Seat Leon ST 2.0 TDI (2021)

Jasno je da karavani višu nisu popularni kao nekoć. Neki proizvođači ih više ni ne proizvode, a Seat sa svojim skladno dizajniranim Leonom nekako je u sjeni braće iz koncerna. Tražimo razloge

Na cestama je sve manje karavana, a njihove kompaktne izvedbe još uvijek uspijevaju odolijevati sve jačim udarima manjih i srednjih SUV-a. No ni prije nekoliko godina Seatov kompakt nije (barem ne kod nas) bio popularan poput bratskih modela – Golfa i Octavije. Dok je potonja Škoda među najprodavanijim modelima na domaćem tržištu, Leon nikako da izroni iz određenog vida anonimnosti. I tu se vrzmaju upitnici nad glavama. Kaska li kvalitetom? Dizajnom nije uspio privući kupce? Je li ergonomski manjkav u odnosu na konkurente? Odgovor na sva ova pitanja je jednostavno – ne!

Pitanje bez odgovora

Seat Leon, iako je o dizajnu nezahvalno govoriti, vrlo je skladno, pa čak i sportski dizajniran, što ga izdvaja iz mase. Tehnički je istovjetan Octaviji i Golfu, a u našoj se testnoj verziji našao stari poznanik – 2.0 TDI sa 150 KS i DSG-mjenjačem. I na kraju, ponuda prostora kao i ergonomija na razini su klase, a tu je i raskošan prtljažnik obujma 620 l. Dakle, svi aduti za osvajanje kupaca postoje, no njegove kvalitete nisu prepoznate. Šteta! Jer je u sličnoj razini opremljenosti od Golfa Variant jeftiniji točno 15 tisuća kuna. S druge strane, slična Octavia povoljnija je nešto manje od dvije tisuće kuna i vjerojatno tu leži glavni problem.

Pobjednički tim se ne mijenja

Već spomenuti dobar znanac iz koncerna, Volkswagenov 2.0 TDI i u ovom slučaju pokazao je svoje kvalitete. Performanse su više no solidne, okretnog momenta uvijek ima dovoljno, a sve prati brza sedmostupanjska automatika s dvostrukom spojkom. Prosjek potrošnje na testu nije mogao prijeći vrijednost od 5,2 l/100 km, gdje moramo napomenuti kako se ni u jednom trenu nismo pokušali igrati rekordera u ekonomičnosti. Kada smo pak preuzeli ulogu štedljivca, tada nam Leon na otvorenoj cesti pri održavanju dopuštene brzine nikad nije tražio više od četiri litre na 100 km (prosjek – 3,8/100 km). U gradu bi se zadovoljio s između šest i sedam litara na 100 km.

Problematična multimedija

Na dužim relacijama oduševljavala su nas tvrđa, ali i udobna sjedala, koja sjajno odrađuju svoj posao. U isto vrijeme multimedija kojom se inače lako rukuje (kada je u funkciji) jednostavno je ponekad štrajkala, što bismo možda mogli pripisati velikim vrućinama u kabini vozila, ali i drugi se proizvođači suočavaju s tim problemom pa dosad nismo primijetili nešto slično. Vjerojatno se radilo o ‘bugu’ multimedije testnog vozila, što smo već iskusili i kod Škode Scale te VW-a ID.3. Pokude ćemo uputiti i na rad stražnjeg ovjesa, no ne kada kroz zavoje treba pratiti trakciju prednje osovine, jer tada ista (multilink kod modela od 150 KS naviše) sve odrađuje vrlo uvjerljivo. Kritike, naime, idu na račun snažne reakcije ovjesa pri prelasku preko poprečnih neravnina. Iako je testni Leon vozio na velikim 18-inčnim naplatcima, cijela bi priča ovdje ipak trebala biti uglađenija.

Na kraju, kod Leona su minusi uvelike rjeđi od pluseva. Neopravdano zapostavljen i u kompaktnoj i karavanskoj verziji, nudi sve što treba kupcima takvih vozila. Budući da istodobno pruža i provjerenu tehniku, svakako bi – tražite li prostrani karavan solidne ergonomije – trebao ući u vaš uži izbor.

Seat Leon ST 2.0 TDI evo DSG Xcellence

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

D x Š x V 4640 x 1800 x 1450 mm, međuosovinski razmak 2690 mm, prtljažnik 620 l, masa 1426 kg, nosivost 660 kg

Motor

Dizel, četverocilindarski redni, obujam 1968 ccm, snaga 110 kW/ 150 KS pri 3000 o/min, 360 Nm pri 1700 o/min

Prijenos

Sedmostupanjski automatski mjenjač, pogon na prednje kotače

Vozne osobine

0-100 km/h …… 8,9 s

Najviša brzina …..218 km/h

Potrošnja mješovita (WLTP)….. 4,5 l/100 km

Emisija CO2….. 117 g/km

Potrošnja na testu (mješovita) ….. 5,2 l/100 km

Konkurenti

VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Style za 244.483 kn, Škoda Octavia Combi Sportline 2.0 TDI DSG za 227.464 kn, Kia Ceed SW 1.6 CRDi GT-line 7DCT za 213.000 kn

Cijena

Osnovna cijena ….. 229.122 kn

Testirani model ….. 259.319 kn

Ocjena

+ Potrošnja, odlična sjedala, solidna prostranost

– Sporiji rad multimedije, slabije apsorbiranje udaraca na stražnjoj osovini