Stigao novi Seat Leon! Početna izvedba od VW Golfa 8 jeftinija 16 tisuća kuna
Novog Seat Leona smo čekali kao ozebli sunce. Zabljesnuo je prije krize s koronom, a sada je napokon stigao i u hrvatske salone. Poznate su cijene i motori, dok je osnovna oprema ponodno podjeljena u tri razreda Style, Xcellence i FR. Početna cijena iznosi 148.615 kn
Možda se dosad i nije dogodilo da su u isto vrijeme predstavljena sva tri aduta snažnog njemačkog VW koncerna. Idemo abecednim redom: Audi A3, Seat Leon i Volkswagen Golf. Tehnološka braća silaze s iste MQB platforme, dakako uz češku sestru Octaviju. O Golfu, Octaviji i Audiju smo već pisali i sada vam dugujemo ponešto i o četvrtoj generaciji lava iz Martorella.
Novi Seat Leon s cijenom u hrvatskim salonima
Oprema Style
1.0 Eco TSI Style…110 KS…148.615 kn
1.5 Eco TSI… 130 KS…152.512 kn
1.5 Eco TSI… 150 KS…156.150 kn
1.5 Eco TSI mHEV DSG… 150 KS…176.191 kn
2.0 TDI evo…115 KS…162.532 kn
2.0 TDI evo DSG…150…184.352 kn
Kada bi ga usporedili s novim VW Golfom 8 ispada da je početni Leon od početnog “kraja klase” jeftiniji oko 16 tisuća kuna. Međutim, razlika u opremljenosti tu razliku ipak čini manjom.
U usporedbi s prethodnikom narastao je za 86 mm (4368 mm), nešto je uži (1800 mm) i niži (1456 mm). A to znači da je od Audija duži za dva, a od Golfa za osam cm. Međuosovinski razmak iznosi 2686 mm, što je 50 mm više od treće generacije. Tu Audija ‘šiša’ za četiri, a Golfa za pet cm. U karavanskoj Sportstourer izvedbi dimenzije su mu 4642/1800/1456 mm.
U unutrašnjosti vlada veliki 10 inčni dodirni zaslon multimedije, koji prepoznaje geste te osigurava bolju interakciju s putnicima zbog smanjene upotrebe tipki. Prema željama i ovisno o stupnju opreme kupci će kao i kod Audija i Golfa moći osnovne podatke o vožnji dobivati preko virtualnog kokpita.
U prtljažnik će stati 380 l, što je rezultat istovjetan prethodnoj generaciji, ali i u kubni centimetar istih dimenzija kao i kod A3 i VW-a. No, Sportstourer nudi čak 617 l, što je pak 50 l više nego kod prethodnika. Ako je prtljažnik isti, je li i ponuda motora ista kao i u Golfa i Audija?
Tri benzinca i dva dizelaša, stiže i ‘plinaš’
Može odmah reći – da! S iznimkom da će Leon u startu kretati i sa slabijim 1.0 TSI motorom s 90 KS. Na njega se naslanja snažniji 1.0 TSI sa 110 KS, a nastavno idu 1.5 TSI motori sa 130 i 150 KS. Očekuje se i dolazak izvedbi s 2.0 TSI motorom sa 190 KS i CNG (1.5 TGI) plinske verzije sa 130 KS. Kod dizelaša imamo dvolitreni motor (2.0 TDI) sa 115 i 150 KS.
Također se u bližoj budućnosti očekuje i mild hibridna izvedba u kombinaciji 1.5 TSI motora i 48 voltne baterije te DSG mjenjača. Seat će u četvrtoj generaciji proširiti elektrifikaciju modela s plug-in verzijom, gdje će surađivati 1.4 TSI motor s elektromotorom i 13 kWh baterijom. Ukupna izlazna snaga je 204 KS, a autonomija prema WLTP-u isključivo na struju iznosi 60 km. Ovaj pogon bit će ukomponiran s DSG mjenjačem.
Novi će leon poput stare inačice biti opremljen reference, style, xcellence ili fr stupnjevima opreme Leon je, kako tvrde iz Seata, najsigurniji Seat ikad proizveden. U njega su integrirani neki od najnaprednijih dostupnih sustava potpora za vozača, uključujući prediktivnu automatsku regulaciju razmaka te sustave Emergency Assist i Travel Assist.
Leon će na naše tržište stići u travnju, iako još ne znamo početne cijene ono što znamo je da će u Njemačkoj kretati od 20 tisuća eura.
Tu su i adaptivni tempomat (ACC) koji radi do brzine od 210 km/h te DCC sustav regulacije rada ovjesa. Radi se adaptivnom reguliranju amortizera ovisno o stanju na prometnici, dok se istovremeno uzimaju u obzir vozačevi pokreti upravljačem te postupci kočenja i ubrzanja radi prilagodbe ovjesa te optimizacije amortizacije na svakom kotaču. Sve je zaokruženo sustavom protiv napuštanja trake te upozorenjem o vozilu u mrtvom kutu.