Suzuki S-Cross 1.5 Dualjet Hybrid Allgrip GLX+ – Prikladan i učinkovit
Suzukijev kompaktni SUV može se pohvaliti full hibridnim pogonom - koji uključuje automatski mjenjač i pogon na sve kotače - te top-razinom opreme. Zvuči primamljivo? Test
Vrhunski oblik pristojnosti je umijeće ‘odijevanja’ grubosti istine u odijelo komplimenta. Budući da je japanska pristojnost jedna od najpristojnijih, želimo je u određenoj mjeri prakticirati u zaključku o S-Cross Hybrid HEV Allgripu – prije pet godina, ovo bi bio zaista respektabilno moderan automobil. Danas? Neki konkurenti nude i više, no Suzuki je oduvijek slovio kao ‘najbolja kupnja’, poglavito na hrvatskom tržištu. Može li S-Cross HEV opravdati teret nasljeđa?
I panoramski krov u seriji
Prije dobrih godinu dana lansirana je druga generacija S-Crossa koja se dobrim dijelom drži tekovina prve generacije. Na dimenzijama koje jedva da su porasle (4300x1785x1580 mm), Suzuki je stvorio prostor za pet odraslih osoba koje se osjećaju blisko povezanima i koje zahvaljujući ugodno podstavljenim sjedalima putuju vrlo komforno i na većim udaljenostima.
Vozačev arsenal sigurnosnih sustava, koji većinom ulaze u dio serijske opreme, sada još brižljivije podržavaju želje vozača. S dugog popisa izdvojit ćemo sustav upozorenja prelaska trake, upozorenje za brzinu i mrtvi kut, kameru za parkiranje 360 stupnjeva pa sve do aktivnog tempomata. Suzuki također S-Cross oprema i s mnogo drugih stvari, primjerice tu je serijski panoramski krov za opremu GLX+ (Elegance+). No mnogo opreme ne jamči i sklonost automobila za sigurnom i zabavnom vožnjom, zar ne?
Vješto ublažava grube neravnine
S-Crossove vrline i kvalitete iznad svega treba tražiti u komforu, lakoći vožnje i snalaženju u svakodnevici. Upravljač daje nagovještaj povratne informacije i preciznosti, bez ikakvog guranja u prvi plan u kontekstu žustre promjene pravca. Umjesto toga, skretanje karakterizira bezbrižna sigurnost, sa zanemarivim bočnim naginjanjem koje stvara dojam brzine.
Činjenica da se takve stvari odvijaju ugodno, S-Cross zahvaljuje komfornom podvozju koje može vješto ublažiti čak i grublje neravnine te hibridnom konceptu pogona. Od prošlog ljeta, pogon je svojom mirnoćom obogatio 1,5-litreni atmosferski benzinski motor u kombinaciji s električnim motorom snage 24,6 kW, te automatizirani mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Snaga sustava je 116 KS, a pogon u ovoj karoseriji možemo okarakterizirati kao prikladan i učinkovit.
Uz oskudne rezerve energije dobivene rekuperacijom i privremeno pohranjene u litij-ionskoj bateriji, S-Cross često lako prijeđe nekoliko stotina metara na struju. E-motor na autocesti hrabro pojačava dojam, čime limitirani benzinac spašava (bučnih) visokih okretaja. Mjenjač mijenja brzine precizno i glatko, nema se tu što mnogo prigovoriti, a potrošnja na testu od 6,5 l/100 km je na razini koja odgovara ovoj klasi vozila.
Cijena od 33.471 eura je do prije pet godina bila nezamisliva za jedan Suzuki, no inflacija i sve duži popis dodatne opreme čine je, da se izrazimo politički korektno, konkurentnom. Ne vjerujete? Nešto manja hibridna Toyota Yaris Cross (pogonjena trocilindarskim motorom), snage sustava 116 KS u top-opremi Elegant (baš kao i S-Cross) započinje sa – 29.258 eura. Luda vremena, zar ne?!