Test Seat Arona 1.0 TSI FR. Zašto ga ne viđamo češće?
Lagana kakva je, osobito s malim, živahnim motorom iznad prednje osovine, Arona se može voziti poput kompakta. Naginjanje karoserije osjetit će tek oni izbrušenih vozačkih sposobnosti, no takav profil kupaca neće se odlučiti za ovu trenutačno najpopularniju klasu vozila.
Tjedan dana studiozno smo pristupili traženju dlake u jajetu zgodnoj ‘Španjolki’, ali dlaka bi mogla biti eventualno dlačica. Dobar je to auto! S obzirom na dimenzije prostranost u kabini je više no zavidna, dok pritom ne pati ni prtljažnik.
Štoviše! Materijali su iznad razine klase, a izrada u skladu s mjerilima VW-koncerna. Poznati jednolitreni motor ovdje se nudi samo u snažnijoj varijanti, no razlike u potrošnji u odnosu na onaj slabiji (95 KS) zapravo i nema.
Agilna, dovoljno prostrana i solidno napravljena. To je to!
Dakle, tijekom sedam dana nikada nismo pazili kojom žestinom pritišćemo desnu papučicu, a prosječna potrošnja nam je na koncu odudarala od deklarirane tvorničke samo 0,3 l/100 km.
S lakšom nogom na gasu te bržim šaltanjem u više brzine Arona se bez većih muka na otvorenoj cesti može voziti poput kakva dizelaša (4,5 l/100 km). Snage i momenta uvijek ima dovoljno, a još jednom moramo spomenuti sjajnu voznu dinamiku ovog prednjepogonaša.
Zašto prolazi ispod radara?
Prolazi li i Arona na našem tržištu pomalo poput Atece, ispod radara? Dobro pitanje jer u oba je slučaja riječ o vrlo dobrim automobilima koje je progutala šuma kompaktnih crossovera. Zašto? Ne možemo točno odrediti, ipak ovdje govorimo o isključivom slučaju hrvatskog tržišta.
Primjerice, Aronin vrlo blizak rođak T-Roc zapaženije je prošao kod naših kupaca, na njegovu je nosu VW-ova značka koju na ovim prostorima ljudi beskrajno cijene, iako je tehnološki Arona gotovo pa kopija jedan na jedan. A konačna razlika u cijeni ovih dvaju modela je oko 20 tisuća kuna na štetu T-Roca -rekli bismo točno koliko njemački brat po nekim finesama odmiče španjolskoj sestri.
Bogata serijska, još bogatija dodatna oprema
Iza FR-oznake kriju se Seatovi bogatije i sportskije opremljeni modeli i zapravo često čine svojevrsni best-buy, usporedi li se cijena s količinom opreme i atraktivnošću tih modela. Sličan je slučaj i kod Arone pa ona serijski dolazi sa 17-inčnim naplatcima, dvostrukim završetkom ispušne cijevi, izborom načina vožnje Drive Profile, sportskim sjedalima, prednjim i stražnjim LED-svjetlima, kromiranim dodacima izvana i u unutrašnjosti… No testna je Arona bila opremljena dodatnom opremom što je, istina, zapaprilo cijenu. Tako smo kod testiranja uživali u sjedalima u kombinaciji alkantare i kože, posebnoj crvenoj boji, 18-inčnim naplatcima, audiosustavu Beats, prednjim parking senzorima te kameri za vožnju unazad.
TEHNIČKI PODACI
Cijena modela: 147.238 kuna
Cijena testnog modela: 178.594 kune
Dimenzije
d/š/v 4140/1700/1550 mm, međuosovinski razmak 2570 mm, prtljažnik 400 l, masa 1112 kg, nosivost 596 kg
Motor
Turbobenzinski, 999 ccm, tri cilindra, 16 ventila, 115 KS pri 5000 o/min, 200 Nm pri 2000 o/min
Prijenos
Ručni mjenjač sa šest brzina na prednje kotače
Performanse
Najviša brzina 182 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,8 s
Potrošnja
Na testu 6,2 l/100 km; 5,9/4,3/4,9 l/100 km
Emisija CO2: 113 g/km
Konkurenti
Hyundai Kona 1.0 T-GDI DESIREit za 138.240 kuna, Citroën C3 Aircross Shine PureTech 1.2 S&S za 147.900 kuna, Volkswagen T-Roc 1.0 TSI Design za 196.786 kuna
AMS kaže
„Nepravedno zapostavljen, vrlo dobar kompaktni SUV bi – s obzirom na sve kvalitete – trebao biti jedan od najtraženijih modela ove klase. Još kada pridodamo atraktivnu opremu FR te povoljnu cijenu…“