Škoda Kodiaq (2024.) – Za sve obiteljske izazove
Druga generacija Škodinog najvećeg SUV-a nudi više prostora, veću udobnost i inovativno rješenje u interijeru kao 'spas' od integriranja svih funkcija u dodirne zaslone
Za kupce s obiteljima u potrazi za prostranim i udobnim automobilom – danas to češće nego prijašnjih godina automatski podrazumijeva velik SUV – prvi Kodiaq bio je vrlo lako preporučljiva opcija. Od 2016. do danas više od 865.000 kupaca odabralo je Škodin najveći SUV, a netom predstavljena druga generacija, koju smo provozali u okolici Barcelone, nagovještava nastavak uspjeha. Ne kroz velike promjene, nego konkretna i osjetna poboljšanja – i jednu inovaciju u interijeru – koja u cjelini čine značajno kompletniji automobil putem platforme MQB Evo blisko povezan uz nove VW-e Passat i Tiguan te Škodu Superb.
Djeluje još veći
Jedno od tih poboljšanja odmah je očito. Oblikovan prema novom Škodinom dizajnerskom jeziku Modern Solid, novi Kodiaq izgleda modernije i zanimljivije no prije – premda, poput novog Superba, iz nekih kutova malo manje prepoznatljivo. Prvotno djeluje i osjetno veće, no iako je čak 61 mm duži, zapravo je oko 18 mm uži od prethodnika, a Škoda se hvali i deset posto boljom aerodinamičnošću (uz Cd-vrijednost od 0,28). Sva svjetla koriste LED-ice, a prednja se mogu dobiti i uz drugu generaciju Matrix LED-tehnologije, dok pored 19- i 20-inčnih naplataka testiranih primjeraka, postoje i 17- i 18-inčni kotači. Tu je i zanimljiva nova boja koju vidite na slikama (Bronx zlatna).
Glavne promjene provedene su u unutrašnjosti. Pojednostavljeno okruženje i kokpit omogućeni su, među ostalim, premještanjem birača mjenjača na stup upravljača, a pored serijskog desetinčnog vozačeva zaslona, većinom funkcija upravlja se velikim dodirnim zaslonom (serijski 10, opcijski 13-inčni). Novi infotainment koji se u njemu nalazi funkcionira mnogo bolje u odnosu na prvu generaciju u nekim drugim proizvodima VW Grupe – osim što je responzivan i brz, softver je logičan, pregledan i s boljim mogućnostima personalizacije ikona za brzi pristup najčešće korištenim funkcijama.
Pametne tipke
Najveća novost u interijeru, međutim, koju su navodno tražili sami kupci prijašnjeg Kodiaqa (vjerojatno poučeni iskustvima kupaca nekih VW-ovih modela), jest integracija fizičkih kontrola klime. Škoda je otišla korak dalje i putem novih okretnih tipki Smart Dials omogućila kontrolu više funkcija – njih četiri od ukupno šest programabilnih opcija – za, primjerice, modove vožnje, zumiranje navigacijske karte, glasnoću audiosustava, grijanje ili hlađenje sjedala… Okretne tipke, svaka s jasnim i čitljivim 32-milimetarskim zaslonom, vrlo dobro funkcioniraju i odmah djeluju kao bolje rješenje od nasumičnog pritiskanja virtualnih tipki na dodirnom zaslonu. Jedinu manju kritiku upućujemo njihovu osjećaju – iako uživo izgledaju visokokvalitetno, srebrni prstenovi oko tipki zapravo su izrađeni od na dodir lagane i jeftine plastike.
(Još) više prostora za putnike
Osim toga, novi Kodiaq dostupan je s četiri uređenja interijera Design Selection (Loft, Lounge, Suite Black te nama omiljeni Suite Cognac), a svako se ističe posebnim održivim materijalima za sjedala, obloge vrata, prednju konzolu i naslon za ruke, bilo da se radi o tkaninama od reciklirane plastike, reciklirane vune ili kože posebno tretirane ostacima proizvodnje kave. Svi materijali pretežno su kvalitetni i zanimljivi na dodir, a velika je pažnja posvećena raznim umetcima koji podižu cjelokupan interijer.
Spomenuto pomicanje birača mjenjača oslobodilo je puno prostora za pretince na središnjem tunelu, ispred kojeg se nalaze ventilirani i brži (15W) bežični punjači pametnih telefona, a osim očekivanog ispred suvozača, tu je i pretinac integriran u prednju konzolu.
Premda je međuosovinski razmak povećan samo jedan milimetar (2791 mm), prostora za putnike na stražnjim sjedalima ima još više no prije, pa će iza ugodno i s viškom mjesta za glavu i koljena putovati putnici viši od 190 cm (glava ne dodiruje strop čak ni s opcijskim panoramskim krovom). Ako odaberete opciju s trećim redom sjedala (kao što je to dosad činilo 40 posto kupaca), možete računati na 15 mm više prostora za glavu. Ionako golem prtljažnik odsad je 80 litara veći no prije (910 litara kod verzije s peterim sjedalima).
TDI i dalje sila, odsad i kao PHEV
Novi Kodiaq dostupan je s dva benzinska i dva dizelska motora te, po prvi put, pogonskim PHEV-sklopom, a svi su opremljeni automatskim DSG-mjenjačem.
Najveća je novost plug-in hibridni Kodiaq iV sa 150 KS snažnim 1,5-litrenim benzincem, elektromotorom od 85 kW ugrađenim u šeststupanjski mjenjač i baterijom kapaciteta 25,7 kWh (bruto) koji omogućuje električni doseg veći od 100 kilometara i punjenje od 10 do 80 posto brzim punjačem (DC 50 kW) za 25 minuta. U električnom modu, PHEV pruža očekivano visok stupanj uglađenosti vožnje te uvjerljiva ubrzanja za gradski promet, a četverocilindarski benzinac uključuje se prema potrebi i poprilično neosjetno.
Jedino u situacijama kada tijekom električne vožnje zatražite pune performanse, Kodiaq iV uz trenutak odgode prednjim kotačima isporučuje punih 204 KS hibridnog sustava – benzinac je pritom pri višim okretajima upadljivo bučan, no to se primjećuje samo jer u većini ostalih situacija ugodno tiho radi u pozadini. Masa PHEV-a od 2100 kilograma uglavnom je vješto prikrivena dobro namještenim ovjesom, premda u brže provezenim uskim zavojima nema skrivanja činjenice da je ovo velik i težak SUV.
Na ruti posebno osmišljenoj za verziju iV, Kodiaq je ostavio dojam da bi deklariranih 100 kilometara električnog dosega (gotovo) trebalo biti ostvarivo, premda bi se realno moglo postići oko 80 km.
Unatoč recentnoj averziji automobilske industrije prema dizelu, novi Kodiaq dostupan je s dvije TDI-opcije – 150 KS s prednjim ili 193 KS s pogonom na sve kotače – koje mu, kao i kod prethodnika, izvrsno pristaju. U oba slučaja riječ je o dobro poznatim, vrlo uglađenim i dobro prigušenim četverocilindrašima koji u kombinaciji sa sedmostupanjskim DSG-mjenjačem u gotovo svim situacijama pružaju vrlo dobra ubrzanja te izrazito nisku potrošnju – na jednoj od dostupnih ruta (100 kilometara) postigli smo vrlo dobrih 5,6 l/100 km, što je za velik te više od dvije tone težak SUV izvrsna vrijednost.
Comfort je zaista komfor
Na jednoj od dinamičnijih ruta s uskom i zavojitom cestom uz more, koja ne djeluje idealnom za automobil Kodiaqovih dimenzija i mase, veliki SUV pokazao se ugodno okretnim, predvidljivim i zabavnim uz precizan upravljač i dobro namješten ovjes koji, poput većine testiranih primjeraka, ima opciju adaptivnih amortizera DCC+. Kao kod već spomenutih modela s kojima novi Kodiaq dijeli platformu MQB Evo, DCC+ odsad ima mnogo veći raspon djelovanja i razlike između najmekše (Comfort) i najtvrđe postavke (Sport).
Promjenom modova vožnje putem Smart Dialsa zaista je primjetan raspon između Comforta i Sporta (čak i ‘međustupnja’ Normal). Svaki od tih, i još nekolicine dostupnih modova (Eco u verziji iV, primjerice), ujedno mijenja i postavke odziva papučice gasa, upravljača i mjenjača, pa se Sport pokazao korisnim za spomenutu zavojitu rutu. Na većini ostalih cesta, otvorenih i autocesta pa i u gradu, Comfort je najbolja postavka, omogućujući ugodno lagan servoupravljač, osjetno bolju sposobnost upijanja neravnina (čak i uz 20-inčne kotače) u odnosu na ostale modove te uglađen karakter ionako vrlo dobrom DSG-mjenjaču.
Osim velikom prostranošću i udobnošću opcijskog ovjesa DCC+, Kodiaq se ističe i izvrsnim opcijskim Ergo-sjedalima (kojima su bili opremljeni svi testirani primjerci) koji uz grijanje imaju i mogućnost hlađenja te masaže. S druge strane, za sigurnost vožnje brinu se otprije poznati, kao i brojni novi napredni sustavi asistencije, bilo za skretanje u raskrižjima, vožnju na autocesti ili parkiranje. Tu su i uobičajena Simply Clever rješenja, poput kišobrana u vozačevim vratima, strugalice za led, izvlačive zaštite za rubove vrata te brojna druga.
Cijene već poznate
Nova Škoda Kodiaq uskoro stiže u salone, a od motorizacija dostupne su blago-hibridni 1.5 TSI mHEV sa 150 KS te spomenuti 150 i 193 KS snažni 2.0 TDI-dizelaši. Novi Kodiaq iV (PHEV) stiže u drugom kvartalu 2024., kao i 2.0 TSI benzinac sa 204 KS. Verzija Sportline dostupna je u drugoj polovici, a krajem godine stiže i vRS.
Cijene startaju od 36.562 eura za 1.5 TSI DSG mHEV, odnosno 41.482 eura za 2.0 TDI DSG (150 KS) i 47.522 eura za 2.0 TDI 4×4 DSG (193 KS).