

“Hm, postoji nekoliko načina kako proći ovaj zavoj, možda najbolje kao da ima dva tjemena”, govori mi Emil Lindholm dok mu pravim društvo na suvozačkom sjedalu Octavije RS. Finski rally vozač je WRC2 prvak koji se ove godine vratio u Škodu, a dok izlazimo iz Riječkog zavoja na licu mu vidim oduševljenje. Jako mu se sviđa Grobnik! Prvi je put ovdje, a zadatak mu je predvoditi kolonu od ukupno pet Octavia RS te novinarima u automobilima iza nas objašnjava idealne putanje putem radio stanice. A mi domaći, koji već imamo ponešto krugova, iskoristili smo priliku za upijanje još nekih trikova. Nakon prvog kruga upoznavanja staze uslijedilo je podizanje tempa, a potom i dva ‘hot lapa’ u kojima se vozi blizu 100 posto. Nakon ukupno četiri kruga – pravac u box, kratko hlađenje cestovnih guma (Bridgestone Potenza) i kočnica, pa izmjena novinarske ekipe. Srdačno se rukujem s Lindholmom uz napomenu – vidimo se opet za pola sata, ali u Octaviji RS odmah iza tebe!
Snažnija 20 KS
Nova Octavia RS i bratski Kodiaq RS još su jedni u nizu modela koje su proizvođači odlučili predstaviti novinarima svijeta upravo na hrvatskim cestama. Odlična je to promocija za Lijepu Našu, posebice kvarnersku regiju gdje su i napravljeni raznovrsni albumi službenih fotografija. No vratimo se na Grobničku ljepoticu, na kojoj je autor ovih redaka proveo cijelo popodne, praktički do zalaska Sunca. Svaka nova seansa na stazi, a bilo ih je podosta, ostavljala je sve upečatljiviji dojam o novoj Octaviji RS.
Možda ne toliko u smislu povećanja vršne snage za 20 KS, na ukupno 265 KS i 370 Nm, što itekako godi na izlasku iz ‘Rupe’, koliko u smislu upravljivosti pod režijom sustava VAQ. Riječ je o elektronički kontroliranom diferencijalu s ograničenim proklizavanjem, koji osigurava izvrsnu trakciju u svim uvjetima, a posebno kad počnete muški napadati svaki od 18 zavoja grobničke piste. Način na koji Octavia RS ‘zatvara’ zavoj, odnosno kako vanjski kotač grize i vuče automobil prema tjemenu zavoja, definitivno ima čaroliju trkaćeg automobila.
Više sportskih kromosoma
U usporedbi s konvencionalnom Octavijom opremljenom sustavom XDS+, ovo je dvije stepenice iznad, a svemu u prilog ide i sportski ovjes s kraćim oprugama i tvrđe kalibriranim amortizerima koji rezultiraju 15 mm nižim podvozjem. A tu je i opcionalni DCC, adaptivni ovjes s ukupno četiri moda rada (Normal, Comfort, Sport, Individual) koji dodatno naglašava sportsku genetiku Octavije RS. Znalci će sportski automobil lako prepoznati po kočnicama, dovoljno je fokusirati pogled kroz naplatak i kad vidite diskove velikog promjera, sve je jasno. Octavia RS ima prednje diskove promjera 340 mm i debljine 30 mm, dok su stražnji nešto manji, dimenzija 310 x 22 mm.
Svoj posao rade odlično, uz transparentan osjećaj na papučici, što nam je potvrdio Finac. “Zanimljivo, nakon odvezena četiri brza kruga, uopće ne osjećam fading-efekt, a tu rundam cijeli dan”, zadovoljno komentira Lindholm tijekom pauze u boksu. Njegov bolid Fabia RS Rally2 ipak je neka druga dimenzija, ali neosporna je činjenica da Octavia RS može u potpuno serijskom izdanju biti vrlo sposoban alat za track-day evente.
Onda možete samo zamisliti kako je lako izgubiti vozačku dozvolu na cesti, jer s ubrzanjem 0-100 km/h u svega 6,4 sekunde i najveću brzinu elektronički ograničenu na 250 km/h, najdinamičniji Škodin model mnogima je i najpoželjniji. I opet će s lakoćom prevesti četveročlanu obitelj na godišnji odmor. Ako vam prtljažnik od 600 litara pritom nije dovoljan, tu je Octavia Combi RS koja nudi 40 litara više.