

Tjedan dana studiozno smo pristupili traženju dlake u jajetu zgodnoj ‘Španjolki’, ali dlaka bi mogla biti eventualno dlačica. Dobar je to auto! S obzirom na dimenzije prostranost u kabini je više no zavidna, dok pritom ne pati ni prtljažnik.
Štoviše! Materijali su iznad razine klase, a izrada u skladu s mjerilima VW-koncerna. Poznati jednolitreni motor ovdje se nudi samo u snažnijoj varijanti, no razlike u potrošnji u odnosu na onaj slabiji (95 KS) zapravo i nema.
Dakle, tijekom sedam dana nikada nismo pazili kojom žestinom pritišćemo desnu papučicu, a prosječna potrošnja nam je na koncu odudarala od deklarirane tvorničke samo 0,3 l/100 km.
S lakšom nogom na gasu te bržim šaltanjem u više brzine Arona se bez većih muka na otvorenoj cesti može voziti poput kakva dizelaša (4,5 l/100 km). Snage i momenta uvijek ima dovoljno, a još jednom moramo spomenuti sjajnu voznu dinamiku ovog prednjepogonaša.
Prolazi li i Arona na našem tržištu pomalo poput Atece, ispod radara? Dobro pitanje jer u oba je slučaja riječ o vrlo dobrim automobilima koje je progutala šuma kompaktnih crossovera. Zašto? Ne možemo točno odrediti, ipak ovdje govorimo o isključivom slučaju hrvatskog tržišta.
Primjerice, Aronin vrlo blizak rođak T-Roc zapaženije je prošao kod naših kupaca, na njegovu je nosu VW-ova značka koju na ovim prostorima ljudi beskrajno cijene, iako je tehnološki Arona gotovo pa kopija jedan na jedan. A konačna razlika u cijeni ovih dvaju modela je oko 20 tisuća kuna na štetu T-Roca -rekli bismo točno koliko njemački brat po nekim finesama odmiče španjolskoj sestri.
Iza FR-oznake kriju se Seatovi bogatije i sportskije opremljeni modeli i zapravo često čine svojevrsni best-buy, usporedi li se cijena s količinom opreme i atraktivnošću tih modela. Sličan je slučaj i kod Arone pa ona serijski dolazi sa 17-inčnim naplatcima, dvostrukim završetkom ispušne cijevi, izborom načina vožnje Drive Profile, sportskim sjedalima, prednjim i stražnjim LED-svjetlima, kromiranim dodacima izvana i u unutrašnjosti… No testna je Arona bila opremljena dodatnom opremom što je, istina, zapaprilo cijenu. Tako smo kod testiranja uživali u sjedalima u kombinaciji alkantare i kože, posebnoj crvenoj boji, 18-inčnim naplatcima, audiosustavu Beats, prednjim parking senzorima te kameri za vožnju unazad.
Cijena modela: 147.238 kuna
Cijena testnog modela: 178.594 kune
Dimenzije
d/š/v 4140/1700/1550 mm, međuosovinski razmak 2570 mm, prtljažnik 400 l, masa 1112 kg, nosivost 596 kg
Motor
Turbobenzinski, 999 ccm, tri cilindra, 16 ventila, 115 KS pri 5000 o/min, 200 Nm pri 2000 o/min
Prijenos
Ručni mjenjač sa šest brzina na prednje kotače
Performanse
Najviša brzina 182 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,8 s
Potrošnja
Na testu 6,2 l/100 km; 5,9/4,3/4,9 l/100 km
Emisija CO2: 113 g/km
Konkurenti
Hyundai Kona 1.0 T-GDI DESIREit za 138.240 kuna, Citroën C3 Aircross Shine PureTech 1.2 S&S za 147.900 kuna, Volkswagen T-Roc 1.0 TSI Design za 196.786 kuna
AMS kaže
„Nepravedno zapostavljen, vrlo dobar kompaktni SUV bi – s obzirom na sve kvalitete – trebao biti jedan od najtraženijih modela ove klase. Još kada pridodamo atraktivnu opremu FR te povoljnu cijenu…“