Škoda Fabia – Veća, ozbiljnija, sjajna

Četvrta generacija nastavit će priču o uspjehu Škode Fabije: veća, dinamičnija, emotivnija od prethodne serije. Početna cijena: 108.000 kn. Kod nas će stići sredinom 11. mjeseca. Isprobali smo Fabiju 1.0 TSI sa 110 KS i DSG mjenjačem

Fabia je već 22 godine dio inventara u kojem se nalaze Corsa, Polo, Fiesta…itd. Uvijek stvarana s dobrim omjerom cijene i performansi, Fabia je sveukupno sastavljena u 4,5 milijuna jedinica. Kada bi smo čačkali malo detaljnije došli bi do još viših brojki. Naime, modeli Favorit (od 1987.) i Felicia (od 1994.) u konačnici su izravni prethodnici Fabije.

Tako je sada četvrta generacija Fabije ili šesta mala Škoda spremna za prvu vožnju. Nalazimo se kod Gdjanjska, nadomak Lenjinovog brodogradilišta, gdje je otpočeo pokret Solidarnosc 1980. i samim time krenuo u okončanje Varšavskog pakta jedanaest godina poslije.

Kako je samo narasla – misao je koja će vam prva proći kroz glavu kada je ugledate na cesti. Nastala na platformi MQB A0, ne samo da se dojmi odraslije, već je i duža, šira te nudi veći međuosivniski razmak od prethodnice.

Njene dimenzije tako sada odgovaraju Golfu ‘četvorci’, koja je bila aktualna 1999. kada je na prijelazu tisućljeća lansirana prva Fabia. Preko 11 cm više u duljinu, gotovo 10 cm veći međuosovinski razmak i 50 l veća zapremina prtljažnika – to je svijet u segmentu A0 platforme.

Ugodan interijer

Ovaj osjećaj dodatne vrijednosti nije ovdje samo zbog velikog plusa što se tiče prostranosti, već i zbog privlačnosti i dobro osmišljenog interijera. Testni automobil obojen u Phoenix narančastu atraktivnu boju, u unutrašnjosti nas čekaju fini materijali, dok virtualni kokpit ili veliki dodirni ekran multimedije ne izgledaju ništa drugačije nego u većim vozilima istog koncerna.

S tri jednolitrena motora različite snage (85/95/110 KS) Fabia će u prodaju krenuti sredinom studenog, dok spomenuti motori neće imati nikakav vid pomoći što se tiče hibridne ili mild hibridne tehnologije. Slabija početna izvedba i top model s 1.5 TSI motorom sa 150 KS stići će nešto kasnije. Najmoćniji jednolitreni motor sa 110 KS može se kombinirati sa šeststupnjaskim ručnim mjenjačem ili sedamstupanjskim DSG-om.

Da ne znate da se pod prednjim poklopcem kriju tri cilindra, u vožnji to nikad ne bi uspjeli prepoznati. Sve se odvija vrlo tečno, tiho i mirno, a na gas motor se spremno odaziva snažnim ubrzanjem i odlično surađuje s uglađenim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Jedina podrhtavanja koja ćete osjetiti je kod rada Start&Stop sustava, kada će vam se motor gasiti i paliti na gradskim semaforima.

Prema tehničkim podacima motor može generirati do 200 Nm okretnog momenta, ali iz dojma u vožnji osjećamo kao da se tu pokrao i još koji Njutnmetar. Sve u svemu, kada su Fabiji potrebna maksimalna međuubrzanja motor će biti nešto glasniji, pogonski sklop će izgubiti nešto pribranosti, a promjene stupnjeva izvodit će se brže. I to je to.

Duhovita trojka

Međutim, prometni uvjeti u popodnevnim satima oko Gdanjska rijetko nude priliku za jači pritisak na gas. Da nam je dopušteno raditi što želimo, Fabia bi bila na 100 km/h za nešto manje od deset sekundi, a najveća brzina iznosi 205 km/h – kaže Škoda.

S druge strane, neke lokalne magistrale nude šasiji mogućnost da se istakne. Klasične neravnine ovjes Fabije uklanja se bez napora, a na neravnom terenu karoserija izgleda nevjerojatno ukočeno. Čak ni tu više nema ništa od reakcija ovjesa na koje smo navikli kod malih automobila, pa predviđamo da će Fabia za buduća usporedna ispitivanja izaći na prvo mjesto po pitanju udobnosti. Vjerojatno i kad je u pitanju upravljanje, jer s preciznošću i neutralnim ponašanjem u zavoju ona skreće iza ugla jednako dinamično kao i njena braća i sestre iz MQB -a.

Novi sustavi asistencije

Isto se odnosi i na sigurnosnu opremu. Standardna LED svjetla su posvuda, kao i mnogo zračnih jastuka. Travel Assist donosi adaptivni tempomat i funkciju zadržavanja vozila u traci, tu je i pomoćnik za promjenu trake i prednji radar s automatskim kočenjem u gradu.

Stoga se u Fabiji lako osjećati kao kod kuće; a svi koji su upoznati s upravljanjem funkcijama vožnje i infozabave u automobilima MQB također će moći koristiti novi koncept rada. Jedina stavka koja nas je pomalo zasmetala jest infotainment, jer s velikim Amundsenovim navigacijskim sustavom dolazi i zaslon osjetljiv na dodir, kojim se morate koristiti za većinu funkcija i iziskuje fazu prilagodbe. To se moglo učiniti bolje.

S druge strane, želja za većim prostorom ne bi se trebala pojaviti čak ni kod suputnika straga, prostor za koljena i glavu također su prilično velikodušni, što je neuobičajeno za ovu klasu.
Čak i ako u Fabiju ukrcate između 380 i 1190 litara prtljage, lako ćete preboljeti čekanje do karavana (2023). Ako vam je potrebno mnogo prostora i udobnosti, ali ne nužno i puno snage, možete se odlučiti čak i za osnovni model s 80 KS kod 1.0 MPI motora za 108 tisuća kuna – ne previše za tako veliki mali automobil.

ZAKLJUČAK:

Škoda je s novom Fabijom zaista napravila vraški dobar posao. Ovdje će u usporedbi neki konkurenti izgledati dosta stari. Sve je odlično – od vožnje, preko udobnosti i ponude prostora te izrade i materijala. Međutim, kod rada multimedije potrebno je malo navikavanja. Zapravo, nedostaju samo alternativni pogoni i karavanska izvedba koja će stići 2023.