Suzuki Vitara 1.5 Hybrid – Ležeran pristup
Suzuki je Vitari dao full-hibridni pogon sa 116 KS. U kojoj mjeri odgovara kratkom kompaktnom SUV-u, otkriva naš test
Suzuki Vitaru ne možete optužiti za nedostatak svestranosti. Nakon lansiranja 1988., SUV-pionir nudio se s trojim i peterim vratima, u izvedbi Grand, s prednjim i pogonom na sva četiri kotača. Upravu tu činjenicu te uvijek povoljnu cijenu znali su cijeniti kupci na ovim prostorima, pa je Vitara bila (i ostala) jedan od najpopularnijih kompaktnih SUV-a. A sadašnja generacija, koja se proizvodi od 2015. i dotjerana je 2018., također nije promijenila navike hrvatskih kupaca. Kako će se stvari odvijati sada, kad pod Vitarinim poklopcem diše punokrvni dualjet-hibrid?
Gradska vožnja u prvom planu
Radi se o 1,5-litrenom četverocilindarskom atmosferskom motoru (102 KS), koji je podržan elektromotorom od 24,6 kW, a koji pak pomaže pri ubrzanju i namijenjen je popunjavanju rupa u potisku, a koje se događaju pri promjeni stupnjeva prijenosa automatiziranog ručnog mjenjača. To je u teoriji dobro zamišljeno, ali u praksi funkcionira poprilično limitirano. Jer čim se zupčanici razmaknu, pada snaga te morate pričekati da se ona ponovno pojavi kada robotizirani mjenjač ubaci u stupanj više. Ako lagano vozite i držite tempo, nećete toliko osjetiti te ‘pauze’.
Ali budući da se čini da se gotovo ništa ne događa od strane pogona u prvoj polovici hoda papučice gasa, uvijek malo jače pritišćete gas kako biste bili sigurni da stvarno napredujete, zato što automatskom mjenjaču treba dosta vremena da odabere niži stupanj prijenosa. Dakle, morate se pripremiti da ćete morati pričekati na svih 116 KS i 138 Nm, pa unaprijed dozirati papučicu gasa kako biste snagu dobili u pravom trenutku.
Motor s unutarnjim izgaranjem zavija, ali oprezno ubrzava gotovo 1,3 tone težak SUV (0-100 km/h za 12,8 sekundi). Dobro, Vitara hibrid voli ležerniju vožnju, a pri brzini od 100 km/h potpuno se zaustavlja za 37,1 m, dok nam je na testu prosječno trošila 6,4 l/100 km. Više bi joj trebala odgovarati gradska vožnja, jer vožnja magistralom zbog nespretnog doziranja gasa i kočnice uz robotiziranu automatiku, teško da može biti fluidna. CVT-mjenjač bi uz ovakav pogon možda bio sretnije rješenje. Ako Vitaru želite voziti isključivo na e-pogon, to možete činiti uz mnogo osjećaja i punu bateriju od 0,84 kWh do brzine od 80 km/h.
Mild-hibrid kao prvi izbor?
S druge strane, u Vitari ćete pronaći dosta mjesta za odlaganje predmeta, zatim zgodnih sitnica i rješenja koja olakšavaju svakodnevnu uporabu. Ergonomiju dodatno poboljšavaju dovoljno duga površina stražnjih sjedala, gdje je isofix lako dostupan. Ipak, sumnjamo da će se kupci odlučiti za skuplji hibrid, kada ga stavimo uz bok sa snažnijom i identično opremljenom Vitarom sa 1,4-litrenim turbobenzincem, koji je usput rečeno jednako štedljiv kao i hibrid. Mild-hibridna tehnologija kod 1,4 MHEV Vitare osjetno se skladnije vozi, a tu je i znatna ušteda pri kupnji.
Kada je pak stavimo u usporedbu s hibridnim SUV-ima drugih proizvođača, kao izravni suparnici prema dimenzijama i pogonu nameću se Kona iz Hyundaijevog odjela i Toyota Yaris Cross. Sa sličnim hibridnim pogonima te odgovarajućim stupnjem opremljenosti, ‘korejku’ možete tržiti za osjetno viših 31.450 eura, dok će vas ‘japanac’ koštati skromnijih 24.596 eura. Za našu testnu Vitaru domaći uvoznik traži 26.181 euro.
Dakle, morate jako željeti Vitaru s automatskim mjenjačem, pa makar ona to i nije u pravom smislu riječi. Jer full-hibrid stoji 3000 eura više od živahnijeg te ništa manje štedljivog mild-hibrida s turbobenzincem.
Podaci i mjerenja
Karoserija
SUV s pet sjedala, D x Š x V 4175 x 1775 x 1600 mm, međuosovinski 2500 mm, prtljažnik 289–1046 l, masa praznog/nosivost 1267/433 kg
Podvozje
Poprečna ramena/MacPherson sprijeda, kruta osovina/zavojne opruge straga, diskovi sprijeda i straga, gume 215/55 R 17
Prijenos snage
Prednji pogon, automatizirani ručni šeststupanjski mjenjač
Motor
Četverocilindarski redni, obujam 1462 ccm, snaga 75 kW (102 KS) pri 6000 o/min, okretni moment 138 Nm pri 4400 o/min, elektromotor, snaga 24,6 kW, snaga sustava 85 kW (116 KS)
Performanse
Najviša brzina 180 km/h
Ubrzanje
0 – 80 km/h 8,8 s
0 – 100 km/h 12,8 s
0 – 130 km/h 20,7 s
0 – 160 km/h 44,0 s
Zaustavni put
sa 100 km/h hladne 37,1 m
Potrošnja
Potrošnja na testu ES 95 6,4 l/100 km
Cijena
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid Premium (GL+) 26.181 euro