobro rješenje za vremena koja dolaze.

U ponudi nema posebne i naglašeno sportske izvedbe, pa zapravo birate između dizela sa 116 KS, naprednog benzinca s kompresorom i kompliciranim sagorijevanjem snage 180 KS, a onda i klasičnog atmosferca obujma 2.0 litre sa 122 KS. Takvog smo testirali.

Atmosferac je ali ima solidan okretni moment od 210 Nm

Takav se motor nalazi iza oznake G122 i nudi odnos obujma i snage za koji biste lako pomislili da je iz prošlog stoljeća. Jer, danas mnogi auti nude više od 100 KS po litri obujma, a ovaj niti 65. No, čini se da je upravo to ovih dana vrlo privlačno. Jel je?

Da stvar bude bolja, osim što je snažan kao neki stari Opelov motor iz 1998. ovaj G122 u testiranoj Mazdi 3 vezan je uz automatski mjenjač. Ali, ne DSG sa 8 stupnjeva, nije vezan niti uz Aisinov dobar automatik, a niti ZF-ov, već klasični Mazdin automatik s pretvaračem okretnog momenta i 6 stupnjeva.

Najviša brzina iznosi 202 km/h

E sad, tko može prožvakati sve što smo nabrojali, sva ta anti-trendovska rješenja, vjerojatno je našao pogon za sebe. Odnosno, vjerojatno je riječ o racionalnom vozaču, koji ne želi skupe komponente na svom motoru, koji zapravo ne želi imati previše veze s autom, ali želi putovati u miru.

Upravo u tom suzdržanom dojmu, pomalo bizarno, možete pronaći i gušt u vožnji ovog modela. Iako, činjenica je, automatik se svojski trudi da kastrira i to malo konja što G122 nudi.

Mazda je puno toga riješila sjajnim odzivom na gas, ubrizgavanjem i krivuljom momenta, a onda i proračunom mjenjača. Samo, ostaje činjenica da motor morate dobro zavrtjeti da bi pokazao što može i ozbiljnije povukao. No, tko više očekuje od 122 KS treba provjeriti što mu je referentna mjera.

Što nije dobro kod pogona?

Svakako je najlošiji prvi dojam i to je ono što treba preskočiti. Auto kreće lijeno i nježno, ali da naslutiti reskost koju bi povezali s Mazdinim benzincima s kraja 90-ih prošlog stoljeća. Ali, samo naslutiti. Nije dobar niti dojam ako se vozite 80 ili 120 km/h, nekom prosječnom brzinom, i naglo poklopite gas.

Tad je pred ubrzanjem proces koji nas podsjeća da danas kombinacija bilo kakvog automatika i motora bez turbine jednostavno nije reprezentativna. Dakle, netko tko želi žestinu – treba produžiti.

Svi ostali, koji se mogu zadovoljiti sa 122 KS i ubrzanjem oko 11 sekundi, pripremite se na „puno lipih stvari“. Jer, tehničkim rješenjima Mazda je maksimalno popravila odziv na gas. Čim liznete gas motor povlači, ali naravno ne dizelski ili turbo-snažno. No, sjajan odziv je neosporan i to djelom kompenzira dojam tromosti.

Automatik je onaj „stare škole“, a dobra je stvar što oko 80 posto vremena vožnje funkcionira kao da je „uključen“ u brzinu, a ne kao da okretaji plivaju dok je brzina stalna. Takvih mjenača uostalom više nema.

Klasičan automatik, ali sjajan za prosječnog vozača

Gotovo je najbolje, za maksimalnu učinkovitost, brzine mijenjati ručno, a kad se želite odmoriti možete lagano krstariti u položaju „D“. A znate što? S vremenom ćete stalno voziti u položaju „D“ jer to vole i prometna ograničenja, a i naša svakodnevica.

Nije mjenjač toliko spor, koliko kombinacija

Pjesma počinje s mjerenjem potrošnje. Ako jurcate računajte s 10-11 litara, ali ako ćete se tako voziti pogriješili ste kupnju. Magistralom po ograničenjima moći ćete se voziti s 5 litara, a nevjerojatno je da 150 km/h autocestom G122 u limuzini troši 7,8 l/100 km.

Čudesno je što ovaj benzinac pri 100 km/h troši svega 5,5 litara i što smo test završili s prosječnih 6,8 l/100 km. Top baca jednu novu perspektivu na ideju kupnje ove lijepe limuzine koju je gušt voziti umjereno brzo, ili da to opišemo – gospodski.

Kompaktna, ali dugačka LIMUZINA

Izvana je limuzina Mazde 3 dizajnirana malo umjerenije od kompakta, dok je u kabini izvedba doslovno identična. Karoserija je duža 20 centimetara i s ukupnih 4,6 metara ovo je zapravo prilično dugačak auto.

Na stražnjoj klupi je zadovoljavajuće, ne i bajno jer je gotovo isto kao u petvratnom modelu. Prtljažnik je veći, što nije teško jer kompakt nudi 327 litara, ali ne i dovoljno velik (444 l) da bi ga smatrali adutom ovog modela.

kakve su vozne osobine?

Mazda 3 kompakt je vrlo fin vozački auto. Svidjet će se svima koji ju probaju zbog osjetljivog volana i podvozja koje spremno reagira, i zato što se predvidljivo ponaša na granici gripa. E sad, limuzina je sve to, ali je malo uspavana i penzionerski ugođena.

Odnosno, dok se vozite nježnije uživat ćete u oštrini i primislima na brzinu, a zapravo je najbolje da na tome vožnja i ostane. Mazda 3 Sedan dinamički uopće nije loša, ali nije niti sportska. Zapravo, nama je draže da je ovakva, udobna i harmonična i nimalo zahtjevna.

A što je s cijenom?

Zanimljivo, početna limuzina jeftinija je od petvratne Mazde 3 i to vjerojatno na račun 2 grama niže emisije CO2. Dakle, ovakav model s početnom opremom stoji 177.415 kuna. Oprema Plus cijenu diže na 187.985 kuna, dok testirani model s automatikom i doplatama stoji 196.907 kn.