Nova Škoda Fabia: Kako je samo narasla!

Četvrta generacija Škodinog gradskog automobila je na vidiku. Možemo li ga i dalje zvati 'gradskim'? Gotovo je za klasu veći. Fabia sada u duljinu mjeri čak 4,11 m

Otkako je mali model Citigo ukinut, Fabia postaje ulaznica u svijet Škode. Četvrta generacija malog automobila povećala je svoju duljinu za impresivnih 111 mm i tako je sada daleko od stvarnog segmenta. Sada, duga 4,11 metra, Fabia Škoda ostavlja dojam igrača u višoj klasi kompaktnih vozila. To se također odnosi na dodatnu širinu (1780 mm, + 48 mm) i 94 mm duži međuosovinski razmak (2564 mm). Sve to osigurava da u novoj Fabiji stvari postanu osjetno prozračnije nego u prethodnici.

Hormon rasta

Od uzimanja hormona rasta beneficirao je i prtljažni prostor. On sada mjeri od 380 do 1190 l, ovisno o tome je li stražnja klupa položena. Samo za usporedbu da spomenemo kako novi Golf ima prtljažnik od 381 l. Nova Fabia i dizajnerski prati nove smjernice Škodinog studija, široka maska hladnjaka i prednja svjetla jasno odaju dojam češke nove škole. Dnevna LED svjetla dolazit će standardno za sve modele, ‘full LED’ diode dostupne su i za prednja i za stražnja svjetla, dok se svjetla koja prate zavoj mogu doplatiti.

Škoda se kod novog modela snažno trudila popraviti aerodinamiku, pa je tako podnica vozila ‘ispeglana’ kako bi se smanjilo vrtloženje zraka. Dorađeni su i prednji odbojnik, poklopac motora te Fabia ima vidno fluidnije linije prema kraju vozila. Koeficijent otpora zraka sada iznosi 0,28, smanjena je i buka vjetra, a sve to bi, kako se nadaju iz Škode, moglo smanjiti potrošnju za 0,2 l pri vožnji autocestom brzinom od 120 km/h.

Nema dizela, nema hibrida

U novoj Fabiji nećete naići ni na dizele ni na hibride. Dakle, kupcima će se nuditi osnovni jednolitreni trocilindarski benzinski motor sa 65 i 80 KS. Slijedi poznati trocilindarski motor zapremine jedne litre koji uz turbo punjač razvija 95 ili 110 KS. Na kraju ponude tu je 1.5 TSI motor sa 150 KS. Početni motori bit će upareni s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, dok će od TSI motora s 95 KS kupci birati između šeststupanjskog ručnog ili sedamstupanjskog DSG mjenjača. U najsnažnijoj varijanti DSG je jedina opcija.

Zahvaljujući sjajnoj aerodinamici i drugim mjerama poput deaktiviranja rada cilindara kod 1.0 TSI motora iz Škode obećavaju kombiniranu potrošnju od samo pet litara na 100 km, a kod 1.5 TSI motora ona bi trebala iznositi 5,6 l/100 km. Budući da se za novu Fabiju po želji može naručiti spremnik od 50 l, dosezi veći od 900 km trebali bi biti izvedivi. U unutrašnjosti će putnici uživati u više nego sjajnoj prostranosti, već spominjan rast povećao je međuosovinski razmak do te mjere da je on veći nego onaj u prvoj generaciji Škode Octavije iz 1996.

Nova multimedija i sustavi asistencije

Nova MQB A0 platforma s koje silazi nova Fabia omogućuje ugradnju novih tehnologija i multimedija. Osim najnovije korporativne multimedije s ekranom od 9,2 inča, tu je i digitalni kokpit iza upravljača koji po dijagonali mjeri 10,25 inča. Nove značajke udobnosti poput grijanog upravljača i dvozonskog klima uređaja također su prvi put na popisu opcija. Nova platforma donosi i brojne sustave pomoći za vozača. ‘Travel Assist’ donosi tempomat i obavijest o napuštanju trake, novost je i pomoć pri parkiranju kao i detekcija prometnih znakova i prepreka poput pješaka ili biciklista.

Viša kvaliteta – viša cijena

O cijeni se još zaključno ne govori, no prema nekim informacijama početna Fabia s Active opremom i najslabijim motorom mogla bi stajati oko 14.450 eura, što je u protuvrijednosti nešto manje od 110 tisuća kuna. Dolazak na naše tržiše očekuje se krajem ljeta ili s početkom jeseni. S obzirom na nove tehnologije i podizanje ljestvice kvalitete na višu razinu, nova Fabija očekivano neće biti povoljan automobil kao što je nekoć bio. Hoće li to odbiti kupce tek je za vidjeti.

Više fotografija pogledajte u našoj galeriji gore.