Suzuki Vitara 1.5 Hybrid Allgrip (2022.)

S novim hibridnim pogonom u Vitari, Suzuki utire put u budućnost marke. Sada ga vozimo po prvi put

Bila je to prava promjena paradigme kada je Suzuki 2015. zamijenio pravu ikonu u ponudi marke novom Vitarom. Gotovo 30 godina prije toga, stara Vitara služila je kao Jimnyjev veliki brat, isporučujući pristupačnu tehnologiju terenskih vozila. Od tada, novo izdanje pod istim imenom oslanja se na modernu SUV tehnologiju s platformom osobnih automobila i formalno nema mnogo zajedničkog s tri prethodne generacije.

Samorazvijena hibridna tehnologija

U relativno kratkom vremenu, Suzuki je već ugradio brojne benzinske i dizelske motore u novu Vitaru prije nego što je prije dvije godine izbor smanjen na 1,4-litreni blagi hibridni benzinski motor kao standardni motor. Sada potpuno novi potpuno hibridni pogonski sklop čini korak u elektrificiranu budućnost. Suzukijev prvi SUV hibrid – zanemarimo klon RAV4 Across kupljen od Toyote – potpuni je vlastiti razvoj i stoga posebno zanimljiv.

Osnova novog koncepta pogona je četverocilindrični K15C benzinski motor obujma 1462 ccm, s ubrizgavanjem u usisne cijevi i varijabilnim upravljanjem ventilima. Što se tiče osnovnih podataka, odgovara K15B, koji se, primjerice, koristi i u trenutnom Suzuki Jimnyju, ali ima veći omjer kompresije od 13,0:1 i više snage i okretnog momenta.

Motoru s unutarnjim izgaranjem od 75 kW pridružuje se motor-generator snage 24,6 kW, maksimalna raspoloživa snaga sustava iz oba pogona je 85 kW/115 KS i stoga je 14 KS niža od Boosterjet blagog hibrida, koji je još uvijek dostupan. Litij-ionska baterija kapaciteta 0,84 kWh ugrađena je kao vučna baterija za pogon elektromotora i pohranjivanje energije rekuperacije. U idealnom slučaju, ovo je dovoljno za oko jedan kilometar čisto električne vožnje.

Automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa

Umjesto CVT mjenjača koji koristi partner Toyota, Suzuki se za novu Vitaru 1.5 Hybrid oslanja na automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva prijenosa i suhom spojkom. Ovo relativno konzervativno rješenje, u kojem je elektromotor postavljen na izlaznu stranu poprečno ugrađenog četverocilindraša, također omogućuje integraciju Suzuki “Allgrip” pogona na sve kotače bez velikih tehničkih napora. Pogon na sve kotače (doplata od cca. 15 tisuća kuna) daje Vitari određenu jedinstvenu poziciju kako u hibridnom društvu tako i među kompaktnim SUV-ovima.

Što se tiče dizajna, Vitara 1.5 Hybrid se ne mijenja u odnosu na facelift model predstavljen 2019. godine. Jedina iznimka su nova LED prednja svjetla, koja su standardna na svim varijantama. S vanjskom duljinom od 4,17 metara, Vitara se svrstava u male kompaktne SUV-ove tipa Opel Mokka. Zbog baterije ugrađene straga, obujam prtljažnika smanjen je u odnosu na klasičan model s 375 na 289 litara s podignutim sjedalima i sa 710 na 642 litara s preklopljenom stražnjom.

Dodatni e-stroj omogućuje vam da napustite parkirno mjesto isključivo električno bez ikakvih problema. Budući da se elektromotor brine o pogonu i rekuperaciji, za start-stop sustav se koristi starter-generator koji se napaja vlastitom malom litij-ionskom baterijom. On pali četverocilindraš u pogon bez problema i bez trzaja čim se zatreba njegov posao.

U Eco načinu rada postaje teško

Mala tipka pokraj upravljača aktivira eco način rada koji omogućuje posebno štedljivu vožnju, posebice u gradovima. Učinak aktiviranog eko-programa je prilično primjetan, možete se oprostiti od bilo koje življe vožnje. Reakcija na naredbe papučice gasa djeluje vrlo kasno, a procesi prebacivanja se odugovlače. U normalnom načinu rada, pak, potpuna hibridna Vitara radi osjetno svježije, pogotovo u gradskoj vožnji. Prema podacima puni hibrid prvenstveno ima koristi od elektrotehnike u gradskom prometu, ovdje je standardna potrošnja ponosnih 1,3 litre ispod one u klasičnoj Vitari. Izvan grada na magistralnim cestama i autocestama, s druge strane, postoji manja prednost kod hibrida (5,3 l/100 km) u odnosu na blagi hibrid (5,4 l/100 km). Dodatna tehnologija (akumulator i električni pogon) daje punom hibridu dodatnu težinu od 80 kilograma u odnosu na blago hibridiziranu Vitaru.

Kada će prva Vitara s potpuno hibridnim pogonom stići u naše salone? Već je tu po početnoj cijeni od 192 tisuća kuna. Da! Po cijeni, Suzuki otvara neke nove horizonte. Donosimo kompletan cjenik Suzuki Vitare u hibridnoj izvedbi.