SsangYong Musso Grand 2.2 XDI 4WD – Vrijedan u radu, a može i na paradu
Luksuzno opremljeni pick-up sa snažnim dizelskim motorom i automatskim mjenjačem vješto koketira sa SUV klasom i pruža solidne putne kvalitete, ali najjači su mu aduti nosivost od jedne tone i vuča prikolice do tri tone
Pick-up vozila u pravilu ne skrivaju svoju genetiku, pa robustan vanjski dizajn prati i robusna tehnička platforma koja podrazumijeva H-šasiju s pogonom na sve kotače. To su odlike čistokrvnih terenskih vozila koja na asfaltu, kad su neopterećena, specifično ‘titraju’ po vertikalnoj osi. I ne treba im to uzeti kao manu, već kompromis na koji morate pristati ako želite suveren nastup na svim vrstama terena, kao i mogućnosti za prijevoz teških i glomaznih tereta. Zanimljivo, Musso Grand nema klasičnu izvedbu stražnjeg ovjesa s lisnatim oprugama, već koristi zavojne opruge što se blagotvorno odražava na komfor vožnje, a opet ne kompromitira nosivost.
Na svojim leđima može ponijeti teret od jedne tone, odnosno ukrcati predmete koji su dugački 161 cm i široki 157 cm, dok dubina teretnog prostora iznosi 57 cm. No, testni primjerak nije bio opremljen rolo-prekrivkom ili kakvom plastičnom kupolom, pa su osobne stvari četveročlane obitelji koja kreće na vikend izlet izložene vremenskim nepogodama, ali i kradljivcima koji mogu posegnuti za njima dok stojite na semaforu.
Uglađeno grgljanje
Dok stojimo na semaforu neprestano se čuje grgljanje 2,2-litarskog četverocilindarskog dizelaša od 202 KS i 400 Nm, koji nekim čudom nije opremljen sustavom start-stop. To bi mu zasigurno pomoglo u snižavanju potrošnje koja je tipična za vozila ovog profila, a to znači da se vožnja u gradu izražava dvoznamenkastim vrijednostima. U prometom manje opterećenim mjestima potrošnja se može spustiti na 8,5 l/100 km, a najniže smo zabilježili 6,8 l/100 km tijekom ekonomične vožnje magistralom.
Autoput je pak druga krajnost i vožnja visokim tempom ponovno podrazumijeva dvoznamenkaste brojke potrošnje. Prednja maska je impozantna, ali u aerodinamičkom smislu riječ je o barijeri površine veće od dva kvadratna metra koja se probija kroz struju zraka. Tome treba pribrojiti veliku masu i široke gume, pa klasični tempomat postavljen na 150 km/h podrazumijeva potrošnju od 12 l/100 km. Povratak u zakonske okvire stavlja potrošnju u prihvatljive okvire, jer u šestom stupanju automatskog mjenjača pri 130 km/h radilica se okreće točno 2000 puta u minuti, a prosjek pada na 9,3 l/100 km.
Zapravo su nas ugodno iznenadile putne kvalitete, Musso Grand ima dobro izoliranu putničku kabinu i na visokim brzinama odlično drži pravac, bez potrebe za stalnim korekcijama putanje. Također, putnici na stražnjoj klupi neće se ‘meškoljiti’ jer su sjedala ugodno profilirana, a još je važnije što stražnji naslon nije postavljen vertikalno, što je čest slučaj kod pick-up vozila. Komfor vožnje je stoga bliži velikim SUV-ima, a hvalimo i izvedbu vrata u donjem dijelu, jer prašina i blato neće dospjeti na pragove i uprljati vam nogavice.
Bogata oprema
Musso Grand evidentno je profiliran kao putničko vozilo, a takav je i popis opreme pod nazivom Ultimate. Dnevna svjetla su u LED tehnologiji, dok su glavna ksenon, klima-uređaj je automatski dvozonski, vjetrobransko staklo je grijano, središnji ekran je dijagonale 9 inča, kožna sjedala su i grijana i hlađena, a kamera za vožnju unatrag nudi vjerodostojan prikaz. Korejski pick-up zbog dužine od 5,4 i širine od dva metra nije stvoren za gradske gužve, ali je itekako primijećen zbog impozantnog stasa.
Kao i većina izravnih konkurenata može se pohvaliti visokom radnom etikom, ali djeluje profinjenije i uglađenije od radnih strojeva kao što su Isuzu D-Max, Mitsubishi L200 i slični. Ovako konfiguriran Musso Grand bliži je VW Amaroku i Toyoti Hilux, od kojih je pak osjetno povoljniji, a tu je i mogućnost odbitka pretporeza.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 5405 x 1950 x 1855 mm, međuosovinski razmak 3210 mm, tovarni prostor 1610 x 1570 mm, masa 2260 kg, nosivost 1010 kg
Motor
Turbodizelski, redni četverocilindarski, 2157 ccm, 149 kW(202 KS) pri 3800 o/min, 441 Nm pri 1600 o/min,
Prijenos
Šeststupanjski automatski mjenjač, pogon na sve kotače
Mjerenja
0-50 km/h…….3,3 s
0-80 km/h…….7,2 s
0-100 km/h…..10,9 s
0-130 km/h……19,0 s
0-160 km/h……38,3 s
Međuubrzanje 80-120 km/h….8,8 s
Buka u kabini pri 80 km/h….61 dB(A)
Buka u kabini pri 100 km/h…..63 dB(A)
Buka u kabini pri 130 km/h…..67 dB(A)
Buka u kabini pri 160 km/h…..71 dB(A)
Najviša brzina…172 km/h
Zaustavni put sa 100 km/h…38,0 m
Potrošnja
WLTP kombinirano…..8,8 l/100 km
Na testu….10,7 l/100 km
Konkurenti
VW Amarok Life 2.0 TDI 4Motion DSG od 52.240 eura, Toyota Hilux Invincible 2.4 D 4×4 automatik od 57.01 eura
Cijena
Početni model…..od 38.999 eura
Testni model……46.899 eura
Ocjena
Plus: nosivost i mogućnost vuče, putne kvalitete, komfor putničke kabine, bogata oprema
Minus: velik krug okretanja, relativno visoka potrošnja goriva