Test Infiniti Q60 S 3.0T. Japanska sportska elegancija

Izbor premium kupea na hrvatskom tržištu poprilično je skroman, pa otmjena japanska alternativa - 405 KS snažan Q60 - svakako je dobrodošlo osvježenje. No koliko je zapravo dobar?

Dosadna predvidivost kojom kupci premium kupea biraju nove automobile, donedavno se i mogla opravdati skromnim izborom modela, svedenim na njemačko trojstvo Audija A5, BMW-a Serije 4 i Mercedesa E-Coupea. No prošlogodišnjim pojavljivanjem novog igrača iz Infinitija, taj ‘izgovor’ više ne drži vodu.

Sudeći samo prema ugrađenim suvremenim tehnologijama, Q60 se već u početku čini kao punopravan konkurent navedenoj trojci.

Prednja LED-svjetla, varijabilni električni servoupravljač, adaptivni ovjes, stražnjoj osovini naklonjen AWD-pogon na sve kotače, moderan infotainment sustav, gomila luksuzne opreme te svi mogući vozački i sigurnosni elektronički asistenti – samo su dio vrlo dugog popisa značajki na kojem najviše pažnje privlači prvi Infinitijev biturbo V6 motor.

Teško je pronaći zamjerku

Najupadljiviji Infiniti impresivan je na papiru ali i uživo. Markino dizajnersko usmjerenje ‘Powerful Elegance’ lijepo služi oblikovanju kupea, pa osim što zaista izgleda moćno i elegantno, Q60 je ujedno vrlo prepoznatljiv. I vrlo premium, jer svakim detaljem opravdava usporedbu s najboljim europskim konkurentima.

Takav je i u unutrašnjosti. Razina opreme Sport Tech najviša je za Q60 i sadržava apsolutno sve, od finom kožom presvučenih, električno podesivih i grijanih sportskih sjedala, dvozonske klime i novog infotainmenta s navigacijom i bluetoothom do vrhunskog Boseova audiosustava sa 13 zvučnika te niza druge opreme koju biste očekivali u automobilu premium segmenta.

Infotainmet je kompleksan, ali svejedno nije na razini konkurenata

Osim opremom, Q60 ne zaostaje znatno ni kvalitetom izrade, kojoj je teško pronaći spomena vrijednu zamjerku, dok su neki detalji na središnjoj konzoli, poput gomile tipki naizgled nabacanih sa svake strane donjeg, sedmoinčnog zaslona (gornji je osmoinčni), mogli biti promišljenije izvedeni.

Također, iako je sasvim solidan i funkcionalan, novi sustav InTouch infotainment doima se generaciju starijim u odnosu na one u Audiju ili BMW-u.

Nemamo zamjerki na udoban položaj sjedenja za malim, sportskim upravljačem s kojeg se pruža pogled na lijepo osmišljene instrumente te općenito na prema vozaču usmjerenom kokpitu.

Povjerenje na prvu

Čim pritisnete startnu tipku, jasno je da se pod dugim prednjim poklopcem nalazi moćan motor. Novorazvijeni V6 biturbobenzinac VR-generacije ističe se laganom aluminijskom konstrukcijom i nizom naprednih tehničkih rješenja koja rezultiraju snagom od 405 KS pri 6400 o/min i 475 Nm okretnog momenta raspoloživog u širokom rasponu, od samo 1600 do 5200 o/min.

Sve te brojke u vožnji znače da najsnažniji Q60 odlučno i snažno ubrzava pri svakom broju okretaja i u gotovo svakom od sedam stupnjeva prijenosa, a iako ga je gušt vrtjeti i do otprilike 6500 o/min, najbolje daje od 2000 do 4500 o/min.

Kako god ga vozili, uvijek ste svjesni da je ovo vrlo brz automobil. Zbog serijskog pogona na sve kotače (koji u određenim uvjetima do 100 posto snage šalje na stražnju osovinu), pohvalna trakcija i samouvjereno prianjanje uvijek ulijevaju povjerenje.

Zadivljujuća elastičnost

U svakom od šest dostupnih modova vožnje (Standard, Snow, Eco, Sport, Sport+, Personal), Infinitijev kupe nudi različite postavke ovjesa, upravljača i papučice gasa, a vjerujemo da će većina vozača najčešće birati Standard zbog njegova odlična kompromisa između udobnosti i dinamičnosti vožnje. Tada su i adaptivni amortizeri najmekše podešeni, odnosno najadekvatniji za svladavanje svih cesta.

Par turbopunjača, koji su najzaslužniji za tu zadivljujuću elastičnost, ujedno su glavni ‘krivci’ za nešto suzdržaniji zvuk šestcilindraša u donjim rasponima okretaja. To nimalo ne smeta, doduše, jer iako nudi i sportske gušte, Q60 najbolje ‘diše’ na duljim vožnjama otvorenim ili autocestama, gdje osim performansama, ponajprije impresionira velikom uglađenošću i udobnošću.

Tehnički podaci
Infiniti Q60 3.0T Sport Tech

Cijena
osnovni model 493.499 kuna, testni model 506.244 kune

Dimenzije
d/š/v 4690/1850/1395 mm, međuosovinski razmak 2850 mm, prtljažnik 342 l, masa 1876 kg, nosivost 389 kg

Motor
turbobenzinski, 2997 ccm, 6 cilindara, 24 ventila, 298 kW/405 KS pri 6400 o/min, 475 Nm od 1600 do 5200 o/min

Prijenos
automatski mjenjač, sedam stupnjeva, pogon na sve kotače

Performanse
najviša brzina 250 km/h, 5,0 s do 100 km/h

Potrošnja na testu
10,2 l/100 km, 13,1/6,8/9,1 l/100 km
Emisija CO2: 208 g/km

Konkurenti
Audi S5 Coupe, trenutačno nije dostupan; BMW 440i xDrive, od 517.114 kuna; Mercedes E 450 4Matic Coupe, od 628.475 kuna

AMS kaže
“U većini pogleda nesumnjivo vrijedan usporedbe s njemačkom konkurencijom, a Q60 ima i as u rukavu – povoljniju cijenu. Najveća prepreka do kupaca bit će imidž brenda koji, iako prestižan u SAD-u i na drugim tržištima, kod nas još traži svoje mjesto.”