

Kada je riječ o automobilima nižih klasa, nakon revizije modela, ljudi često govore o tome kako su odrasli – odnosno postali veći. Gotovo da ne postoji predstavnik ovog segmenta, dakle gradske klase, koji je veći od trenutne generacije Fabije. Između ostalog, ona nudi kabinu s puno svjetla, gdje će se udobno smjestiti četiri odrasle osobe i u prtljažnik staviti više od običnog ruksaka.
Osim toga, udobnost u Fabiji nije ograničena na osjećaj prostranost. Neobično za automobil u ovoj klasi, Škoda osigurava da se putnici osjećaju iznimno udobno tijekom vožnje. Vješto izbalansiran, ovjes poništava sva oštećenja na kolniku. Iako udarci uzrokuju mnogo pokreta u karoseriji, amortizeri osiguravaju da ni dobrobit putnika ni sigurnost u vožnji ne trpe.
Testni automobil s vrhunskom opremom Monte Carlo ima prilično sportski izgled, sa moćno oblikovanim sjedalima uključujući integrirane naslone za glavu i crvene ukrasne elemente u kokpitu, koji stvaraju solidan ugođaj u kokpitu jednostavnom za korištenje. A za pogon je zadužen 1.5 TSI motor sa 150 KS, najsnažniji agregat dostupan za Fabiju. Unatoč tome, RS osjećaja gotovo da i nema, iako Škoda vrlo dobro ubrzava i s dovoljno osjećaja za upravljačem može se brzo provesti kroz zavoje.
DSG čini Fabiju skupljom
Za prijenos snage na prednje kotače serijski se brine dobro poznati sedam-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom. Kada ga vozite angažiranije i dinamičnije, ne mijenja brzine tako brzo ili precizno koliko biste željeli, čak ni u sportskom načinu rada. No, ako ne tražite ‘hot hatch’, to vas neće previše smetati, jer u svakodnevnim situacijama mjenjač svoj posao obavlja uglavnom neprimjetno i glatko, pridonoseći tako svoj dio – pojednostavljeno rečeno – sveukupnoj udobnosti koju odrasli traže.
Škodu Monte Carlo s potentnim 1.5 TSI motorom i (kako smo spomenuli) serijskim DSG mjenjačem u našem ćete cjeniku naći za 25.189 eura. Naravno, većina kupaca u Fabiji ne treba niti 150 KS niti vrhunsku opremu, ali ako ne želite propustiti pogodnost DSG mjenjača, možete se odlučiti za 1.5 TSI od 22.776 eura koliko košta Fabija u Selection paketu opreme. Ako pak želite Monte Carlo opremu, Fabiju možete voziti i za 21.964 ili 22.381 euro koliko stoje one s ručnim mjenjačem i 1.0 TSI trocilindarskim motorom s 95 ili 110 KS.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
Kompakt s pet sjedala, D/Š/V
4108/1780/1482 mm, međ. razmak 2552 mm,
zapremina prtljažnika 380-1190 l, masa
praznog vozila/nosivost 1229/441 kg
Pogon
Poprečna ramena/MacPherson sprijeda, polukruta osovina/zavojne opruge straga, disk kočnice sprijeda i straga, gume 215/45 R 17
Prijenos snage
Preko prednjih kotača, DSG automatski
mjenjač sa sedam stupnjeva
Motor
Redni motor s četiri cilindra i turbo punjačem,
obujam 1498 ccm, snaga 110 kW/150 KS pri
5000 o/min, maks. okretni moment 250 Nm
pri 1500 o/min
Mjerenja
Maksimalna brzina…..222 km/h
0-80 km/h…….5,3 s
0-100 km/h……7,6 s
0-120 km/h…….10,6 s
0-140 km/h…….14,3 s
0-160 km/h…….19,5 s
0-180 km/h…….26,8 s
Zaustavni put
pri 100 km/h……….35,2 m
Potrošnja
na testu……..6,7 l/100 km
Cijena: 25.189 eura
OCJENA: Ova Fabija uopće ne podsjeća na mali automobil – poglavito kada je u pitanju ponuda prostora. A tu je i potentni 1.5 TSI motor sa 150 KS uparen s tečnim sedamstupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, sve skupa za prihvatljivu cijenu