Vozili smo Seat Tarraco

Posljednji čin Seatove SUV-trilogije pripada modelu Tarraco koji sa 473,5 cm premašuje i platformsku braću Škodu Kodiaq i VW Tiguan Allspace. Donosi li veliki Španjolac i veliko zadovoljstvo, otkriva prva vožnja

Nakon Atece i Arone stigao nam je i Tarraco. Ime je dobio internetskom anketom na kojoj je biralo više od 140.000 ljudi, a konačan rezultat je katalonska izvedenica grada Tarragona u blizini Barcelone. Tarraco poput Kodiaqa i Tiguana Allspace nastaje na VW-ovoj MQB-A platformi, a zanimljivo je da je ujedno i najduži među njima. No kako je nekoliko centimetara duži, tako je i niži, odnosno uži, posebno u odnosu na Kodiaq. Kada dodamo tome i nešto skromnije krojena sjedala, izostaje onaj impresivni osjećaj prostora kao u Kodiaqu. Za visoke stoga nije preporuka odabir panoramskog krova. S druge strane, jednako je tako vidljivo da Tarraco čini veliki kvalitativni pomak naprijed. Većina površina u vidokrugu vozača je mekana i ugodna na dodir, a ergonomija i mogućnosti podešavanja sjedala i upravljača, prema tradiciji VW-koncerna, uzorni i vrlo izdašni. Kako Tarraco kreće s dva bogatija paketa opreme Style i Xcellence, tako se ispred vozača nalazi 10,2-inčni digitalni kokpit koji nudi brojne mogućnosti individualizacije. Primjerice, samo brzina se može prikazati na tri različita mjesta. O multimediji brine osmoinčni središnji zaslon koji je lako dostupan i sa suvozačke strane, a pod uvjetom da je opremljen navigacijskim sustavom Plus, prvi put u nekom Seatu ne morate brinuti o otiscima prstiju jer sustav prepoznaje geste.

Čisto i pregledno vozačko okruženje s virtualnim kokpitom u seriji. Uža sjedala, ali izdašne mogućnosti podešavanja
Treći red sjedala i 230 l ili dva reda i velikih 760 litara. Mjesto u sredini je samo za nuždu, ali je stoga klupa klizna

Naravno, velik Seat nudi punu povezivost putem Android ili Apple telefona, a hvalimo i aplikaciju Seat Drive koja omogućuje svim putnicima da prate putne informacije ili stanje vozila. Njih, naravno, može biti pet ili sedam, o čemu ovisi i preostala količina prtljažnog prostora – 760 ili 230 litara.

Izbor – 150 ili 190 KS
Zajednički nazivnik svih motora je izravno ubrizgavanje, turbina i sustav start-stop, a pitanje izbora i kod dizela i benzinaca je 150 ili 190 KS. Snažnije se izvedbe pritom vežu uz sedmostupanjski DSG i pogon na sve kotače 4Drive, što je i opcija na početnom dizelu. To će po svojoj prilici biti i najtraženiji motor, a svojim solidnim momentom i performansama ponajbolje odgovara ujednačenom karakteru Tarraca. Iako je nešto izravniji nego kod Kodiaqa, u pravilu je podešen za urbano okruženje te ga karakterizira dovoljna preciznost i ugodan osjećaj. Dobra vijest za putnike je da nema ni izraženijeg naginjanja karoserije, no u osnovi najveći dašak sporta donose kontrole DSG-mjenjača na upravljaču. Same promjene brzina teku glatko bez gubitaka u momentu, i to sve dok ambicije ne porastu kada postaje jasno da ima prostora za bolju usklađenost s motorom. Na poprilično urednim testnim dionicama u okolici Barcelone ovjes je suvereno odrađivao svoj posao po pitanju komfora, a dostupni pogoni 4Drive nisu iskazivali tendencije ni prema bježanju stražnjice, a ni prednjeg kraja. U Hrvatsku Tarraco stiže u veljači, a cijena za model 1.5 TSI Style, koji uključuje virtualni kokpit i glavna LED-svjetla, startat će malo iznad 200.000 kn. Već 2020. trebali bismo vidjeti i plug-in izvedbu sa 210 KS i 400 Nm te elektro-dosegom od 50 km.

TEHNIČKI PODACI

 

Model1.5 TSI2.0 TSI DSG2.0 TDI2.0 TDI DSG
Motor/cilindararedni/4redni/4redni/4redni/4
Obujam ccm31498198419681968
Snaga kW (KS) pri o/min110 (150) pri 5000-6000140 (190) pri 4200-6000110 (150) pri 3500-4000140 (190) pri 3500-4000
Moment Nm pri o/min250 pri 1500-3000320 pri 1500-6000340 pri 1750-3000400 pri 1750-3250
Masa/nosivost  kg1599/6211773/6071687/6031816/594
D × Š × V mm4735 × 1839 × 1658
Međuos. razmak mm2790
Prtljažnik l455 (705) – 1540 
Ubrzanje 0–100 km/h s9,7 s8,0 s9,8 s8,0 s
Najviša brzina km/h201211202210
Potrošnja WLTP1 l/100 km7,3-8,05,7-6,47,0-7,6
Emisija CO2 g/km165-182148-167183-200
Cijena knoko 205.000