Nova Dacia Sandero i Sandero Stepway – najviše za uloženi novac
Treća generacija Dacije Sandero i Sandero Stepway ostaje povoljna u nabavi, ali ne više i jeftinog izgleda ili dojma. Početna bi cijena stoga trebala ostati ispod 80.000 kn za početni Sandero dok se za raskošniji Sandero Stepway taj iznos penje na oko 99.000 kuna
Nova generacija Dacije Sandero i Sandero Stepwaya nastaje na modernoj modularnoj platformi (CMF-B) Renaultove alijanse na kojoj nastaju i novi Renault Clio odnosno Nissan Micra. Kako pri tom umjesto dosadašnjeg hidrauličnog koristi električni upravljač, jasno je da time nova Dacia Sandero čini prvi korak prema najmodernijim sustavima pomoći vozaču. Automatsko kočenje u slučaju nužde, nadzor mrtvog kuta, e-call, hill assist i slične tehnološke novotarije sada su ravnopravna opcija na gradskoj Daciji.
Niža, ali šira i velikodušnija u ponudi prostora
Što se dimenzija tiče tu Sandero ostaje na tragu prethodnika te je sa 409 cm samo dva centimetra duži (+14 mm međuosovinski), jednako toliko i širi (184 cm), ali i dva centimetra niži (150 cm). Uz smještanje atraktivnih svjetlosnih jedinica u same kuteve karoserije Dacija Sandero tako ne samo da donosi više mjesta za laktove i ramena nego i statički izgleda puno atraktivnije od prethodnika. Također, putnici straga mogu računati na dodatnih 42 mm za koljena te osam litara veći prtljažnik (328 l) dobiven na račun bolje organizacije prostora.
Jedna od prednosti Dacije Sandero, visoki odmak od tla, ostaje i kod nove generacije (133 mm) dok je kod izvedbe Sandero Stepway to još i više izraženo – 174 mm. Osim više karoserije Sandero Stepway se ističe brojnim vanjskim oblogama, profiliranijim poklopcem motora, krovnim nosačima odnosno detaljima u boji oko ventilacije, prošivima i logom u unutrašnjosti.
Usporedo sa Sanderom i Sanderom Stepway, Dacija je pokazala i novu generaciju Logana koja stiže sa tri centimetra dužim međuosovinskim prevjesom, ali za razliku od susjednih istočnih država ona neće biti komercijalizirana u Hrvatskoj.
CVT-mjenjač kao opcija, LPG izvedba s većim spremnikom goriva
Motorizacija za sad podrazumijeva isključivo benzinske ili LPG (autoplin) motore s tri cilindra, obujmom od jedne litre i serijskim sustavom start-stop. Ponudu otvara atmosferski SCe sa 65 KS (nije dostupan za Sandero Stepway), a slijedi izvedba s turbinom (TCe) snage 90 KS. Kod potonjeg postoji opcija CVT mjenjača koji mijenja dosadašnji Easy-R.
Treći motor, TCe 100 ECO-G tvornički je pripremljen za autoplin (LPG) uz potpuno zadržavanje jamstva kao i klasični benzinci. Veseli međutim da je povećan kapacitet plinskog spremnika za čak osam litara (50 l) pa u kombinaciji s benzinskim istog kapaciteta doseg raste na impozantnih 1300 km.
Nova platforma omogućava i novu multimediju koju će Dacija u Sanderu i Sandero Stepwayu nuditi u tri razine. Početni Media Control neće nuditi središnji zaslon već opciju da umjesto njega koristite vlastiti mobitel uz odgovarajuću besplatnu aplikaciju. Naravno, čak i bez mobitela postojat će kontrole infotainmenta.
Druge dvije opcije, Media Display i Media Nav koriste 8-inčni središnji zaslon s time da potonji uz navigaciji po prvi puta u klasi donosi i WiFi Mirroring. Također, sigurnost je značajno unaprijeđena, između ostalog sada je u seriji šest zračnih jastuka, dva više nego prije.
U siječnju u prodajnim salonima
Prodaja nove Dacije Sandero i Sandro Stepwaya u Hrvatskoj kreće od siječnja 2021., a iako službene cijene još nisu poznate, prema prvim najavama, djelomično i zbog bogatije serijske opreme, novi će Sandero biti minimalno skuplji dok će cijena Sandera Stepway porasti za otprilike 10 posto. U konačnici bi Sandero ipak trebao startati ispod 80.000 kn što uz bi viđeno trebalo činiti jednu od najprimamljivijih ponuda po pitanju uloženog i dobivenog