

Nakon Atece i Arone stigao nam je i Tarraco. Ime je dobio internetskom anketom na kojoj je biralo više od 140.000 ljudi, a konačan rezultat je katalonska izvedenica grada Tarragona u blizini Barcelone. Tarraco poput Kodiaqa i Tiguana Allspace nastaje na VW-ovoj MQB-A platformi, a zanimljivo je da je ujedno i najduži među njima. No kako je nekoliko centimetara duži, tako je i niži, odnosno uži, posebno u odnosu na Kodiaq.
Kada dodamo tome i nešto skromnije krojena sjedala, izostaje onaj impresivni osjećaj prostora kao u Kodiaqu. Za visoke stoga nije preporuka odabir panoramskog krova. S druge strane, jednako je tako vidljivo da Tarraco čini veliki kvalitativni pomak naprijed. Većina površina u vidokrugu vozača je mekana i ugodna na dodir, a ergonomija i mogućnosti podešavanja sjedala i upravljača, prema tradiciji VW-koncerna, uzorni i vrlo izdašni. Kako Tarraco kreće s dva bogatija paketa opreme Style i Xcellence, tako se ispred vozača nalazi 10,2-inčni digitalni kokpit koji nudi brojne mogućnosti individualizacije.
Primjerice, samo brzina se može prikazati na tri različita mjesta. O multimediji brine osmoinčni središnji zaslon koji je lako dostupan i sa suvozačke strane, a pod uvjetom da je opremljen navigacijskim sustavom Plus, prvi put u nekom Seatu ne morate brinuti o otiscima prstiju jer sustav prepoznaje geste.
Naravno, velik Seat nudi punu povezivost putem Android ili Apple telefona, a hvalimo i aplikaciju Seat Drive koja omogućuje svim putnicima da prate putne informacije ili stanje vozila. Njih, naravno, može biti pet ili sedam, o čemu ovisi i preostala količina prtljažnog prostora – 760 ili 230 litara.
Zajednički nazivnik svih motora je izravno ubrizgavanje, turbina i sustav start-stop, a pitanje izbora i kod dizela i benzinaca je 150 ili 190 KS. Snažnije se izvedbe pritom vežu uz sedmostupanjski DSG i pogon na sve kotače 4Drive, što je i opcija na početnom dizelu. To će po svojoj prilici biti i najtraženiji motor, a svojim solidnim momentom i performansama ponajbolje odgovara ujednačenom karakteru Tarraca.
Iako je nešto izravniji nego kod Kodiaqa, u pravilu je podešen za urbano okruženje te ga karakterizira dovoljna preciznost i ugodan osjećaj. Dobra vijest za putnike je da nema ni izraženijeg naginjanja karoserije, no u osnovi najveći dašak sporta donose kontrole DSG-mjenjača na upravljaču. Same promjene brzina teku glatko bez gubitaka u momentu, i to sve dok ambicije ne porastu kada postaje jasno da ima prostora za bolju usklađenost s motorom.
Na poprilično urednim testnim dionicama u okolici Barcelone ovjes je suvereno odrađivao svoj posao po pitanju komfora, a dostupni pogoni 4Drive nisu iskazivali tendencije ni prema bježanju stražnjice, a ni prednjeg kraja. U Hrvatsku Tarraco stiže u veljači, a cijena za model 1.5 TSI Style, koji uključuje virtualni kokpit i glavna LED-svjetla, startat će malo iznad 200.000 kn. Već 2020. trebali bismo vidjeti i plug-in izvedbu sa 210 KS i 400 Nm te elektro-dosegom od 50 km.
TEHNIČKI PODACI
Model | 1.5 TSI | 2.0 TSI DSG | 2.0 TDI | 2.0 TDI DSG |
Motor/cilindara | redni/4 | redni/4 | redni/4 | redni/4 |
Obujam ccm3 | 1498 | 1984 | 1968 | 1968 |
Snaga kW (KS) pri o/min | 110 (150) pri 5000-6000 | 140 (190) pri 4200-6000 | 110 (150) pri 3500-4000 | 140 (190) pri 3500-4000 |
Moment Nm pri o/min | 250 pri 1500-3000 | 320 pri 1500-6000 | 340 pri 1750-3000 | 400 pri 1750-3250 |
Masa/nosivost kg | 1599/621 | 1773/607 | 1687/603 | 1816/594 |
D × Š × V mm | 4735 × 1839 × 1658 | |||
Međuos. razmak mm | 2790 | |||
Prtljažnik l | 455 (705) – 1540 | |||
Ubrzanje 0–100 km/h s | 9,7 s | 8,0 s | 9,8 s | 8,0 s |
Najviša brzina km/h | 201 | 211 | 202 | 210 |
Potrošnja WLTP1 l/100 km | 7,3-8,0 | – | 5,7-6,4 | 7,0-7,6 |
Emisija CO2 g/km | 165-182 | – | 148-167 | 183-200 |
Cijena kn | oko 205.000 | – | – | – |