Test Škoda Kodiaq 2,0 TDI DSG SportLine

U Škodi vole svoj imidž pametne kupnje, no može li Kodiaq s novom top opremom Sportline, pogonom na sve kotače, najsnažnijim dizelom i DSG mjenjačem uplašiti konkurenciju iz premium klase

Škoda možda jest dobra investicija, ali kada su u pitanju SUV modeli onda racionalan izbor početnih paketa nekako pada u drugi plan na uštrb traženije bogate opreme. Tako primjerice kompaktni Karoq još uvijek nije dostupan sa startnom opremom Active što malo koga smeta.

Prestiž kao vodilja

S druge strane, velik Kodiaq odnedavno na svoju praktičnu osnovu stavlja izuzetno atraktivnu opremu Sportline koja se izvana prepoznaje po crno lakiranim detaljima kao što su krovni nosači, retrovizori ili maska, zatamnjenim staklima te prije svega prednjim i stražnjim LED-svjetlima, odnosno 19-colnim naplatcima Triglav.

U unutrašnjosti su pak jedinstvena sportska sjedala, trokraki upravljač ‘a la Octavia RS’ te opcije prikaza novo naglašene dinamike u vidu G-sila, tlaka prednabijanja i sličnog. Kada smo već kod zaslona, recimo i da je domaći zastupnik želio dodatno naglasiti mogućnost prestiža, pa Kodiaq umjesto osmoinčne multimedije Bolero donosi impresivnu navigaciju Columbus (9,2“) ‘podebljanu’ vrhunskim audiosustavom Canton, adaptivni tempomat koji funkcionira do 210 km/h (standardno do 160 km/h), sva grijana sjedala, vrata prtljažnika koja se otvaraju potezom noge, panoramski krov s obiljem svjetla, grijano vjetrobransko staklo, ulaz bez ključa…

Radio se pak može slušati i u digitalnom formatu (DAB), a za dinamiku su najvažnije opcije 20-colnih kotača te mogućnost elektronskog podešavanja ovjesa.

DSG mu savršeno pristaje

Gotovo 410.000 kuna ozbiljni su novci za jednu Škodu – lakonski se može konstatirati – ali ne treba zaboraviti da testni primjerak objedinjuje top-dizel (190 KS, 400 Nm), pogon na sve kotače te sedmostupanjski DSG-mjenjač. I upravo ta kombinacija najviše oduševljava zahvaljujući širokim omjerima mjenjača koji se u gotovo svim uvjetima savršeno nose s masom 4,70 metara dugog SUV-a. Zahvaljujući polugicama na volanu, manualne korekcije stupnjeva prolaze bez napornih trzaja ili posljedično visokih okretaja čak i u donjem spektru mjenjača, između drugog i četvrtog stupnja – a upravo se te najviše koriste u gradu pred zavojima ili križanjima.

Jednako tečno je i na otvorenoj cesti, uz nužan oprez ako ste u modu Eco, a želite isprobati kick-down te brzo nekoga obići. DSG tada jedino ne djeluje skladno, pa je prikladnije ručno prebaciti u stupanj niže te doziranjem papučice gasa iskoristiti obilje momenta koje je na raspolaganju. Sljedeći mod vožnje Comfort, koliko god bio ugodan u gradu, na otvorenoj cesti ne donosi prednost jer neravnine s kolnika eksploatiraju njegovu mekoću pa posljedično skakutanje rezultira neželjenim aktivacijama ESP-a.

Lakoćom drži brzinske prosjeke

Bez obzira na ljuljanje karoserije, prave opasnosti nema, jer Kodiaq ostaje vrlo siguran u svim situacijama. Na kraju ostaje dinamički mod koji sve čini utegnutije, bolje drži pravac, ali jednako tako i primjetnije prenosi udarce na leđa svojih putnika. U tom segmentu Kodiaq nije na razini jednog Audija Q5, pa čak ni Forda Kuge, ali svejedno lakoćom drži visoke brzinske prosjeke, prije svega zahvaljujući dobro odmjerenom upravljaču s kojim točno znate gdje ste. Opremu SportLine tako manje treba gledati u smjeru dinamike i sporta, a više u kombinaciji atraktivne pojave te izdašna komfora koju donosi bogata oprema. Može li parirati premium modelima, ponajprije ovisi o kupčevom doživljaju same marke, jer samo izvedbom, kvalitetom materijala i performansama rijetko koja želja ostaje neispunjenom.

Konkurenti:

Mazda CX-5 2,2 175 za 344.544 kn
Peugeot 5008 180 GT za 300.395 kn
Renault Koleos dCi 175 Initiale Paris 4×4 za 333.700 kn
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4M Highline za 327.995 kn