Suzuki Swift – Poznate vrijednosti u novom stilu

Suzuki je prikazao Swift Concept koji zapravo pokazuje kako će izgledati nova generacija popularnog 'Japanca'. Nova tehnologija odsad je upakirana i u - novi dizajn

Aktualna verzija Swifta kodnog naziva RZ/AZ na tržištu je od 2017., no tri godine kasnije odrađen je i temeljit redizajn. Vrijeme je, dakle, za novu, sedmu generaciju superuspješnog gradskog modela interne oznake YED koja bi se u konačnici trebala pokazati znatno zrelijom.

Kako će izgledati dizajn serijskog modela, Suzuki će pokazati krajem listopada na Japan Mobility Showu, no Swift Concept zapravo već sada otkriva puno toga. Fotografije stoga potvrđuju o čemu smo već pisali, kada su bile snimljene prve testne ‘mule’, a to je da novi model dolazi znatno mekših linija s poprilično zaokruženim poklopcem motora. Isti se više ne proteže između lukova kotača, već sada na njima leži. Jednako tako nova je maska izgubila središnju lajsnu, ali je dobila okvir, dok je Suzukijev logo podignut iznad, odmah ispod poklopca motora. Pored toga, Suzuki je potpuno redizajnirao prednja svjetla te posebno prednje otvore za zrak.

Bočni pogled otkriva izraženije lukove kotača uz pregib koji se ispod linije prozora proteže duž cijele karoserije. Ručka za otvaranje stražnjih vrata također više nije skrivena u C-nosaču, pa su sada na djelu klasične kvake što će djeci zasigurno olakšati ulazak.

Full hibrid i nova unutrašnjost

Linija krova naoko ostaje identična, dok snažno naglašena ramena straga ostaju baš kao oštro odrezan stražnji kraj. Novost dolazi u vidu modificiranog područja za registarsku pločicu koje sada donosi i reflektirajuće katadioptere, ali i novih stražnjih svjetala. Svi krovni nosači, kao i sam krov, odnosno vanjski retrovizori, dolaze u crnoj boji što osigurava poznatu Vizor-optiku kabine.

Kada govorimo o pogonskom sklopu, Suzuki će se i dalje orijentirati na pouzdani hibridni 1,2-litreni benzinac (83 KS) koji bi trebao dobiti par ekstra ‘konja’, ali i trošiti koji decilitar manje. Sličan je plan i za 1,4-litreni benzinac poznat iz Swift Sporta, ako – naravno – ostane u ponudi.

Najveća novost stiže u vidu full-hibridne varijante nastale iz kooperacije s Toyotom, koja je već poznata na nekim tržištima gdje se prodaje Grand Vitara. Naravno, riječ je o 1,5-litrenom benzincu koji funkcionira u kombinaciji s elektromotorom, za ukupnu snagu sustava od 115 KS.

I dalje užitak u vožnji

Unutrašnjost novog Swifta izmijenjena je iz temelja, pri čemu su središnji zaslon i otvori za ventilaciju zamijenili mjesta. Zaslon je podignut na vrh središnje konzole kako bi se našao u neposrednom vidokrugu vozača, dok su ispod njega četvrtasti umjesto dosadašnjih okruglih ventilacijskih otvora.

Novi dizajn dobile su i komande klima-uređaja. Podignuta je i razina sigurnosti sa sustavima poput nadzora vozača, zadržavanja vozila unutar trake ili zaštite od kolizije, pa bi u konačnici i cijena trebala neznatno porasti u odnosu na 16.235 eura koliko trenutačno košta aktualna početna izvedba Swifta.

No ono najvažnije ostaje, a to je mala masa i zadovoljstvo u vožnji, s obzirom na to da se Suzuki pri razvoju automobila čvrsto drži svog koncepta ‘Drive&Feel’.