Peugeot 2008 BlueHDi 130 EAT8 Allure
Ovo nije ljepotan bez pokrića jer je Peugeot 2008 prostran, a u ovoj izvedbi i vrlo snažan. U mnogočemu je netipična, ali objektivno izuzetno zanimljiva i upotrebljiva obiteljska opcija
Sa 130 KS snažnim dizelom i osmostupanjskim automatikom, pa i bogatom opremom, Peugeot 2008 sjaji kao malo koji SUV u klasi. Zanimljiv izvana, kabinom kao u manje 208-ice, nadilazi sva očekivanja. Može mu se malo zamjeriti na ergonomiji, ali sveukupan dojam i većina materijala, sustava pa i prostor – usrećit će vozača koji će se osjećati kao da zna što je platio.
Kao i u slučaju većeg 3008, pohvalno je što izvana izgleda kompleksno i zanimljivo, pa biste mogli zaključiti da u kabini i nema previše mjesta. Međutim, ponudom prostora 2008 potpuno zadovoljava ideju kompaktnog obiteljskog auta. Za primjer, duži je od modela 308, ima veći prtljažnik i više prostora na stražnjoj klupi, a sa 130 KS, automatikom i opremom Allure, 2008-ica je i skuplja oko 7000 kn te ukupno stoji 198.000 kuna.
Moćan motor
Na prvu je lako pomisliti da se više isplati izvedba sa 100 KS koja je s bogatom opremom Allure čak 25 tisuća kuna jeftinija. Velika je to razlika jer 2008 sa 100 dizelskih konja također ide sasvim dobro. Ipak, jači model sa 130 KS i 300 Nm serijski uključuje i sjajan automatik, koji vožnji i putovanju daje jednu sasvim novu perspektivu.
S druge strane, automatik nije dostupan uz slabiji dizel.
Pri samom startu 2008 BlueHDi 130 EAT8 ne ostavlja raskošan dojam snage, što je čak i bolje jer tako gradom klizi tečnije bez zatrzavanja i poskakivanja. Mjenjač glatko reže i spušta okretaje, a iznad trećeg stupnja postepeno otkriva karakter brzog putnog automobila.
Sve od 70 do 200 km/h možete se voziti u osmom stupnju prijenosa ili pak spustiti do četvrtog pa moćno dizelski ubrzati. S aktivnim programom vožnje Eco osjećaj snage potpuno iščezava te pada na razinu izvedbe sa 100 KS. No navalite li odlučno na papučicu gasa, ovakav 2008 će gutati autocestu kao izvrsna putna limuzina. Uz to, bit će vrlo zabavan i na zavojitoj cesti, gdje najviše do izražaja dolazi malen volan te poslužno podvozje. Uravnotežen je i siguran, a kada zaplahutate i počnete čudno lomiti cestu, ekran će vam javiti da budete pažljiviji. I tu je zapravo vidljiv dobar kompromis oštrine upravljanja, ali na samoj granici, jer taj isti mali upravljač, izvrstan za grad i zavoje, na autocesti može biti pretjerano izravan. Ako nas pitate, volan je baš ta komponenta koja 2008-ici daje poseban vozački karakter te je čini jedinstvenom.
Također, voljeli bismo da u cijeloj vozačkoj priči bolju ulogu igraju polugice (+/-) na volanu kojima si možete pomoći – one rade korektno, ali nedostaje pravi ‘klik’ koji bi stvorio osjećaj da ste prešaltali. Tu nema gušta. Lijepo je putovati nježno i udobno sjediti na uvijek spremnih 300 Nm. Tako ćete se nametnuti i znatno jačim autima jer 2008 nema veliku masu. Magistralom se lako putuje sa 4,5 l/100 km, a može i manje. Realnost koja uključuje grad i autocestu, u pravilu završava na oko šest litara, što je itekako prihvatljivo u kombinaciji neefikasne SUV-karoserije i automatika. Konkretno, pri 130 km/h potrošnja se kreće oko 5,5 l/100 km, a pri 160 km/h raste na oko 8,2 litre. Više od toga u prosjeku se zapravo ne može zabilježiti.
Skuplji, ali i daje više
Cijena testiranog modela nije niska, no iza nje je bogata oprema Allure jer najjači dizel u ponudi nije dostupan sa slabijim paketom Active. Još bogatiji paket GT Line skuplji je oko 14 tisuća kuna. Usporedimo li zato 2008 Blue Hdi130 EAT8 s konkurentima, Peugeot i nije mnogo skuplji. Skuplji je točno onoliko koliko više daje. Recimo, dok je u Citroënu C3 Aircross automatik sa šest stupnjeva, ovdje su dva stupnja više, a i sam motor je snažniji. Captur ni nema tako snažnu dizelsku opciju. Osim toga, ispada da ni ‘skupe’ doplate poput 3D-navigacije (oko 5600 kn) nisu tako skupe, kao ni prednji zakretni LED-farovi koji stoje oko 1300 kn i pomoć pri parkiranju od oko 1000 kuna. Istina, u konačnici dolazimo na iznos oko 200 tisuća kuna za mali kompaktni SUV, ali s ovom opremom i snažnim dizelom, mnogo jeftinije ni ne postoji.
TEHNIČKI PODACI
Peugeot 2008 BlueHDi 130
EAT8 Allure
Karoserija
DxŠxV 4300 x 1770 x 1530 mm, međuosovinski razmak 2605 mm, prtljažnik 405/1467 litara, masa 1285 kg, nosivost 485 kg
Motor
Dizelski, turbo 1499 ccm, 4 cilindra, 16 ventila, 96 kW (130 KS) pri 3500 o/min, 300 Nm od 1750 o/min
Prijenos
Automatski mjenjač s osam stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h…… 10,1 s
Najviša brzina…..199 km/h
Potrošnja (WLTP)….4,9 l/100 km
Potrošnja na testu ….6,2 l/100 km
Emisija CO2…….100 g/km
Konkurenti
Škoda Kamiq 1,6 TDI 115 KS DSG7 od 176.143 kn, Citroën C3 Aircross BlueHDi 120 EAT6 od 175.479 kn, Hyundai Kona 1,6 CRDi 7DCT od 180.364 kn
Cijena
Osnovni model……140.990 kn
Testirani model (bez doplata)……198.375 kn
Testirani model (s doplatama)……209.859 kn