VW Caddy 2.0 TDI Style VAN N1 – Dobitna kombinacija

U novoj se generaciji VW Caddy najviše približio pojmu osobnog automobila. Testna varijanta s fiksnom pregradom teretnog prostora (N1) omogućuje odbitak pretporeza pa pomalo paradoksalno zvuči da što je bogatija i skuplja varijanta to je ušteda veća

Među istaknutijim ponudama posljednje generacije Caddya je paket Style Van čiji naziv sugerira kako se radi o dostavnom vozilu s mnogo stila. Ipak, riječ je o bogato opremljenoj putničkoj izvedbi kod koje je prtljažni prostor odvojen krutom fizičkom pregradom zbog čega se registrira kao teretno vozilo kategorije N1 te posljedično za pravne osobe ili obrte nudi mogućnosti odbitka pretporeza. S negativne strane, gusta žičana ograda onemogućava prijevoz duljih predmeta što se djelomično kompenzira krovnim nosačima. Također je znatno poremećen pogled unatrag preko unutarnjeg retrovizora koji zbog svojih relativno skromnih dimenzija ionako ne koristi u potpunosti panoramski odmjeren stražnji prozor.

Stoga se tokom vožnje uglavnom valja osloniti na izvrsne vanjske retrovizore i upravo tu Caddy najviše podsjeća na teretno vozilo. Spomenute anomalije vrijedi pretrpjeti zbog značajnih ušteda koje je moguće usmjeriti prema dodatnoj opremi. Upravo je takvim namjerama usmjeren paket Style Van koji uključuje 17-colne alu-naplatke, automatske LED-farove te zatamnjene stražnje prozore i svjetla. U unutrašnjosti multifunkcijski kožni obruč upravljača i izvrsno oblikovana sjedala presvučena mikrofibrom upućuju kako je ovaj Caddy ipak prije svega prilično luksuzno putničko vozilo. Istaknutom ugođaju ovog paketa opreme kod prijevoza pet putnika se pridodaje urođena Caddyeva ponuda prostora unutar karoserije koja se i na novoj MQB platformi zadržala na duljini 4,5 metra. Time je zadržana izvrsna okretnost vozila iako je unutar tako zadanih granica osovinski razmak produljen za 7,3 cm u odnosu na prethodni model.

Zbog toga su povećane dimenzije bočnih kliznih vrata, a istovremeno je njihov oblik pravilniji jer minimalno zadiru u lukove stražnjih blatobrana. Na taj način je znatno olakšan pristup stražnjim sjedalima gdje je iz istog razloga prostor pravilniji, ali također izdašniji pošto je karoserija proširena za 6,2 centimetara. Prostrana karoserija se dodatno iskazuje kroz prtljažnik kompaktnog Caddya koji već unutar donje razine prozora zaprima 760 litara. Zbog nepraktične krute pregrade nije u potpunosti nestala uobičajena varijabilnost putničke izvedbe jer je u svrhu prijevoza veće količine tereta moguće oboriti stražnje naslone ili na jednostavan način u potpunosti ukloniti stražnja sjedala.

Sinergija tradicije i modernog

U tehničkom smislu je najveću promjenu donijela nova MQB-platforma što se prvenstveno očituje na stražnjem ovjesu gdje umjesto teretne krute osovine s lisnatim gibnjevima nalazimo uzdužne nosače s torzijskom Panhardovom polugom i zavojnim oprugama. Zbog toga ne trpi nosivost, ali su znatno napredovale stabilnost i udobnost. Neopterećeni Caddy zbog visoke nosivosti ne može u potpunosti izbjeći relativno tvrde udarce na lošoj podlozi, ali pritom gotovo potpuno izostaje nekadašnji dvostruki osjećaj između automobilske prednje i „kamionske“ stražnje osovine.

Osobito se ističe precizni i direktni upravljač s tek 2,5 okretaja od jedne do druge krajnje točke. Podržava ga električni servo koji omogućava aktivnu podršku sustava protiv nekontroliranog izlaska iz voznog traka, a u uobičajenim okolnostima pruža izvrsnu potporu kod sporih manevara i odličan osjećaj u bržoj vožnji. Kod pogona Caddy i nakon 20 godina ostaje vjeran dvolitrenom TDI motoru koji je u tesnom primjerku dolazio s najsnažnijih 122 KS i DSG-mjenjačem. Tokom vožnje DSG na godinama poznat način blista jednostavnim, učinkovitim i dinamičnim upravljanjem uz izuzetno brze i neosjetne izmjene stupnjeva. Izvrsne performanse koje pruža sinergija motora i DSG-mjenjača je moguće dodatno potencirati dinamičnim modom rada s oznakom S (kao Sport) kad izmjene stupnjeva postaju još brže, ali se u ovom slučaju podrazumijeva rad pri višim okretajima motora što podiže potrošnju.

Također je dostupan manualni način rada preko „klackalica“ na upravljaču kojim je moguće u potpunosti nametnuti vlastiti stil vožnje, a osobito je praktičan kod kočenja motorom. Kod ovog prostranog i luksuznog Caddya koji poziva na putovanje je posebno istaknuta značajka DSG-mjenjača kako omogućuje vožnju brzinom 130 km/h pri niskih 2000 okretaja u minuti. Jedinu zamjerku upućujemo naglom pokretanju s mjesta popraćenom izraženim trzajem u slučaju kad je prethodno aktivirana električna parkirna kočnica.

Usprkos kutijastom obliku potrošnja je u razumnim granicama, odnosno Caddy troši 7,5 l na autocesti dok se u gradu danak većoj masi kod kretanja plaća sa 5,5-6,0 l/100 km. Kamen spoticanja mogla bi biti cijena, pogotovo testnog primjerka koja se penje iznad 40.000 eura no kao olakotnu okolnost treba uzeti bogatu serijsku opremu Style te još i više, mogućnost odbitka pretporeza. Jer na određeni način, što je veći ulog u vozilo to je i već “ušteda” za tvrtke i obrtnike u sustavu PDV-a. Posljedično, opremljeniji i snažniji model poput testnog, teoretski je bolja kupnja od naizgled povoljnijih početnih modela.

TEHNIČKI PODACI
VW Caddy 2.0 TDI Van Style N1

Karoserija 4500 x 1855 x 1832 mm, međuosovinski razmak 2755 mm, prtljažnik 760 l, masa 1727 kg, nosivost 698 kg

Motor
Turbodizelski, četverocilindarski redni, izravno ubrizgavanje (common-rail), obujam 1968 ccm, snaga 90 kW / 122 KS pri 2750 o/min, 320 Nm pri 1600-2500 o/min

Prijenos
7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG/), pogon na prednje kotače

Vozne osobine
0-100 km/h……….. 11,4 s
Najviša brzina …………186 km/h
Potrošnja WLTP………5,8 l/100 km
Potrošnja na testu……..6,7 l/100 km

Konkurenti
Subaru XV 1.6i od 29.100 eura, Suzuki Vitara 1.4 4WD Hybrid od 23.164 eura, Škoda Karoq 2.0 TDI DSG od 35.430 eura

Cijena
Osnovni model……………………….27.240 eura
Testirani model s doplatama…….32.730 eura

Plus: mogućnost odbitka pretporeza, uz manje iznimke komforan ovjes, precizan upravljač, pet mesta u ponudi, nasloni straga s dovoljnim nagibom, niska potrošnja pri manjim brzinama, ergonomska prednja sjedala, bogata oprema, nizak utovarni prag, brojni pretinci za odlaganje

Minus: trzanje kod kretanja, potrošnja i buka pri visokim brzinama (autocesta), nemogućnost utovara dugačkih predmeta, ovjes na kratkim poprečnim neravninama, visoka cijena