Renault Rafale – Novi čuvar Renaultovog neba

Rafale je novi Renaultov top model, koji dimenzijama, performansama i opremom to potpuno opravdava. Prva vožnja otkriva puni potencijal nove francuske škole vožnje u režiji koja neobično dobro pomiruje dinamiku i komfor

Koja slučajnost. Netom nakon što je u Hrvatsku stiglo prvih šest borbenih aviona Rafale F3-R, stigao je i dan da sjednemo u ostalih šest. Ali onih bez krila, koji nose značku Renaulta. Koji pak nisu dobili naziv slučajno, već u čast aviona Caudron-Renault iz 30-ih godina koji je nosio upravo naziv – Rafale. Novi je to reful vjetra iz ove francuske marke, koji donosi stilska obilježja budućih modela. A sada predstavlja vrhunac ponude i mora se priznati, miriše na Safrane. Samo je za razliku od kultne limuzine pomodno odignut od tla i njeguje kupeovske linije krova, što kupci i traže.

Austral, ali…

U osnovi, ali baš osnovi, ovo je dinamičnije skrojeni Austral koji zadržava sve prednosti velike karoserije na razmeđi segmenata C i D. Duljinom karoserije od 4,71 m Rafale zapravo stoji uz bok modelu Espace od kojeg je tek jedan centimetar kraći. Međutim, inženjeri su također rekli svoje: širi trag kotača za ukupno 40 mm, šire gume (245 mm umjesto 235 mm) promjera 20 cola, modifikacije ovjesa uz 10 posto manje naginjanja, više bočne potpore u sjedalima. Bilo je tu još finog brušenja koje rezultira fluidnom isporukom snage jer Rafale slabiji od 200 KS ne postoji.

Stoga je lako biti dominantan u svakodnevnom prometu, pa i većini situacija koje traže isporuku snage bez zadrške. Subjektivan je osjećaj da mjenjač Multi-Mode kudikamo brže preslaguje omjere, osjetno uglađenije nego na Australu. Rafale i treba voziti dinamično, jer takvog je i stava. Brz je iz mirovanja jer uvijek kreće na struju, tako je posložen hibridni sklop koji u opuštenoj vožnji favorizira korištenje benzinca kao elektrane.

Solarna oaza

Čujemo kako ciljana skupina nije mlađa od 50 godina i Rafale je namijenjen onima čija su djeca tinejdžeri, stoga se aludira na slobodne vikende udvoje, bez djece koja su zapravo već odrasla. Ali komfor stražnje klupe je zaista na visokoj razini. Platforma CMF-CD koristi se i na modelu Espace, što podrazumijeva i potpuni komfor na duljim putovanjima. Mjesta je više nego dovoljno za koljena, pa i za glavu koja koja uživa u panoramskom krovu koji nema fizički zastor, odnosno sjenilo, već tehnološku inovaciju. Tekući kristali, ovisno o odabranoj postavci, prozirno staklo pretvaraju u mliječnu nijansu koja vrlo učinkovito prigušuje jako dnevno svjetlo. Stakleni krov dakle može biti potpuno proziran ili potpuno zatamnjen, a tu je i jocker pola/pola, odnosno putnici straga mogu uživati u sjeni, dok se vozač i suvozač sunčaju. I obrnuto. Na učinak zasjenjenja putničke kabine zaista nemamo prigovora, čak ni pod španjolskim suncem koje u podne prži nemilice.

Dinamika obećava

Svi znamo da francuska vozila imaju neki svoj komforni predznak. Renault u toj priči vrlo dobro pomiruje dvije krajnosti, što dodatno naglašava sustav 4Control. To je nadoplata od 1500 eura koja mijenja iskustvo vožnje utoliko što skraćuje promjer okretanja na 10,4 m i to je vrijednost koju ostvaruje gradski Clio. Već u sporim zavojima i skretanjima osjeća se kako stražnji kraj radi putanju kao da zakreće šestarom, što traži period privikavanja u brzoj vožnji. Međutim, Rafale jako dugo ostaje neutralan, odnosno intuitivan i neće prirediti neugodna iznenađenja. Štoviše, puno bolje skreće ‘u zavoj’ jer ga stražnji kotači vjerno prate prednje.

Također je vrlo dobar po pitanju doziranja kočne sile, prelazak s regenerativnog na frikcijsko kočenje je uravnotežen i tu može poslužiti kao primjer brojnim drugim proizvođačima. Isto vrijedi i za određivanje intenziteta regenerativnog kočenja – jedna od četiri postavke bira se lako i brzo putem polugica na upravljaču. U cjelini, Rafale nudi bolju spregu hibridnog pogona i automatskog mjenjača, isporuka snage osjetno je fluidnija nego kod Australa. Jednostavno, kao da je sve podignuto na razinu više. A to se vidi i po rezoluciji kamere za vožnju unazad, s oštrom slikom na ekranu i još preciznijim navođenjem na parkirno mjesto.

Top multimedija

Osim što nove grafike ekrana, s brzinomjerom u vrlo upečatljivom fontu daju dodatan začin poznatoj slici ispred vozača, tu je i odličan head-up zaslon dijagonale 9,3-inča koji projicira i dodatne informacije. Noćnu vožnju čine sigurnijom full LED svjetla (opcionalno Matrix), koja su opremljena funkcijom automatskog prebacivanja dugo/kratko. Uz varijabilnost koja podrazumijeva djeljiv naslon stražnje klupe, tu je i multifunkcionalni otvor za skije na mjestu uobičajenog naslona za lakat.

Tako da osim aktivnosti u toplijem dijelu godine, Rafale može i na skijanje bez krovnih nosača. Ako bismo ga stavili u izravnu usporedbu, Rafale na radaru drži modele kao što su Audi Q4 Sportback, Peugeot 408, DS7, pa možemo u ovu rečenicu dodati i bavarski X4. Jer Rafale kreće od 45.000 eura, s bogatom opremom i 200 KS. Što ga samo po sebi gura u uži odabir svih potencijalnih kupaca.

Zaključak

Renault zadire u više sfere i njegov nastup u D-segmentu ima puno pokriće. Rafale je vrlo reprezentativan model koji donosi bogato nasljeđe kultnih limuzina kao što su Renault 25 i Safrane, uz visoku tehnologiju i pomodno povišenu karoseriju koja pruža komfor na razini Espacea, dok dinamičke osobine ostaju na impresivno visokoj razini.

Na jesen stiže verzija od 300 KS s pogonom na sve kotače

Iako smo ga mogli razgledati na dinamičkoj prezentaciji, verziju od 300 KS ipak nismo vozili. Riječ je o plug-in hibridu koji koristi jednaku tehničku osnovu kao i model od 200 KS, ali 1,2-litreni benzinac ima drukčiji turbopunjač pa razvija 150 umjesto 130 KS, a tu je i dodatni elektromotor od 100 kW na stražnjoj osovini. Riječ je o stalnom pogonu na sve kotače koji do brzine od 70 km/h favorizira prednji pogon, a nakon toga stražnji. Baterija kapaciteta 22 kWh omogućuje električni doseg do 100 km u gradskim uvjetima, no treba imati na umu da je za razliku od verzije od 200 KS, ovdje riječ o dodatnom balastu koji po slobodnoj procjeni autora premašuje 200 kg (velika baterija i dodatni elektromotor straga). Tehničke specifikacije nisu objavljene, osim ubrzanja do 100 km/h od 6,4 s.