

Sandero je još od svojih početaka 2007. predstavljao povoljan izbor prostranog vozila uz provjerenu tehniku. No tada, pa i u drugoj generaciji, Dacia je preuzimala neka tehnička rješenja iz prijašnjih generacija bratskog Clija. U posljednjem izdanju više nije takav slučaj, novi Sandero koristi isti motor kao i posljednja generacija Clija, a i neki detalji u unutrašnjosti su preslikani iz francuskog brata. Primjerice, kontrolni kotačići automatskog klima-uređaja, ručica mjenjača i upravljač, koji dijeli isti raspored prekidača poput onog u Cliju, samo što ćete ondje pronaći trokraki upravljač, dok su se u Sanderu odlučili za krak više.
Bolje performanse uz čišći ispuh
No ovaj Sandero ne dijeli s Clijem samo detalje u interijeru, tu je i plinsko-benzinska kombinacija ECO-G, gdje ispod prtljažnog prostora imamo spremnik plina od 40 l. Spremnik za benzin ima kapacitet od 50 l pa ovim Sanderom možete prijeći više od 1000 km, a da pritom ne razmišljate o benzinskim crpkama. Jedino što ne želite da vam se dogodi jest probušena guma, tada ćete morati koristiti pjenu, jer rezervnog kotača nema – na njegovu mjestu je spremnik za ukapljeni plin.
Vožnju na plin (LPG) ili benzin odabirete malenom tipkom lijevo od upravljača. Sandero će svakako pri paljenju motora koristiti benzin, dok će u pola minute do minutu, ovisno o vanjskim temperaturama, motor početi raditi na plin. Kada zeleno svjetlo prestane treptati, znate da se tada vozite uz plinski pogon. Što sve donosi plinska instalacija novom Sanderu? Pa prije svega čišći ispuh – primjerice 1.0 TCe benzinski turbomotor sa 100 KS ispušta 117 g/km u atmosferu, dok je kod plinske instalacije u Sanderu sa 100 KS izmjereno samo 109 g/km.
Zatim imamo i veći okretni moment koji se postiže pri nižim okretajima, pa će se Sandero uvijek spremno odazvati na gas. ECO-G osigurava 170 Nm pri 2000 o/min, dok ćemo pri pogonu na benzin imati 160 Nm pri 2100 o/min. Treća stavka jest snaga – pritiskom na LPG-tipku dobivamo devet KS više, dok je u slučaju benzinca ta snaga limitirana na 91 KS. Sve to generira i bolje performanse kod vožnje na plin, što vidno možete iščitati iz naše tablice.
Korak naprijed
Novi je Sandero napravio značajan vizualan iskorak u odnosu na prošlu generaciju, ali tu su i drugi detalji koji potvrđuju naše sumnje u bolju završnu obradu. Nema više onog limenog zvuka pri zatvaranju vrata, već sada tu radnju poprati uvjerljiv ‘njemački’ zvuk prianjanja stijenki vrata i okvira. U prošloj smo generaciji pri otvaranju vrata prtljažnika palcem morali stisnuti tvrdi željezni gumb, a sada je to zamijenjeno gumiranom tipkom ispod otvora prtljažnika.
Ovjes je zasigurno s namjerom ‘poštelan’ nešto mekše, no većina će Dacijinih kupaca to pozdraviti. Oni se žele u gradskoj vožnji osjećati što udobnije, što će Sandero svakako ponuditi. Meko i solidno upija sve neravnine i ležeće policajce te vas ni u malo dinamičnijoj vožnji neće dovesti u probleme. Naravno, te granice nisu (pre)visoko postavljene, što će najprije rezultirati proklizavanjem prednjeg dijela.
Mjenjač relativno ugodno klizi između stupnjeva prijenosa, svakako bolje no prije, iako su hodovi nešto duži. I multimedija (doplata 1500 kn), odnosno njezin zaslon, kojom je bio opremljen testni Sandero radi brže i osjetilno preciznije u usporedbi s onim iz prošle generacije. Da budemo sasvim iskreni, poneki će detalji ipak otkriti da se ovdje radi o povoljnijem automobilu u toj klasi na tržištu. Najviše su nas zasmetala mekana sjedala koja će na dužim putovanjima nekima priuštiti bolove u leđima, a tu je i tvrda plastika na vratima i ispod vjetrobrana, no sličnom su rješenju pribjegli i neki renomiraniji i prije svega skuplji modeli drugih proizvođača, pa to Daciji nećemo previše zamjeriti.
Dobra prostranost i ergonomija
Ekran multimedije postavljen je visoko pa pri biranju funkcija ne morate puno micati pogled s prometnice. Upravljački nazubljeni kotačići automatskog klima-uređaja (doplata 1400 kn) preneseni su iz bratskog Clija i lijepo ‘sjede’ pod prstima, pa vam se ni njezinim služenjem neće koncentracija previše odvlačiti od ceste, što je nesumnjivo dobra vijest jer su poprilično nisko postavljeni. Iza vozača visokog 180 cm ima sasvim dovoljno mjesta za koljena i glave putnika slične visine, dok prtljažnik sa 328 l nudi veliku dubinu, jedino će ponekad zasmetati visok utovarni rub. Pri isparkiravanju će pomoći vrlo pregledna stražnja kamera s kutom od 180 stupnjeva (1500 kn), a tu su i parking senzori.
Dacia Sandero je u trećoj generaciji stasala u ozbiljnog igrača u klasi gradskih vozila. Dizajnom i izradom sasvim je dostigla neke konkurente, ali i dalje cjenovno predstavlja ozbiljnu opciju svima koji žele prostran gradski automobil. Bez dodatne opreme, Sandero s pogonom ECO-G možete voziti i za manje od 100 tisuća kuna, no tada nećete uživati u metalik boji, stražnjoj kameri i parking senzorima, većem zaslonu multimedije te drugim doplatama koje je krasio naš testni Sandero vrijedan 110.300 kuna.
Novi Sandero s plinsko-benzinskim pogonom nudi eko-osjećaj ukomponiran s vrlo dobrom ponudom prostora te višim stupnjem kvalitete izrade, nego što je bio slučaj kod prethodnika. Sada je tu i dojmljiviji dizajn, što će zasigurno biti dodatni jezičac na vagi kod naših kupaca koji su tradicionalno vjerni povoljnoj cijeni ove marke.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4088 x 1848 x 1499 mm, međuosovinski razmak 2604 mm, prtljažnik 328 l, masa 1130 kg, nosivost 464 kg
Motor
Turbobenzinac, trocilindarski redni, obujam 999 ccm, snaga 74 kW / 100 KS pri 4600 o/min, 170 Nm pri 2000 o/min
Prijenos
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h (LPG/benzin)…… 11,0/11,9 s
Najviša brzina (LPG/benzin)…..182/173 km/h
Potrošnja NEDC (mješovita)….. 5,4 l/100 km
Emisija CO2….. 109 g/km
Potrošnja na testu…..8,9 l/100 km (LPG)
Potrošnja na testu…..6,2 l/100 km (benzin)
Konkurenti
Hyundai i20 1.2 84 KS Vatrena edicija (odlazni model) za 105.990 kn, Renault Clio TCe 100 LPG Intens za 135.945 kn, Citroën C3 1.2 PureTech 110 Shine za 122.720 kn, Peugeot 208 1.2 PureTech 100 Allure za 131.290 kn
Cijena
Osnovni model (Comfort 1.0 ECO-G) ….. 99.245 kn
Testirani model s dodatnom opremom ….. 110.300 kn
Ocjena
+ udobnost ovjesa, dobar odaziv na gas, performanse na plin, solidna ponuda prostora, doseg, tvornički ugrađena LPG-instalacija (s punim jamstvom), cijena
– meka sjedala, neugledna plastika u interijeru, visok utovarni prag, nema rezervnog kotača, bez alu-naplataka u top-opremi