Škoda Kodiaq RS – Medvjeđe snažan sedmerosjed

Najdinamičnija izvedba najkorpulentnije Škode nudi zanimljiv kompromis između sportskih i obiteljskih kvaliteta, uključujući pogon na sve kotače, ali i opcionalni treći red sjedala

Druga generacija Škode Kodiaq na tržištu je nešto više od godinu dana, a pod kvarnerskim suncem premijeru je imala prestižna izvedba s dvoslovnom kraticom RS. Podsjetimo, sredinom 2021. RS je odbacio dizel i središnja je tema dvolitreni benzinac koji sada razvija 265 umjesto dosadašnjih 245 KS. Za razliku od bratske Octavije RS pod čijim se prednjim poklopcem nalazi istovjetni 2.0 TSI, Kodiaq RS razvija 30 Nm više, odnosno okruglih 400 Nm. Inteligentni, prilagodljivi pogon na sve kotače s višelamelnom spojkom može poslati do 85 posto snage na jedan kotač, barem u teoriji.

S njime se nećete izvlačiti iz blatne kaljuže, već ispucavati iz zavoja na način nesvojstven ovako masivnim karoserijama s visokom točkom težišta. Istina, Kodiaq RS je osjetno manje priljubljen uz podlogu od Octavije RS (odmak od tla iznosi 194 mm), ali na ravnim dijelovima ceste zapravo će joj pobjeći. Stotka pada za 6,3 sekunde (0,1 s kraće), a ubrzanje završava pri 231 km/h, dok će Octavija RS dogurati do 250 km/h. Uzbuđenje za upravljačem je podjednako dobro, izuzev činjenice da se Kodiaq više naginje u zavojima. Ali to je jednostavno tako, kompromis na koji morate pristati.

310 litara više
S druge strane, transportne mogućnosti koje pruža Kodiaq RS otvaraju novu dimenziju u odnosu na Octaviju RS. Osim što može ukrcati do sedam putnika, Kodiaq s pet sjedala nudi čak 310 litara veći prtljažnik od limuzinske Octavije, a to je kao da imate na raspolaganju još jedan prtljažnik automobila kompaktne klase. Štoviše, kapacitet vuče prikolice povećava se na 2,5 tone, pa Kodiaq RS može biti vrlo svestran i sposoban višebojac. Zanimljivo, odabrana opcija s dva dodatna sjedala podrazumijeva kapacitetniji kočni sustav, konkretno, umjesto prednjih konvencionalnih diskova promjera 340 mm, tvornica isporučuje dvoklipne čeljusti i diskove promjera 335 mm. Gledajući kroz sportske naočale, to je dobrodošao detalj koji skraćuje zaustavne puteve, posebice pod punim opterećenjem, dok u dinamičnoj solo-vožnji dopušta vrlo kasna kočenja.

Uz podršku adaptivnog ovjesa tijekom sportske vožnje, kao i vrlo brzog DSG-a sa sedam stupnjeva, Kodiaq RS u jednom trenutku može izazvati provalu adrenalina, a već u drugom se preobraziti u putnu krstaricu. Dovoljan je jedan potez prstom da bi se karakter promijenio i upravo tu leži magija njegove privlačnosti. U načinu rada Comfort, sve ono što predstavlja oznaka RS potisnuto je duboko u drugi plan, u što smo se i uvjerili na dionici autoceste između Zagreba i Grobnika. Nenametljiv, ugodan i tih, a po potrebi i vrlo brz, Kodiaq RS pruža putne kvalitete na koje se neće požaliti ni jedan član obitelji. U tim je trenucima uputno isključiti pojačivač zvuka motora i kroz zvučnike pustiti omiljeni glazbeni album.

Moderan interijer
Zadovoljni smo sportskim sjedalima s integriranim naslonima za glavu, koja pružaju potporu prilikom dinamične vožnje, ali su i vrlo ugodna na višesatnim putovanjima. Ostatak interijera? Dominantni središnji zaslon dijagonale 13 inča ima jasnu strukturu izbornika i korisne prečace, dok nisko postavljeni rotacijski kontroler ima više namjena – upravljanje ventilacijom, glasnoćom ili modovima vožnje. U konačnici, atmosfera u kabini ima dobro pogođenu sportsku notu, koju naglašavaju efektni trodimenzionalni dekori i crvenim koncem prošiveni dijelovi kokpita i sjedala. Priču zaokružuju Matrix LED prednja svjetla, DCC ovjes i vrhunski audio sustav iz Cantona, kao stavke standardne opreme. Konfigurator domaćeg zastupnika još nije aktivan, ali kao orijentir poslužit će nam početna cijena na razini 55.000 eura.

Zaključak
Uz ponešto dodatne opreme, Kodiaq RS može se približiti cijeni od 60.000 eura, što za Škodu nije malo. Ipak, zauzvrat se dobiva mnogo toga. Kupac dobiva izuzetno upotrebljiv obiteljski automobil naglašeno sportskog karaktera, bez kompromitiranja svih praktičnih talenata tipičnih za Škodu.