Suzuki Swift Sport (2021.) – Manje troši, puno daje

Karakter aktualnog Swifta Sport najbolje opisuje 'analogan'. Pokretan turbobenzincem moćnijim nego što se čini na papiru, ovaj Suzukijev gradski sportaš vozaču pruža nefiltriran užitak vožnje

Crveno obrubljeni trokut s crnom vijugavom strelicom na bijeloj pozadini prometni je znak koji službeno označava ‘dvostruki zavoj ili više uzastopnih zavoja od kojih je prvi ulijevo/udesno’, no krajnje pojednostavljeno, zapravo znači jednu od dvije stvari – opasnost ili zabavu. Vaša perspektiva o tome može ovisiti o nizu faktora, poput stanja prometnice, vremenskih uvjeta i, naravno, automobila koji vozite, no ako ste se poput nas, na praznoj, suhoj i dobro održavanoj cesti našli za upravljačem najbržeg Suzukijeva hatchbacka, takav ste znak najvjerojatnije prošli pripremajući idealnu putanju za brzi prolaz nadolazećih zavoja.

Suprotno trendovima

A na našoj odabranoj ruti bilo ih je napretek. Samo 15 minuta južno od Zagreba nalazi se cesta kao stvorena za isprobavanje manje od tone laganog (1095 kg s vozačem i gorivom), 129 KS snažnim turbobenzincem s blagom hibridnom tehnologijom pokretanog i uz dorađen ovjes/upravljač/kočnice za dinamičnu vožnju namještenog hatchbacka. Uz malo prometa i mnogo zavoja – dugih, kratkih, otvorenih, nepreglednih – lako je Swiftom ući u tečan ritam i približavati se gornjim rasponima njegovih granica. Osobito kada ste u dobrom položaju iza podesivog upravljača smješteni u vrlo podupirućem sportskom sjedalu.

Suprotno trendovima, ispred volana nalaze se klasični analogni brzinomjer i okretomjer, a između njih digitalni zaslon s putnim računalom i, među ostalim, prikazom tlaka turbopunjača i G-sila te protoka energije/snage 48-voltnog blagog hibridnog pogonskog sustava.

Ta hibridna tehnologija, među ostalim, znači da Swift Sport kod usporavanja regenerira silu kočenja, zatim tu struju koristi kao pomoć kod ubrzavanja, a omogućuje i impresivno uglađen sustav start-stop koji u gradskom prometu gotovo neprimjetno ponovno pokreće četverocilindarski motor.

Odlična usklađenost hibridnog sustava i uglađenog motora s unutarnjim izgaranjem performanse čini impresivnijima nego što biste pretpostavili po tehničkim podacima – Swift Sport uvjerljivo ubrzava u svakom od šest stupnjeva prijenosa, a velika elastičnost znači da ga, primjerice, u gradskom prometu možete normalno voziti i u donjem rasponu okretaja. S druge strane, poželite li pojuriti, Boosterjet isporučuje jak potisak u srednjem rasponu, pa sve do iznad 5500 o/min.

Diskretno dinamičan i očito drukčiji

S obzirom na ljetne temperature, ovakvi roadtripovi zahtijevaju i pauzu za sladoled koja nam usput služi i za brzo istraživanje vanjskih detalja – uz izbočenije odbojnike i pragove, 17-inčne naplatke, dvije ispušne cijevi i izduženi krovni spojler, Swift Sport je diskretno dinamičan te očito drukčiji od uobičajenih izvedbi tog modela. Kotači lijepo popunjavaju napumpane blatobrane (koji karoseriju šire 40 mm), a i 15 mm spušteno podvozje pridonosi agresivnijoj pojavi.

Međutim, kod Swifta Sport je od samog dizajna još posebniji osjećaj kada sjednete za upravljač i u već spomenuta sportska sjedala – čim vam čvrsto obuhvate gornji dio tijela i noge, jasno vam je da se radi o automobilu usredotočenom na užitak vožnje. Dodatan plus je da su pritom i poprilično udobna.

Unatoč početnoj tvrdoći, iznenađujuće je podatan i ovjes. Bez uznemiravanja ili lupanja svladava i oštećenja za koja biste se kladili da će prenijeti udarac u kabinu. U zavojima se odlučno odupire podupravljanju, osim ako zaista pretjerate, a blago naginjanje karoserije pritom može poslužiti kao indikator približavanja toj granici proklizavanja. Povratne informacije, osim putem servoupravljača, osjećate i putem sjedala, pa ste svjesni preostale razine prianjanja ljepljivih Bridgestoneovih guma.

Mini sportaš za ugodnu svakodnevicu

Za razliku od većine današnjih sportskih hatchbacka, Swift Sport je osvježavajuće analogan – nema modova vožnje kojima biste regulirali odziv gasa, tvrdoću upravljača, intervenciju ESP-a i sličnog. To u ovom slučaju nije kritika već najveći kompliment, jer mu modovi vožnje nisu potrebni – sjednete i vozite automobil onako kako su ga Suzukijevi inženjeri postavili. A to su učinili vrlo dobro, pružajući rijetko jednostavno i zabavno iskustvo vožnje u cjelini koju čine dobro promišljeno namješten ovjes, izravan upravljač, precizan ručni mjenjač, solidne kočnice i, možda najvažnije, izvrstan turbobenzinski motor potpomognut blagim hibridnim sustavom. Ako ste u potrazi za gradskim automobilom koji, osim u svakodnevnoj vožnji, može impresionirati na planinskoj ili otvorenoj cesti, aktualni Swift Sport od 160.000 kuna trebao bi vam biti na popisu izbora.

Izdvojeno

Na papiru skroman, u vožnji moćan

Srce Suzukijeva hibridnog sustava je 1,4-litreni Boosterjet turbobenzinski četverocilindraš iz Vitare, a u Swiftu Sport, umjesto 140, razvija 129 KS uz 235 Nm okretnog momenta, dostupnog od samo 2000 o/min, te ih prenosi na prednje kotače putem dobro proračunatog šeststupanjskog ručnog mjenjača. Unatoč naizgled skromnoj snazi, Swift pokretan ovim motorom iznenađujuće je brz, nudeći impresivna međuubrzanja u rasponu od 2000 do 5000 o/min. Četverocilindraš je i vrlo uglađen i (pre)tih te čak i uz brži tempo može trošiti manje od sedam litara na 100 km.

Tehnički podaci

Karoserija

D x Š x V 3890 x 1735 x 1480 mm, međuosovinski razmak 2450 mm, prtljažnik 265/947 litara, masa 1095 kg, nosivost 350 kg

Motor

Turbobenzinski, 1373 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 95 kW/129 KS, okretni moment 235 Nm

Prijenos

Šestsupanjski ručni mjenjač, pogon na prednje kotače

Vozne osobine

0-100 km/h 8,1 s

Najviša brzina 210 km/h

Potrošnja deklarirana 4,9-6,2 l/100 km

Potrošnja na testu 5,9 l/100 km

Emisija CO2 125 g/km

Konkurenti (početni modeli)

VW Up! GTI od 143.384 kuna), Renault Clio TCe 140 od 150.900 kuna, Opel Corsa 1.2 Turbo AT GS Line od 149.421 kuna

Cijena

Početni model Sport 160.000 kuna

Testirani model Sport 160.000 kuna

Ocjena

Plus: motor, perfromanse, ovjes, prednja sjedala, užitak vožnje

Minus: nedostatak modova za vožnju