Dacia Jogger 1.0 TCe Extreme – Svakodnevni junak
Dodatak Extreme podrazumijeva top-opremu i atraktivan izgled testnog Joggera, no kod Dacije je najekstremnija utilitarnost. Kako funkcionira izvedba sa sedam sjedala i turbobenzincem snage 110 KS, otkriva test
Koliko svakome od nas uistinu treba u životu? Odgovor na to često dolazi u vidu nenošene odjeće u prepunom ormaru, neiskorištenih sportskih rekvizita u podrumu ili potencijalno skupog auta kod kojeg većinom gubimo na vrijednosti i održavanju. A poanta bi zapravo trebala biti da ono krajnje zadovoljstvo pronađemo u korištenju svih tih stvari. I tu se negdje otprilike skriva filozofija Dacije koja nudi sve potrebno, ali ništa više od toga što bi vas financijski nepotrebno opterećivalo. Jogger je model koji tu ideju maksimalno potencira, poglavito u svjetlu testnog sedmerosjeda.
Kao Sandero ili Renault Clio baziran je na Alijansinoj CMF-platformi, s jednostavnim, ali vrlo robusnim ovjesom u kombinaciji MacPherson sprijeda, polukruta osovina straga. Jednostavna filozofija, međutim, vrijedi i kod sigurnosti pa iako je tu serijskih šest zračnih jastuka, ESP ili automatsko kočenje u nuždi, odnosno upozorenje o frontalnom naletu, oni moderniji sustavi izostaju, a time i veći broj EuroNCAP-ovih zvjezdica. Čak i opcionalni paket Sigurnost Extreme (390 eura) na tu temu može ponuditi nadzor mrtvog kuta te prednje/stražnje parking senzore.
S dužinom od 455 cm testni je Jogger bio spreman ugostiti sedmero putnika, nešto udobnije one sprijeda, malo manje one na ravnoj klupi u drugom redu. Dodatno, tu su i dva preklopiva sjedala u trećem redu za koja nije nužno da putnici budu isključivo djeca iako, s obzirom da se sjedi izravno na osovini koja prenosi udarce kratkih neravnina, možda ne bi bilo loše da jesu. Kako potonja teže samo 10 kg, relativno ih je lako ukloniti, a tada volumen prtljažnika raste sa 160 l na 696 litara. Naravno, može ih se ostaviti i sklopljenima kada je na raspolaganju sasvim solidnih 565 l, odnosno 699 l ako mjerimo do donjeg ruba prozora.
Općenito vrijedi da Jogger nudi solidan komfor u vožnji, a isto možemo ustvrditi za voznu dinamiku. Sigurnost nije ni u jednom trenutku upitna, no osjećaj na relativno laganom upravljaču je pomalo tup i sterilan. Trocilindarski turbobenzinac na papiru nudi samo 10/20 KS više od bratskog ECO-G 100 (LPG/benzin), no 30/40 Nm rezultira dvije sekunde kraćim ubrzanjem do 100 km/h (11,2 s). Dojam dodatno pojačava nešto kraće proračunatih prvih pet stupnjeva, no s valovitim razvojem snage, otprilike oko 2500 okretaja motor hvata puni zamah, potrebno je vrijeme privikavanja.
Zahvaljujući dužem šestom, pri 150 km/h motor se vrti na zvučno ugodno niskih 3000 o/min. Spuštanjem okretaja i zadržavanjem konačnog stupnja još je ugodnije, ali se gubi momentum potreban za svladavanje uspona na autocestama i traži stupanj niže. Na autocesti će potrošnja u prosjeku iznositi oko 7 l ako vjerno pratite ograničenja, odnosno litru više ako pratite brži ritam prometa. Smirivanje tempa i lagano krstarenje magistralnim cestama donosi nagradu u vidu prosjeka od 5,5 l na 100 km, dok je prosjek testa – baš kao i potrošnja u gradu – bio u okviru 7,5 litara eurosupera.
Kome je to previše, uvijek se može odlučiti za štedljiviju LPG-varijantu (ECO-G 100), no uz svjesnu žrtvu dijela performansi i prostora rezervnog kotača. Za testni primjerak u startu valja izdvojiti 22.300 eura čiju kombinaciju dostupnih centimetara i broja sjedala ne može pratiti ni jedan konkurent na tržištu. U konačnici je dodatna oprema podignula cijenu na 23.820 eura, što se pomalo kosi s ‘nema nepotrebnog’ filozofijom Dacije, ali u današnje doba paket Multimedija (420 eura) koji donosi navigaciju i punu umreženost (Apple CarPlay i Android Auto) teško možemo nazvati nepotrebnim.
O grijanim sjedalima (150 eura) već bi se moglo raspravljati, ali nema mnogo proizvođača koji ih nude po toj cijeni. U konačnici, ako smo u prošlom broju za bratski Duster 4×4 zaključili da je riječ o avanturistu za svaki dan, nema nikakvog razloga da testni Jogger ne proglasimo – svakodnevnim junakom.
TEHNIČKI PODACI
Dacia Jogger 1.0 TCe 110 Extreme
Karoserija
D x Š x V 4547 x 1784 x 1631 mm, međuosovinski razmak 2898 mm, prtljažnik 160-1804 l, masa 1279 kg, nosivost 583 kg
Podvozje
MacPherson, poprečna ramena sprijeda; polukruta osovina, zavojne opruge straga; diskovi 298 mm sprijeda, bubanj kočnice straga; gume Conti Eco Contact 6 205/60 R16
Motor
Turbobenzinski, trocilindarski redni, obujam 999 ccm, snaga 81 kW / 110 KS pri 5000 o/min, 200 Nm pri 2900 o/min
Prijenos
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-/80100/130 km/h……….. 8,3/11,6/20,1 s
Najviša brzina …………183 km/h
Zaustavni put
sa 100/130 km/h hladne kočnice 34,7/59,7 m
Potrošnja WLTP………5,3 l/100 km
Potrošnja na testu……..7,5 l/100 km
Konkurenti
Peugeot 5008 130 PureTech (7 sj.) od 37.412 eura, Seat Tarraco 1.5 EcoTSI (7 sj.) od 33.740 eura, Volkswagen Touran 1.5 TSI (7 sj.) od 34.526 eura
Cijena
Osnovni model (Essential)………18.900 eura
Testirani model……………………….22.300 eura
Testirani model s doplatama…….23.820 eura