Suzuki Swift 1,2 GS (2010.) – Cijena vrhunska, oprema izdašna

Suzuki Swift treće generacije teško je razlikovati od prethodnika, ali samo izvana. Jer, novo je sve osim izgleda - dimenzije, ovjes, unutrašnjost, volan i benzinski motor

Japanci ponekad znaju biti malo drukčiji, posebno Suzuki. Pa, ako vam se pogledom na fotografije učini da smo se malo pogubili i testiramo stari automobil, gotovo da ste u pravu. No, ovo je definitivno novi model Suzukija Swifta, iako ga je i nama pogledom na vanjštinu teško razlikovati od starog. No, Suzuki je odlučio da ne treba mijenjati dobitnu kombinaciju barem kad je vanjski dizajn u pitanju, jer novo je praktično sve drugo! Od dimenzija karoserije, koja je veća, duža i šira, preko novog stražnjeg ovjesa, do potpuno nove unutrašnjosti i benzinskog motora koji je pokretao testni automobil Suzuki Swift 1,2 GS. Jedan od dvaju motora uopće koji se zasad ugrađuju u taj automobil, jer drugog dizela 1,3 još za sada nema u hrvatskom cjeniku.

Malo promjena izvana, puno iznutra

Da krenemo od „očiglednog“. Zbog povećanja dimenzija (+9 cm) u dužinu (na 3,85 m ukupno), u širinu (0,5 cm) i visinu (1,0 cm) i, što je najvažnije međuosovinskog razmaka (2,43 metra; plus od 5,0 cm), karoserija je potpuno nova. Novim se pak izvana mogu prepoznati/prozvati samo prednja i stražnja svjetla, sve ostalo je vrlo dobro skriveno. U unutrašnjosti priča je vec sasvim drukčija. Ona je potpuno novooblikovana, a dominira poprilično tvrda, ali vrlo kvalitetno sastavljena plastika, koja vrlo ugodno izgleda i s lažnim aluminijskim umecima ostavlja gotovo prestižan dojam.

Odličan upravljač

Najviše nam se svidio potpuno novi, vrlo ugodno dimenzionirani volan, koji je dobro postavljen i sad se može izdašno podešavati i po visini i po dubini. Zbog toga vozač može naći zaista dobar položaj za upravljačem, koji pak odlično leži u rukama. Centralni greben novog je, dopadljivog dizajna, kao i instrumenti, na čijem se obliku prvi put može vidjeti utjecaj novog 20-postotnog Suzukijevog vlasnika – Volkswagena (ne znamo je li to sasvim slučajno ili je „razmjena dobara“ već počela). Povećanje dimenzija jasno se osjeti i u unutrašnjosti, posebno na prednjim sjedalima, na kojima stječete dojam da sjedite u barem klasu većem automobilu.

Ne bi štetio (malo) veći prtljažnik

Na stražnjim sjedalima prostora je uobičajeno, ili čak nešto više od toga, no stražnjica je, točnije prtljažnik, manekenskih dimenzija. Za prijevoz više od dnevnog špeceraja (spize) ili nekoliko vrečica iz šoping-centra potrebno je rušiti naslon (djeljiv u omjeru 60:40) stražnje klupe ili kupiti krovni nosač. Suzuki Swift se dimenzijama na 15 cm (zaostatka) približio europskoj konkurenciji malih gradskih automobila (Corsa, Punto, Clio, Polo…), po prostranosti putničke kabine neke čak i nadmašuje, ali mu s druge strane koji centimetar više u prtljažniku ne bi štetio.

Japanska prtljaga očito je manjih dimenzija. Zanimljivo, iako je nova karoserija veća i torzijski kruća, što se jasno može osjetiti u ponašanju na cesti kad je automobil „napet“ – novi Suzuki Swift je 20 kg lakši od prethodnika. Takva ušteda nastala je sveobuhvatnim optimiziranjem i dijetom pomoćnih sustava. Tako su preinake dohvatile i ovjes, koji sad ima sprijeda dorađeni McPherson, a straga novu polukrutu osovinu. Ništa revolucionarno, ali dobro pogođeno i u skladu s cjelokupnim dojmom.

Precizan i ugodan

Suzuki Swift je vrlo uvjerljiv automobil koji se lako kontrolira u graničnim uvjetima. Volan je dovoljno precizan i ugodan, posebno u gradskoj vožnji, ali mu malo više osjećaja i povratnih informacija ne bi štetilo. Suzuki Swift suvereno svladava i neravnine i rupe, kod kojih mu samo nešto manje odgovaraju kraće, oštre ili propali šahtovi, što je donekle i posljedica guma nižeg profila u opreme GS. U GLX-u su mesnatije pa amortiziraju dio udarca.

Motor – manje obujma, više konja

Jedna od najvećih novosti svakako je 1,2-litreni benzinac sa 94 KS pri 6000 o/min. U odnosu na prethodnika, smanjena mu je zapremnina, ali ima više konja (stari je imao 92 pri 5800) i veći okretni moment od 118 Nm (umjesto 116 Nm), no istovremeno je štedljiviji i čišci. U stvarnosti odlično odgovara cijelom automobilu, posebno u kombinaciji s također dorađenim ručnim mjenjačem s pet brzina (samo). Od motora ne treba previše ocekivati u nižim okretajima, jer se maksimalni okretni razvija pri 4800 o/min. Za lagano probijanje gradskom gužvom dovoljno je elastičan, a bitno živne kad ga malo podbodete na otvorenoj cesti i date mu slobode da se zavrti. Tada do izražaja dolazi i poboljšana dinamika, kao i vrlo dobre i moćne kočnice.

Bogata opreme već u baznom paketu

U izvedbi GS Suzuki Swift ima četiri disk-kočnice, a prednji diskovi su većih dimenzija – 15 inča, dok su na slabije opremljenom GLX-u sprijeda 14-inčni diskovi, a straga bubanj. Jedan od glavnih Swiftovih aduta svakako je i vrlo bogata oprema već u osnovnom paketu, posebno sigurnosna. Tako je serijski opremljen sa sedam zračnih jastuka (prednji, bočni, zavjese i zračni jastuk za zaštitu koljena vozača), ABS-om, ali i ESP-om, što na našem tržištu još nije čest slučaj u toj klasi. Od dodataka za komfor tu su još klima-uređaj i električni podizači prednjih stakala te centralno zaključavanje. „Jači“ paket opreme GS u seriji još nudi i automatski (umjesto ručnog) klima-uređaj, MP3 CD radio s USB-om i bluetoothom te komandama na upravljaču, gdje su i komande tempomata.

Dijetno-krizna cijena

Od važnijih komponenti GS nudi i zatamnjena stakla, prednje maglenke te 16-inčne alu-naplatke. Sve to po cijeni od samo (rekli bi na telki u terminima rezerviranima za prodaju noževa, usisavača i sprava za trbušnjake) 97.755 kuna. U apsolutnim mjerilima Suzuki Swift možda nije najjeftiniji, no puno je opremljeniji od konkurencije s dijetno-kriznom cijenom, provjereno pouzdan i kvalitetno izrađen, a ni ljubomorni susjed neće shvatiti da u ovo krizno vrijeme vi imate novca za potpuno novi automobil!

Tehnički podaci

Cijena: osnovni model 88.200, testirani model 97.755 kuna

Dimenzije: D/Š/V 3850/1695/1510 mm, međuosovinski 2430 mm, prtljažnik 211-874 l, masa 1020 kg, nosivost 460 kg

Motor: benzinac, 1242 ccm, 16 ventila, 4 cilindra, 94 KS pri 6000 okretaja, 118 Nm pri 4800 o/min

Prijenos: ručni mjenjač, 5 brzina, na prednje kotače

Performanse: 165 km/h, 12,3 sekundi do 100 km/h

Potrošnja: na testu 6,7 l/100 km; (EU) 4,4/6,1 l/100 km

Konkurenti: Citroën C3 VTi 95 Comfort po 102.000 kuna, Renault Clio 1.2 TCE Dynamique 90.900 kuna, Škoda Fabia 1.2 TSI Simply 93.224 kuna i VW Polo 1.2 TSI Trendline 100.530 kuna

Zaključak:

Opremljeniji od konkurencije, s krizno-dijetnom cijenom i bogatom opremom, Suzuki Swift još više iskače iz mase gradskih auta. Uz to, susjedima se nećete učiniti previše razmetljivima