Škoda Elroq – SUV koji mijenja sve
Malo veći od Karoqa, malo manji od Enyaqa – novi Škodin kompaktni SUV pokazuje kako je elektrifikacija trebala krenuti od početka. Što sve za početnih 33.900 eura na cestu donosi 4,49 metara dug Elroq isprobali smo iz prve ruke
Jednostavnost, praktičnosti i dobar omjer uloženog i dobivenog već su tradicionalno Škodini aduti. Nimalo laku zadaću izboriti se za svoje mjesto za suncem pored veće braće Audija ili VW češka je tvrtka od početka sjajno odrađivala. Za razliku od primjerice Seata koji je trebao izmisliti Cupru da bi došao na svoje. Jednako tako, Česima je već neko vrijeme jasno da elektrifikacija neće ići lagano, usprkos tome što su do sada prodali više od 250.000 električara i što su trenutno četvrta marka po broju prodanih e-automobila u EU. Čekati VW da predstavi cjenovno povoljniji ID.2 na osnovi kojeg bi stigao i njihov gradski Epiq početkom 2026. za otprilike 25.000 eura, također nije bila opcija.
Stoga Škoda nudi svoje rješenje već sada – SUV u najtraženijoj kompaktnoj kategoriji dužine do 4,5 metra i još važnije, cijene koja je usporediva sa standardnim modelom koji za pogon koristi motore s unutarnjim sagorijevanjem – Karoqom. Istina, početni je Karoq ipak dosta jeftiniji (28.935 eura), no tu je riječ o početnom trocilindarskom 1.0 TSI (115 KS) s osnovnom opremom koji se rijetko kupuje. Odaberemo li 1.5 TSI (150 KS) s DSG-mjenjačem (33.870 eura), razlika je tek – 30 eura.
Početni Elroq za 33.900 eura nudi sasvim solidnu opremu (LED Basic prednja i stražnja svjetla, 13″ multimedija, ulazak bez ključa, aut. klima, 19″ čelične felge…), 170 KS (125 kW) snažan e-motor s pogonom straga dovoljan za 9,0 s do 100 km/h, snagu punjenja do 130 kW (11 AC) za samo 24 minute na punionici (10-80%) te bateriju kapaciteta 55 kWh (neto 52 kWh) dovoljnu za 375 km prije novog punjenja. Kome to nije dovoljno tu su modeli kapaciteta baterije 60 (snaga 150 kW/403 km doseg) i 85 kWh (210 kW/581 km). Potonja je dostupna i kao 85x (s pogonom na sve kotače) i posljedično malo manjim dosegom od 562 km.
Zahvaljujući 2,77 m međuosovinskog razmaka, Elroq ne oskudijeva prostorom ni za visoke putnike dok prtljažnik nudi više nego solidnih 470 l (1580 l sa spuštenim naslonima). U Škodi su puno poradili i na aerodinamici (0,26 vs 0,30 Karoqa), na račun čega bi i potrošnja trebala biti niža. Točnije brojke i prve dojmove iz vožnje možete pročitati u novom broju magazina auto motor i sport koji izlazi iza Božića.
Je li zbog novog Elroqa u opasnosti veći brat Enyaq? Ne baš jer Enyaq je dobrih 16 cm duži od Elroqa i time spada u višu klasu. Dodatno, atraktivna ponuda modela Enyaq Charge 85 koja je bila subvencionirana s gotovo 14.000 eura od strane Škode (45.950 eura) više nije dostupna jer će konfigurator uskoro biti otvoren s redizajniranim Enyaqom. Ono što bi mu trebalo biti zajedničko jest činjenica da će i on poput Elroq umjesto strijele na nosu od sada nositi štampani natpis Škoda te koristiti novi atraktivni dizajnerski izričaj Modern Solid.
Što se Elroqa tiče, on je dostupan i u snažnijoj varijanti 85 koja kreće 44.900 eura, a kao i kod početnog modela 50, znatno atraktivnije izgleda s drugom razinom unutrašnjosti (crno/siva) Lodge (nadoplata od 647 do 1500 eura) koja donosi i atraktivne narančaste pojaseve za vezanje. Uspjeh Elroqa izravno je vezan i za (ne)uspjeh Karoqa. Naime, krene li prodaja to će značiti i kraj Karoqa, u suprotnom možda za dvije godine i doživi novu generaciju. To je još i pitanje državnih poticaja koji uvijek unose nered u logiku prodaje električnih automobila i za koje se ne zna do zadnjeg časa u kojem obliku i koliko će iznositi, ako ih uopće dočekamo, ali i bez njih teško je osporiti kako je Škoda pogodila u srž problema i ponudila električni model na koji kupci mogu pozitivno reagirati. Velik i komforan SUV s tehnologijom s VW polica i povoljnom cijenom – više je uistinu teško tražiti.