Počela prodaja Peugeota 2008. U ponudi štedljivi i jako brzi modeli, dok elektrificirane izvedbe stižu u drugoj polovici godine

Sve što ste vidjeli na većim modelima Peugeota 3008 i 5008, pa onda i na najnovijem 208 sada je stiglo i na model 2008, novom malom SUV-u koji je spojio sve trendove i nudi se s početnom cijenom od 138.990 kn

S obzirom na to što je sve manji Peugeot 208 pokazao i kako se nametnuo u usporednim testovima, novi model 2008 ima najbolji mogući start. Dizajn i tehnologija su tu, mali turbomotori su se pokazali dobrima, a nisu izostali ni dizeli.

Električna izvedba sa 136 KS stiže krajem godine

Od većih rođaka 2008 naslijedio je digitalni Peugeotov i-Cockpit, koji je više nalik onom iz novog modela 208, kao i cjelokupno vozačevo okruženje, upravljač i prekidači. S druge strane, i mali 2008 je naslijedio naviku većeg 3008 da nudi malo više, ali i stoji malo više.

Dobrodošla povećanja dimenzija

Novi model dugačak je 4300 mm, što znači da je duži čak i od 308-ice, širok je 1770 mm, a visok 1550 mm. Drugim riječima, znači da je novi model duži 14 i širi tri centimetra. Visina je ostala ista, ali međuosovinski razmak je duži 7 cm čime je interijer postao prostraniji nego do sada.

To je 2008-ici itekako trebalo. Prtljažnik nudi obujam od čak 434 l. Dvostruka podnica osigurava mogućnost dobivanja ravne površine pri obaranju stražnje klupe. S druge strane, 2008 je bogat pretincima. Jedan takav na kokpitu može skrivati i bežični punjač. Samo u pretincima je 30 litara obujma.

Jamstvo na 2008 iznosi 5 godina ili 100.000 kn

Vozač može birati između programa vožnje Eco, Normal i Sport, ovisno o potrebama i željama, a i kod ponude motora i oprema za svakog će se naći ponešto. Recimo veliki stakleni panoramski krov koji stoji 7500 kuna u doplati. Automatski klima uređaj u početnoj izvedbi kao doplata stoji 1900 kn.

Dva motora puno izvedbi

Benzinski PureTech 1,2-litreni turbomotor s tri cilindra nudi se u tri stupnja snage, sa 101, 130 odnosno 155 KS. Dva snažnija benzinca mogu se kombinirati s automatskim mjenjačem EAT8.

Najslabiji je dostupan jedino s ručnim mjenjačem, ali već i on ima 6 stupnjeva te je dovoljan za najvišu brzinu od 188 km/h i ubrzanje od 10,9 sekundi. Emisija CO2 u njegovom slučaju iznosi 105 g/km, a zanimljivo jača izvedba istog sa 130 KS u ispuhu ima manje, 103 g/km CO2.

Samo za info narančasta boja je besplatna

Dizelaš je 1,5-litreni motor sa 102 ili 131 KS, sa četiri cilindra, a ovaj potonji uvijek je vezan uz automatiku EAT8. S njime 2008 postiže 195 km/h, a ubrzava za 9,3 sekundi. Impresivan je u vožnji jer raspolaže s okretnim momentom od čak 300 Nm.

Jako brzi modeli

Od snažnije izvedbe dizelaša brži je jedino najjači benzinac, vezan s automatikom, koji raspolaže sa 155 KS jer postiže čak 208 km/h, a ubrzava za svega 8,2 sekundi. Unatoč tomu, emisija CO2 je vrlo niska jer iznosi svega 113 grama, što znači da od svojih slabijih izvedbi u kombiniranom ciklusu ne troši niti 10 posto više.

U prilog niskoj potrošnji i dobrim performansama svakako ide i činjenica da je 2008 iznimno lagan automobila. Svi benzinci su zapravo vrlo slične mase jer se načelno razlikuju izvedbi mjenjača (1263-1280 kg), dok jedinio jači dizel prelazi masu od 1,3 tone, što je i dalje mala masa. S vremenom će 2008 otežati jer je karoserija nastala na CMP-platformi namijenjena i ugradnji baterija.

Za što bolje vozne osobine Peugeot je ušao u suradnju s Michelinom kako bi što bolje optimizirao pneumatike. Dobiveni rezultati daju sjajan odnos niske razine kotrljanja i dinamike.

2008 jest malo skuplji u startu, ali barem nema paketa bez klime i sl.

Dostupna su četiri paket opreme Active, Allure GT Line i GT, a zanimljivo je napomenuti da već u prvom stupnju 2008-ica dolazi uz puni sigurnosni paket (sustav zadržavanja u traci, automatsko kočenje, prepoznavanje prometnih znakova).

Cjenik Peugeot 2008

Puretech (benzinci)
1,2 100 KS Active 138.990 kn
1,2 100 KS Allure 159.957 kn
1,2 130 KS Active 149.990 kn
1,2 130 KS Allure 166.338 kn
1,2 130 KS EAT8 183.113 kn

BlueHDI (dizelaši)
1,5 102 KS Active 152.780 kn
1,5 130 KS EAT8 196.315 kn