Dacia Sandero i Stepway
Sandero je oslonac Dacijine prodaje, a to se jasno pokazalo u prošloj kriznoj godini kada je usprokos svim nedaćama koje su pogodile tržište Sandero i dalje bilježio pozitivne prodajne rezultate. Vozili smo novu generaciju Sandera i povišenog brata Stepwayja
Dacia ne skriva kako od ovog dvojca puno očekuje, za Sandero kažu kako se više ne želi skrivati iza sjene Pola, Corse, Clija i ostalih iz gradske klase, a Stepwayjem ciljaju na B-SUV klasu, gdje bi se trebao suprotstaviti jakim igračima u vidu VW T-Roca, Škode Kamiqa, Hyundai Kone i sličnih.
Veliki (kvalitativni) pomak
Krenimo od Sandera. Treća generacija i vizualno, ali i dojmom u unutrašnjosti djeluje prostranije. Sjedala su udobnija i tu je učinjen znakovit pomak u odnosu na prošlu generaciju. Također pozitivno je da sad ima pravi podizač sjedala, a ne onaj kao na prošloj generaciji koji je to ‘samo glumio’, jer se sjedalo moglo podesiti u samo dva stupnja.
Novi je Sandero širi za 37 mm i nešto niži kao bi se smanjio otpor zraka te samim time i dobile niže emisije CO2. Prtljažnik je poprilično dubok i ispod podnice ćete naći pravu zamjensku gumu, no samo ako vozite Sandero pogonjen SCe ili TCe motorima. Kod kombinacije s plinskom instalacijom gepek (410 l) ne gubi na zapremini, ali se zato gubi na rezervnom kotaču. Tu je potom pjena za reparaciju pneumatika, a u unutrašnjosti je pohvalno što Dacia nudi pregršt pretinaca s ukupnom zapreminom od 21 l.
Od 66 do 100 KS
Ponuda motora kreće od bazičnog atmosferskog SCe motora sa 66 KS kojeg nećete naći u Stepway modelu. Nastavlja se preko ‘turbaka’ sa 90 KS te završava s ECO-G motorom (100 KS) koji kombinira benzinski i plinski pogon. Upravo će Dacia taj motor potencirati u prodaji zbog manjih emisija štetnih plinova pa stoga u cjeniku nosi istu cijenu kao i model pogonjen TCe motorom. U ponudi su zasad samo dva stupnja opreme, Essential i Comfort. U prvom stupnju nedostaje klima uređaj kojeg ćete morati doplatiti (3000 kn). Nedostaje i upravljač podesiv po dubini, ali tu će pomoći bogatiji Comfort paket.
Stepway se poput Sandera ‘klasik’odlučio uhvatiti u koštac u borbi za tržište s ozbiljnim igračima. Ušminkana i povišena verzija (41 mm viši od Sandera) neće vas u početnom paketu ostaviti bez klima uređaja, no i dalje nema upravljača podesivog po dubini. U unutrašnjosti smo primjetili kvalitativni odmak od prijašnje generacije, dijelovi plastike presvučeni mekom tkaninom su vrlo ugodni oku i na dodir, a središnju konzolu ćete prepoznati iz nove generacije Dacije Dustera.
Stepway putnike od početka mazi i središnjim naslonom za ruku, svjetlima za maglu te Eko načinom vožnje, ali samo u kombinaciji s ECO-G pogonom. Stepway u ponudi motora nema najslabijeg benzinca, možete odabrati između TCe motora s 90 KS te spomenutog ECO-G motora sa okruglih 100 KS. Stupnjevi opreme identični su onima kao i kod Sandera, dakle Essential i Comfort paketi koji su u startu ipak nešto izdašniji.
Rok isporuke – tri mjeseca
U Comfort paketu Stepway će ponuditi automatski klima uređaj i upravljač podesiv po dubini, dok su upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom. Bogatiji paket također donosi i 8 inčni zaslon multimedije, sustav za pomoć pri parkiranju straga te senzor za kišu. Dacijine modele već sada možete naručiti, oba se modela sastavljaju u Pitesti (Rumunjska) i u marokanskom gradu Tanger, a rokovi isporuke zasad se prognoziraju na tri mjeseca.
CIJENE:
Dacia Sandero Essential SCe 66 KS ……….. 81.900 kn
Dacia Sandero Comfort TCe 90 KS ……….. 99.900 kn
Dacia Sandero Essential ECO-G 100 KS ……….. 89.900 kn
Dacia Sandero Comfort ECO-G 100 KS ………… 99.900 kn
Dacia Sandero Stepway Essential TCe 90 KS …….. 99.900 kn
Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 KS …….. 111.900 kn
Dacia Sandero Stepway Essential ECO-G 100 KS ………. 99.900 kn
Dacia Sandero Stepway Comfort ECO-G 100 KS ………… 111.900 kn