Škoda Enyaq iV 80 – Kodiaq na struju stigao u Hrvatsku

Nije karavan, a nije ni crossover – što je onda Škoda Enyaq? Pa klasični SUV, na električni pogon – naravno. No donosi li nam Enyaq sa snagom od 150 kW i velikom baterijom od 80 kWh sve što nam treba?

Upravo je predstavljen hrvatskoj javnosti, a mi smo ga odmah odlučili uzeti na prvu vožnju. Kakvi su dojmovi? Je li Enyaq brat Volkswagenovog modela ID.4? Puno je tu pitanja, a mi donosimo odgovore. Kao prvo moramo priznati kako Škodi samopouzdanja sigurno ne nedostaje. Gdje god se pojavi 4,65 m dugačak Enyaq privlači pažnju. S kratkim prevjesima i dosta okomitim stražnjim djelom proteže se do dužine Octavije, a visinski gotovo da dostiže model Kodiaq.

Da odgovorimo na pitanje iz uvoda, da! Enyaq također silazi s modularne MEB platforme za električna vozila, s koje smo upoznali primjerice modele VW ID.3 i ID.4 te Audi Q4 e-tron. Puno prostora u kabini nešto je što ćete odmah primjetiti prelazeći preko dosta visokog praga. Spomenuti kratki prevjesi i smještaj baterija u podnici pružaju zbilja vrlo visok komfor za putnike sprijeda i straga. A tu je i 585 l prtljažnog prostora.

U unutrašnjosti nailazimo na naramak zgodnih i spretnih rješenja, koji idu uz Škodin dobro poznati moto ‘Simply Clever’. U električnim vratima prtljažnika smještena je strugalica za led, a utičnica za punjenje je dodatno zaštićena od vlage. Tu je set za čišćenje kabela koji će znati cijeniti svi koji su jednom morali namotavati prljavi kabel. Zaslon infotainmenta je standardan 13 inčni i sasvim zadovoljavajuće brzo reagira na dodir.

Enyaq će se u startu kupcima nuditi uz tri različita pogona, 50, 60 i 80, što je ekvivalent kapacitetu baterije od 55, 62 i 82 kWh. Što se snage tiče krećemo od 109 kW kod Enyaqa 50, preko 132 kW kod izvedbe 60 i završavamo sa 150 kW kod modela Enyaq iV 80. Svi se modeli u startu mogu pohvaliti sa serijskim paketom opreme koji uključuje LED prednja i stražnja svjetla, virtualni kokpit, automatski klima uređaj te Lane Assist i Front Assist sustave. Tu su i 18 inčni naplatci kod početne izvedbe dok se dvije snažnije kotrljaju na 19 inčnim naplatcima.

Kod najsnažnijeg Enyaqa paket baterija teži 500 kg, no tu će pomoći 310 Nm okretnog momenta. Maksimalna brzina ograničena je na 160 km/h, a krug okretanja od samo 9,3 m vozilu sa stražnjim pogonom omogućuje dobro snalaženje na parkinzima. Iz Škode obećavaju doseg od 520 km i punjenje na brzom punjaču do 80 posto kapaciteta baterije za 38 minuta.

Škoda Enyaq je komforan automobil s dobrom ponudom prostora. Doseg je zadovoljavajući zahvaljujući velikoj bateriji kod najsnažnijeg modela. Što se cijena tiče Enyaq kreće od 275.209 kuna za model s 55 kWh velikom baterijom, izvedba s baterijom od 62 kWh stoji 306.069 kuna, dok najsnažnija izvedba s baterijom od 82 kWh stoji 356.700 kuna. Spominje se i RS izvedba s 220 kW za koju još ne znamo kada bi se trebala pojaviti na tržištu.