Test Škoda Superb Combi Premium 2.0 TDI DSG
Škoda Superb, poglavito karavan, toliko je dobro zamišljen velik automobil da može napasti i premium razred. Doduše odozdo, ali posve legitimno pristupi li se kupnji racionalno. Donosimo kakva je izvedba koju bismo svi poželjeli
Jedva smo pronašli nekoliko negativnih osobina o kojima bi se moglo razgovarati. Jer, kada je o prostranosti riječ, Superb Combi je doslovce nenadmašan. Toliko je komforan da se može nametnuti čak i modelima viših razreda, što mu uspijeva samo zato što je solidan i po drugim kriterijima.
Svi govore o usporednim testovima gdje je Superb Combi pobijedio BMW-ovu seriju 5 i Mercedes E-klase, ili se pak dobro nosio s njima. Tih je testova bilo više. Naravno, imidžem se ti modeli ne mogu uspoređivati, baš kao ni po pitanju osjećaja luksuza ili dinamike. No ako Superb krenemo bodovno vrednovati, bit će itekako konkurentan.
Je li moguće da je toliko dobar?
Zatvaranje vrata otkriva solidnu zvučnu izolaciju, gotovo na razini Audija A4, ali kada se probudi, očigledno je da bi dizelski motor mogao biti tiši. Multimedija je izuzetno bogata i zabavna, ali ponekad učitavanja i prolazak kroz opcije predugo traju. No to je mogao biti i izoliran problem konkretnog test-modela.
Važno je što je u kabini prisutna želja za vožnjom, pa i naglašena. No voljeli bismo kada bi i ručica mjenjača bila zanimljivija i potpunija. Ovako je to ostavština prethodne serije koja stvara tanak osjećaj u ruci – srećom su tu i polugice na volanu.
Početak vožnje sa 190 KS snažnim dizelom i DSG-mjenjačem stvara poznatu atmosferu. To je kombinacija kojoj najmanje odgovara odvajanje i start iz točke stajanja. Što se brže vozite, time je usluga bolja, pa je tako Superb ostavio najlošije dojmove u gradu, a najbolje na autocesti. Sigurno pomišljate – logično – pa i jest!
Slabija izvedba sa 150 KS je dovoljna, ali 190 KS i 400 Nm je prava stvar za Superb Combi
Okretni moment iznad 140 km/h stvara potrebnu dozu osjećaja moći, a spomenuta se dužina uvijek osjeća na volanu, na autocesti kao pozitivna, a na kratkim zavojima kao negativna nuspojava. Ipak, sve dok ne postanete ozbiljno brzi, ništa od navedenog nećete osjećati.
Pri 130 km/h golemi Superb Combi vrti se na 1800 okretaja te pritom troši 6,1 l/100 km. Ako znate što te brojke znače, sve će vam biti jasno! Magistralom smo vozili do 100 km/h i potrošnja je pala na 4,9 l/100 km, a iznad 9,2 litre nismo zabilježili ni kada smo ozbiljno jurili. Inače, kada bismo smjeli i željeli, ovakav Superb se može razvući do 230 km/h, što je izniman rezultat. Pri dinamičnijoj vožnji mjenjač se pokazao vrlo dobrim.
Minimalne razlike
Novi Superb Combi u odnosu na prethodnika produžen je svega šest milimetara, ali prtljažnik je narastao čak na 660 litara. To je doslovce senzacija koju ne može pratiti ni jedan drugi model. Osobito jer Superb ima i stražnju klupu koja za koljena nudi prostora doslovce kao S-klasa ili BMW-ova serija 7.
Realno, Škoda je 2001. stvorila anomaliju u klasi sa sjajnim predispozicijama za pobjedu, pa je i logično da ju je nazvala Superb. Drugi si to nisu mogli dopustiti, ili zbog naslijeđa, ili bi naštetili bratskim modelima u ponudi. Škoda je tih godina imala priliku učiniti sve što želi, a tijekom dva desetljeća evoluirao je model koji više ne ostavlja okus izvedbe produžene na silu.
Novi model možete prepoznati po sitnim promjenama vanjskog dizajna, ali realno lakše po novijim registarskim oznakama ili ponosnom vlasniku. Jer da biste uočili razlike, bilo bi najbolje da pored starog modela imate barem fotografiju novog.
Ili, ako baš želite, novi model ima tanje maglenke te crnu masku hladnjaka. Dobro izgleda, iako nam se čini da su crne 19-colne felge malo ugušile atletsku figuru duge karoserije testiranog modela. Inače, na njemu je bogat paket opreme Premium koji je značio i kromiranu rešetku hladnjaka.
Raskošan karavan
Razlike nije lako pronaći ni u kabini, ako recimo nije doplaćen alkantara krov ili pak 9,2-inčni zaslon u boji Columbus. Testirani model imao je takav središnji info-ekran, što uz digitalne instrumente najviše podiže izgled interijera te stvara osjećaj kao da sjedite u novom Superbu.
Izaberete li neki slabiji paket opreme, recimo Ambition, veliki ekran s navigacijom, kartom i opcijom smart link+, morat ćete doplatiti 13.031 kunu, pa još 3872 kune za digitalne instrumente (virtualni kokpit).
Stoga je možda bolje odmah odabrati skuplju opremu Premium, koja primjerice ima serijski sjedala u kombinaciji koža-alkantara, pa doplatiti samo virtualni kokpit. Samo, i tada bi trebalo doplatiti kameru za vožnju unazad (2848 kn) te, recimo, DCC-kontrolu tvrdoće podvozje i programa vožnje (6808 kn). Cijena s time raste iznad 300 tisuća kuna, ali i Superb poprima konture itekako raskošnog karavana. Tada bi vas mogao bespovratno zavesti, pa ćete početi primjećivati i komande na volanu koje sjajno funkcioniraju.
TEHNIČKI PODACI
Škoda Superb Combi
Premium 2.0 TDI DSG
Karoserija
DxŠxV 4862 x 1864 x 1477, međuosovinski razmak 2841 mm, prtljažnik 660 l, masa 1611 kg, nosivost 674 kg
Motor
Turbodizelski, obujam 1968 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 140/190 kW/KS pri 3500-4000 o/min, 400 Nm pri 1900-3300 o/min
Prijenos
Automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, sedam stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h 8,4 s
Najviša brzina 230 km/h
Potrošnja (NEDC) 4,0/4,4/5,3 l/100 km
Potrošnja na testu 7,8 l/100 km
Potrošnja (eco) 4,9 l/100 km
Emisija CO2 117 g/km
Konkurenti
Renault Talisman Grandtour 2,0 Blue dCi 200 EDC od 276.000 kn, VW Passat Variant 2,0 TDI DSG7 190 KS od 295.194 kn, Opel Insignia SportsTourer 2,0 DTH 170 KS od 245.178 kn
Cijena
osnovni model 286.842 kune
testirani model 362.694 kune
OCJENA
+
izuzetna ponuda prostora, osobito na stražnjim sjedalima, prtljažnik, nosivost, oprema, potrošnja na autocesti, stabilnost pri višim brzinama, multimedija
–
razina buke motora, brzina multimedije