Renault i Dacia – izvrsni prodajni rezultati za 2022.
Renault privlači nove kupce elektrificiranom ponudom, dok je Dacia s druge strane ostvarila najveći prodajni udio na europskom tržištu kod privatnih kupaca
Renault je u svijetu prodao do 1.466.729 vozila, od čega 832.605 u Europi i 634.124 na međunarodnim tržištima. Bitno je naglasiti da je Renault treća najprodavanija marka na tržištu 100 posto električnih vozila te druga najprodavanija marka na europskom tržištu potpunih hibrida. U nastojanju da do 2025. ponudi najzeleniju paletu vozila na europskom tržištu, s više od 65 posto elektrificiranih vozila u prodajnom miksu, Renault je povećao miks prodaje elektrificiranih vozila za +9 postotnih bodova u odnosu na 2021.
Renault je na tržištu privatnih kupaca postigao željeni cilj, budući da je više od polovice prodaje ostvareno upravo na tom tržištu. Miks prodaje privatnim kupcima porastao je za +8 postotnih bodova u odnosu na 2021. i dosegao 51 posto, što je rast od +7 postotnih bodova u odnosu na tržišni prosjek. Udjel na tržištu privatnih kupaca također je porastao za +0,3 postotna boda u odnosu na 2021. na 6,1 posto u Europi.
Dacia je u 2022. godini prodala 573.800 vozila te tako ostvarila rast od 6,8 posto na tržištu koje bilježi pad (u usporedbi s 2021.). Marka je jednako tako ostvarila značajno postignuće prodavši 8-milijunto vozilo u svijetu od 2004. Sjajan rezultat potvrđuje relevantnost Dacijina pozicioniranja kao marke koja nudi najbolji omjer cijene i kvalitete, a svemu tomu pridonosi i osvježena ponuda koja se pokazala popularnom među privatnim kupcima.
Dacia je 2022. ostvarila rekordni tržišni udjel u Europi sa 7,6-postotnim udjelom prodaje osobnih vozila privatnim kupcima, čime je drugu godinu zaredom ojačala svoj položaj (u usporedbi s udjelom od 6,2 posto, ostvarenim u 2021.). Marka je ostvarila i rekordni udjel prodaje osobnih i lakih gospodarskih vozila od 3,7 posto (+0,5 postotnih bodova u usporedbi s 2021.) u Europi te rekordni udjel prodaje osobnih vozila od 4,2 posto (+0,7 postotnih bodova u usporedbi s 2021.).
U Hrvatskoj je Dacia na ukupnom tržištu zadržala šesto mjesto s 3275 prodanih vozila, povećavši svoju prodaju za 2,6 posto i tržišni udjel za 0,44 postotna poena u odnosu na 2021., dok je na tržištu privatnih kupaca zauzela četvrto mjesto.