Test Peugeot 208 1,2 PureTech 100 GT Line
Tko ga fotografira za Instagram, odmah može pripremiti oznaku #nofilter, jer novi Peugeot 208 bez ikakvih manipulacija izgleda fantastično. No ipak samo uz neke doplate. Naš test otkriva koje, ali i kakav je kao konkretan automobil
Bili su lijepi i oni poslije, ali sve dosad ni jedan gradski Peugeot nije zabljesnuo kao zlatna 206-ica prije, sada već više od dvadeset godina. Da, toliko je prošlo otkad smo shvatili da Peugeotov model mora imati žutu ili zlatnu boju da bi postao uspješan. A ovaj novi to ima, i još neke dodatke, pa izgleda kao milijun dolara!
Novi Peugeot 208 ne treba filtre da bi bio zvijezda Instagrama, pa čak bismo se usudili reći da izgleda bolje i zanimljivije od 206-ice u svoje vrijeme. S prethodnom generacijom, osim malenog volana, nema previše veze jer stoji na novoj modularnoj platformi koju dijeli s Opel Corsom. Vozili smo s malim odmakom oba modela i moramo napomenuti da među njima postoje razlike.
I vizualne, i iskustvene, a i opipljive. Novi 208, sudeći prema centimetrima, više nije pola broja manji od nositelja klase. Sada je u rangu s Clijem, Fiestom ili Polom jer je napokon probio čarobnu granicu od četiri metra. Konkretno, narastao je osam centimetara, a slijedi koliko je zaista dobar kada ga počnemo ‘mjeriti’, a ne samo predstavljati.
Nove dimenzije, sličan komfor
Najprije dimenzije. Narastao jest, ali ponuda prostora nije toliko razmetljiva. Jer, međuosovinski je nepromijenjen, pa su nove centimetre donijeli kosi stražnji kraj te moćni branici. Najveća žrtva je prtljažnik koji nudi samo 265 litara, što je čak 20 litara manje od prethodnika. No, moramo priznati, nije toliko malen da bismo se zbog njega odrekli ovog dizajna.
Na prednjim sjedalima kabina je široka kao u prosjeku klase, iako se 208-ica može činiti i užom. Konkretnog prostora neće nedostajati, a razlog zatvorenosti su izlomljene linije te silni elementi koji nisu zaobišli ni interijer.
Prostora za glavu imat će i visoki vozači, a straga je ipak skučenije. Kabina je na stražnjim sjedalima uža tri centimetra, dok komfor za glavu nije toliko loš, osobito jer je 208 jedan od najnižih u klasi – od Fieste je, primjerice, niža gotovo pet centimetara.
Put do vozačke pozicije čini se skučenim, ali sam smještaj je sjajan, jedino je pitanje koliko će vam smetati nisko postavljen volan. Dotaknut ćete ga nogom svaki put kada izlazite – ako ste visoki jer je volan nizak, a i ako ste niski jer ste u tom slučaju podignuli svoje sjedalo.
Karoserija je iznimno kruta, i to nam se najviše dopada zbog sjajnih vozačkih predispozicija. Nosivost od oko 450 kg (ovisno o opremi) na pragu je prosjeka klase, jer najbolji smiju nositi oko 500 kg. Iako s ovim ljepotanom to vjerojatno nikad nećete raditi, 208 smije vući najtežu prikolicu u klasi, čak 615 kg, odnosno 1200 kg ako prikolica ima svoju kočnicu. No sve su to detalji koji neće presuditi kupnju, a prava priča započinje kada prvi put okrenete upravljač.
Brža od kompaktne klase
Promjer upravljača smanjen je sa 37 na 35 cm, što je odredilo novi doživljaj vožnje malih Peugeotovih modela još prije pet godina. Iskustvo vožnje posve je drukčije, i to ne samo jer se na instrumente gleda preko volana, već i zbog nove senzacije okretanja (potreban je manji put ruku).
Tako, kada krenete s parkinga, uz činjenicu da 208-ica na 17 cola ima malen krug okretanja od 10,7 metara, usne će početi poprimati oblik osmijeha. Faktor zabave i osjećaj dinamike su na vrlo visokoj razini, posebice jer je sjedalo dobro, a okruženje izuzetno moderno. Ambijent kakav ne nudi ni jedan drugi gradski automobil.
Također, važno je da se 208-ica ne čini spretnom i agilnom samo zbog malog volana, već je uistinu impresivno brza. Zahvaljujući upravljaču je zabavna čak i kada ne jurite – tu je ključ uspjeha – a kada jurite, 208-ica preuzima titulu najspretnijeg modela među gradskim autima. Pokazali su to testovi slaloma i dvostruke izmjene vozne trake kroz koje prolazi značajno brže od nove Fieste i Clija.
Brza je poput većeg sportivo kompakta jer kroz ISO-test izmjene traka prolazi sa 139,9 km/h. Realno, to je brže od dizelskog Mercedesa A-klase, BMW serije 1 ili pak Audija A3 s početnim dizelima. Tada je jasno da Peugeot 208 ima otrovnu oštricu u svom prednjem pogonu i – ako se jednom pojavi prava GTI-izvedba – imat ćemo novog kralja dinamike.
Doduše, šteta je samo što Peugeot ne vjeruje dovoljno svojim vozačima pa se ESP nakon 50 km/h uopće ne može isključiti (tako je bilo i dosad). Jedno pitanje ipak ostaje otvorenim – bit će zanimljivo vidjeti što će po pitanju dinamike pokazati nova Opel Corsa, za koju najavljuju da je još kruća i upravljivija. Jedva čekamo prvu usporedbu!
Neočekivano u rangu s jačim rivalima
Postoji i jednako snažan (100 KS) dizelaš u ponudi, ali ga bolje preskočite. Jer osim što je s istim paketom opreme 15-ak tisuća kuna skuplji, nije toliko štedljiviji, a sve ostalo je na strani ovog benzinskog turbotrocilindraša.
Također, Peugeot 1,2 PureTech ima i nešto veći obujam motora (20 posto) od većine jednolitrenih turbaka koje koriste Ford, Kia, Hyundai, VW, Seat, Škoda… Samim time ima i 30-ak Nm više okretnog momenta. Tako 208 1,2 Puretech sa 100 KS raspolaže sa 205 Nm, a Fiesta 1,0 sa 125 KS ima 170 Nm, Kia Rio sa 120 KS i 172 Nm, a Polo 1,0 TSI sa 95 KS ima 175 Nm.
Zbog toga, ovaj model ide iznenađujuće dobro, pa čak na razini klase ‘120 KS’. Mi bismo voljeli samo nešto jasniji ugriz snage, pa i malo harmoničniji rad u kojem bi se zvuk, odziv na gas te osjećaj punoće nijansu bolje nadopunjavali. No, pogledamo li na brzinomjer, 208 ponovno postavlja bolje rezultate nego snažnija konkurencija.
Ipak, spoznaja da 1,2 turbo sa 100 KS u 208-ici ide kao malo snažnije, 4000-7000 kuna skuplje izvedbe, baca potpuno novo svjetlo na cijenu koja se na prvu čini previsokom.
Taj je zaključak itekako vrijedan razmatranja! Istina, i Peugeot ima snažniju izvedbu sa 130 KS, samo ona je u njemu vezana isključivo za opremu GT Line – kakva se nalazi i na testiranom modelu – i automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa. Zapravo je 29.000 kuna skuplja od ove izvedbe sa 100 KS i ručnim mjenjačem, naravno u najbogatijoj opremi.
Motor bolji nego što se čuje
Tijekom nježnog starta dovoljno je snage za uključivanje u promet i općenito je dobra prezentacija snage s pola gasa. To je vrlo važno, jer 208-icu je čak impresivnije voziti tako nego punim gasom. Kada ga tiskate previše, tada buka raste nesrazmjerno snazi, pa u slučaju jurnjave obvezno aktivirajte program za vožnju Sport.
Izvana razlike neće biti, ali će zvučnici u kabini ipak stvoriti potrebnu sportsku atmosferu. Osim toga, budući da motor nema naročito privlačan zvuk pri nižim brzinama, dojam buke je veći nego kasnije, na autocesti nakon 130 km/h.
I stoga, 208-ica u svojoj klasi uopće nije loša za ozbiljnija i duža putovanja. Stabilna je na pravcu i mirna, pa ćete se sigurno osjećati i s malim volanom u rukama, iako jurite već ozbiljnom brzinom.
Mjerenja su potvrdila ubrzanje do stotke za 9,9 sekundi, a s obzirom na proračun mjenjača, solidna je i najviša brzina. Jer, motor se pri 120 km/h vrti na 2600 okretaja, što je dovoljno ‘nisko’ i za putnih 160 km/h (3500 o/min). Odnosno, mjerenja su pokazala da pri 150 km/h, što je prihvatljivo za našu autocestu, 1,2 PureTech troši ispod 8 l/100 km.
To je sjajno i pokazuje koliki je putni potencijal ovog ‘malog žuće’. U gradu nam je trošio od 6,5 do 9,8 litara ovisno koliko smo jurili, a najmanje smo zabilježili prosjek od 4,9 l/100 km. Računajte da se magistralnom cestom do mora možete voziti sa 5,4 l/100 km uz poneko pretjecanje.
Nekoliko detalja i ‘to je to’
Peugeot vrlo jasno i fokusirano mijenja smjer, a pritom je i poprilično udoban na 17-colnim kotačima. To je velik uspjeh uz činjenicu da ulijeva povjerenje na volanu. Materijali i izvedba interijera očarat će svakoga vozača, čak i ako se prvih dana neće snaći. S vremenom će otkriti da i tipke iza ‘klavirskih’ imaju funkciju, a sjest će mu digitalni i-Cockpit.
Pritom mislimo na hologramske 3D-instrumente koji mogu biti jedva vidljivi, prikazivati samo navigaciju, veliki ili mali okretomjer ili pak personalizirane podatke. I oni su zabavni. Mijenjat ćete ih i oduševljavati se poput malog djeteta s novom igračkom, što uostalom i jest jedna od ideja vozila. Da vas preveze, ali i zabavi, a nova 208-ica to svakako može.
Malen joj je prtljažnik, nije bajna ni stražnja klupa, a po svemu ostalom je među najboljima. Ali svakako, ako je ikako moguće, doplatite i opremu GT Line koja donosi sve što treba da bi ‘lavić postao kralj’. Bez nje, to jednostavno nije to, a 208-ica ionako nije auto koji se kupuje bez doplata.
TEHNIČKI PODACI
Peugeot 208 1,2 PureTech 100 GT Line
Karoserija
DxŠxV 4055 x 1745 x 1430, međuosovinski razmak 2540 mm, prtljažnik 265 l, masa 1165 kg (mjereno), nosivost 430 kg
Motor
Benzinac s turbopunjačem, obujam 1199 ccm, tri cilindra, 12 ventila, 74/101 kW/KS pri 5500 o/min, 205 Nm pri 1750 o/min
Prijenos
Ručni mjenjač, šest stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h 9,9
Najviša brzina 188 km/h
Potrošnja (NEDC) 3,7/4,2/5,2 l/100 km
Potrošnja na testu 6,2 l/100 km
Potrošnja (eco) 4,9 l/100 km
Magistralna cesta 5,5 l/100 km
Pri 140 km/h 7,6 l/100 km
Emisija CO2 97 g/km
Konkurenti
Renault Clio Tce (100 KS) od 106.900 kn, Seat Ibiza 1.0 TSI (95 KS) od 104.475 kn, Opel Corsa 1,2 T (100 KS) od 107.825 kn, Nissan Micra 1,0 IG-T od 105.475 kn, VW Polo 1.0 TSI (95 KS)
od 116.439 kn
Cijena
Početni model PureTech 100 Active 116.995 kuna
Testirani model
GT line 143.795 kuna s doplatama 161.527 kuna
OCJENA
+
vozne osobine, kočnice, oprema, okretnost, svjetla, motor, potrošnja, sigurnosna oprema, multimedija
–
mjenjač, prtljažnik, prostor straga, cijena