Škoda Elroq – Je li Elroq bolji ID.4?
Nakon Enyaqa Škoda je upravo predstavila svoj drugi električni SUV. Bili smo na svjetskoj premijeri u Pragu. Donosimo prve detalje
Pozicioniran ispod većeg Enyaqa, Elroq je sada drugi električni model brenda koji dolazi s MEB platforme Volkswagen grupe.
Dizajnerski izričaj koji u Škodi povezuju s linijama Elroqa nazivaju ‘Modern Solid’. Tako je Elroq prvi model koji dolazi iz nacrta koji nosi taj dizajnerski potpis. Iza ‘Modern Solid’ dizajna u Škodi ističu kako su im vrlo bitne dvije stavke: minimalizam i čistoća linija. S druge strane, žele zadržati poznate Škodine adute dizajna, autentičnost i robusnost. Radi se zapravo o nadogradnji dizajnerskog jezika na onaj već postojeći. Dakle, u Elroqu ćete odmah prepoznati poznat Škodin potpis, vizualno se smjestio između Enyaqa i novih Škodinih ICE modela, Superba i Kodiaqa.
Sprijeda ‘Modern Solid’ potpis Elroqu donosi LED matrix svjetla s četiri zasebne ćelije. Bočna linija poput Enyaqa simulira kupeovske linije završavajući s krovnim spojlerom iznad vrata prtljažnika. Veliki 19 ili 20 inčni naplatci ne samo da daju dodatnu notu vizualnom nastupu, već su svojim dizajnom osmišljeni kako bi bili što aerodinamičniji. Stražnjim krajem dominira velik natpis Škoda, kako je to sada već poznato na novijim češkim modelima. Stražnja LED svjetla također će prepoznati svaki zaljubljenik u češku marku.
U unutrašnjosti se nalazi 13 inčni dodirni zaslon multimedije postavljen iznad srednje armature, uz digitalni kokpit iza upravljača, a tu je i head-up zaslon koji vozaču daje potrebne informacije u vožnji. U Škodi veliku važnost stavljaju na upotrebu recikliranih detalja, gdje se održivi materijali spajaju s modernim tehnologijama. I prednja i stražnja sjedala, ovisno o paketu opreme, mogu biti grijana, a uz poznata ‘Simply Clever’ rješenja u prtljažniku ćete naći 470 litara prostora, koji se povećava na 1580 litara obaranjem djeljive stražnje klupe u omjeru 60:40. Putnici straga ne moraju brinuti o praznim baterijama svojih smart telefona, jer se i straga nalaze dva USB-C priključka.
Elroq se s dimenzijama 4488/1625/1884 mm smjestio među e-SUV-e srednje klase i nudi se uz četiri paketa: SE, SE L, Edition i Sportline. Elroq SE opremljen je baterijom kapaciteta 52 kWh i nudi realan doseg od 370 km prema WLTP-u. Ovdje se snaga prenosi isključivo preko stražnje osovine. Drugi paket (SE L 60) donosi nešto veću bateriju (59 kWh) uz također nešto veći doseg od 400 km. Edition paket kupcima omogućuje izbor između 60, odnosno 85 oznake pogona, što znači 59 kWh ili 77 kWh zapremine baterije. Doseg se ovdje kreće od 400 kod manje baterije do 576 km prema WLTP-u kod one veće. Kod odabira veće baterije dolazi i mogućnost brzog punjenja (175 kW) na brzom DC punjaču.
Pogon na sve kotače, dakle uz elektromotor na stražnjoj ali i na prednjoj osovini, dostupan je samo uz najveću bateriju kapaciteta 77 kWh neto. Sportline paket nudi dva baterijska paketa (59 i 77 kWh), uz dosege između 400 i 560 km.
Cijena za hrvatsko tržište još nije definirana, početna od 33 tisuće koju su komunicirali na prezentaciji vrijedi za češko tržište. Ono što znamo je da će Elroq u naše salone stići u prvom kvartalu 2025. godine.