Renault Captur – Moderniji, profinjeniji, umreženiji
Captur druge generacije prošao je kroz opsežan redizajn koji ga je učinio još privlačnijim, rekalibracija ovjesa udahnula mu je novu dozu dinamike, a tu je i napredna multimedija s Googleovim uslugama po čemu je jedinstven u B-segmentu
Nakon premijerne vožnje Captura prve generacije iz 2013. naslov je glasio: “Puno više od napuhanog Clija”. Ta se teza ispostavila posve točnom, jer na jednakoj tehničkoj osnovi stigao je SUV gradske klase koji nudi puno veću uporabnu vrijednost. Prozračnija putnička kabina, povišena pozicija sjedenja, pa i trik s kliznom stražnjom klupom (16 cm) za veću varijabilnost bili su jaki tržišni aduti koji su privukli nove kupce. Unazad nepunih deset godina, klasične hatchback karoserije započele su sa silaznom putanjom, dok se u prodajnim statistikama jasno vidi uzlazna putanja SUV-a i crossovera. Prekretnica se dogodila krajem 2020. kad su se dvije linije prekrižile, odnosno, Captur i ostatak ‘visokog društva’ krenuli su snažnom uzlaznom putanjom. U suštini, Captur je Renaultov nositelj prodaje barem što se fizičkih kupaca tiče, jer kada iz prodajnih statistika uklonimo flotnu prodaju tvrtkama i rent-a-car agencijama koje obožavaju Clio, Captur odmah dolazi u prvi plan.
Renaultovi dijamanti
Redizajn druge generacije možemo ocijeniti vrlo uspješnim, jer Captur sada ostavlja još atletskiji dojam i mogli bismo reći da ima više osobnosti. Igru sa stiliziranim dijamantima na prednjoj maski već smo vidjeli na drugim modelima marke, kao i novi logotip. Ono po čemu Captur čini najveći iskorak je bogata opremljenost, jer kupci sada mogu odabrati prestižni Esprit Alpine koji stoji na novodizajniranim kotačima promjera 19 cola.
Tako konfigurirani Captur je pravi gradski šminker koji neodoljivo podsjeća na ranije predstavljeni Rafale, a tu je i novih šest boja karoserije i tri boje krova, što omogućuje veći stupanj individualizacije. Atmosfera u kabini je profinjenija ne samo na račun veće kvalitete materijala, već i cool detalja poput francuske zastavice, Alpine logotipa na prednjim sjedalima i ambijentalne rasvjete. Ljubitelji ekologije svakako će pozdraviti informaciju o većem udjelu recikliranog tekstila, a ljubitelji životinja informaciju o izostanku kože animalnog porijekla.
Google asistent
Najvažnija novost u interijeru svakako je veći ekran multimedije sa sučeljem OpenR link i mnoštvom usluga koje nudi Google. Osim navigacije, tu je još 50-ak Googleovih aplikacija, kao i Google Assistant koji se odaziva na glasovnu naredbu ‘Hey Google’. Stoga smo na premijernoj vožnji Madridom s lakoćom stizali do traženih destinacija bez tipkanja po središnjem ekranu i možemo zaključiti da glasovni asistent radi bez greške. U Renaultu su posebno ponosni na činjenicu da je ovo prvi automobil B-segmenta koji nudi takvo što i to je svakako dodana vrijednost koja Captur izdiže iz mnoštva.
Također, audiofilima će se svidjeti ozvučenje koje je isporučio Harman Kardon, a uključuje devet zvučnika i pojačalo snage 410 W. Također, novi paket asistencija (ADAS) sada je još kompletniji te omogućuje autonomnu vožnju ‘Level 2’, a sukladno regulativi GSR2 kojom se propisuje aktivacija svih sustava prilikom svakog pokretanja automobila, s lijeve strane upravljača sada je ugrađena tipka ‘My Safety Switch’ kojom vozač može deaktivirati do pet sustava asistencija, jednim pritiskom.
Veća doza dinamike
Iako je paleta motora razmjerno široka i nudi se ukupno šest različitih varijanti pogona, na svjetskoj prezentaciji u Madridu imali smo ponuđenu isključivo top-motorizaciju u vidu punog hibrida E-Tech 145, što podrazumijeva i automatski mjenjač Multi-Mode. Riječ je o sinergiji 1,6-litrenog benzinca, dva elektromotora i baterije kapaciteta 1,2 kWh i taj pogonski sklop već dobro poznajemo. Kretanja iz mjesta su na struju i vožnja je općenito vrlo fluidna, a deklarirana prosječna potrošnja je niskih 4,6 l/100 km. No, još više veseli nova kalibracija amortizera, odnosno geometrija podvozja i podešenost upravljača. U odnosu na prethodni model razlika nije posebno dramatična, ali se osjeća bolja povezanost vozača i vozila, odnosno, užitak vožnje u dinamičnom tempu još je veći nego prije. To vrijedi za sve pogonske varijante, uključujući i LPG verziju ECO-G koja zahvaljujući većem plinskom spremniku (osam više, ukupno 40 litara) omogućuje maksimalni doseg od 1300 km.
Kao i do sada Captur nije dostupan uz pogon na sve kotače, ali za bolju prohodnost i veću trakciju tu je doplatni sustav Extended Grip koji prilagođava rad ESP-a na klizavim podlogama. Na raspolaganju su dva moda vožnje – Snow i All Terrain – a budući da odmak od tla iznosi 169 mm, terenske izlete treba shvatiti uvjetno. Pogotovo ako ne želite oštetiti atraktivne naplatke koji u varijanti opreme Esprit Alpine broje 19 cola u promjeru. Kad već spominjemo razine opremljenosti, na raspolaganju su ukupno tri (Evolution, Techno i Esprit Alpine), a bijeli Captur na fotografijama je Techno i to bi mogao biti najčešći izbor kupaca. Nema sumnje da uspješna priča dobiva obećavajući nastavak, jer na cestama je već dva milijuna Captura i ta će brojka nastaviti rast – po ubrzanoj stopi.