Renault 5 E-tech (2024.) – Veliki povratak

Atraktivan retro-chic dizajn susreće modernu tehnologiju s električnim pogonom, a najavljuju se i pristupačne cijene. Legenda se vratila, i to u velikom stilu

Naravno, futuristični retro dizajn nas je oduševio, no to nije bilo prvo što smo primijetili na novoj Petici. Naime, dvije od ukupno pet raspoloživih boja, a koje Renault naziva ‘pop’ (jaune i vert, tj. žuta i zelena) u potpunosti su došle do izražaja pod blještavim reflektorima pariškog hangara. Naime, pustimo sad to što 70-e i 80-e jednostavno vrište iz njih i što je to potpuno u duhu ovog modela, već se fokusirajmo na kvalitetu laka. Naime, blještavi metalik efekt u obje boje u velikoj je mjeri digao percepciju kvalitete automobila, čini ga atraktivnim, poželjnim, provlačnim.. Jednostavno cool.

No, krenimo od početka. Ekonomični Renault 5 je stigao kao odgovor na veliku naftnu krizu 70-ih, te je u nešto više od dva desetljeća prodan u čak devet milijuna jedinica. Novo izdanje R5 smo u formi studije prvi puta upoznali 2021. i nadali se da ćemo ga kao takvog vidjeti i u seriji. Događaji koji su uslijedili, poput prošlogodišnjeg jubileja modela R5 povodom 50. rođendana, upućivali su na to. Jer, tamo nam je Renault pripremio R5 kojeg je zahvaljujući Retrofit-kitu konventirao u električno vozilo. U pozadini se pak uvijek isticala fotografija atraktivne studije i najavljivao dolazak serijskog modela.

Naravno, serijski automobil nije preuzeo sve detalje sa studije. Prednja svjetla, primjerice, koja su prije bila samo tanke svjetlosne trake u cik-cak formatu, zamijenjena su pravim LED-svjetlima. Potpisom visokokvalitetnog svjetla za dnevnu vožnju ugrađen je u leću prednjeg svjetla i čini se da lebdi, a prilikom zaključavanja automobila ‘namignu’. Izgled svjetala je nadopunjen dodatnim elementima u pravokutnom dizajnu, koji služe kao hommage svjetlima za maglu R5 Turba. Dodatni elementi u prednjem braniku podržavaju moderan, retro šarm R5.

Dimenzije R5 ćemo vam najlakše približiti ukoliko kažemo da u duljinu mjeri tek trunkicu manje od aktualnog Clija. Naime, dugačak je 3,92 metra, što je 13 cm manje u odnosu na spomenuti Clio. Dakle, R5 E-tech je dimenzijama zapravo između Twinga i Clija. Pa ipak, na prvu djeluje korpulentno i robusno, što zahvaljuje uspjelom dizajnu ali i širini od 1,77 i visini od 1,50 metara. Međuosovinski razmak od 2,54 metra osigurava relativno kratke prevjese sprijeda i straga, a u velikim lukovima kotača su atraktivni 18-inčni naplatci koji su serijska oprema.

Usput, bazni model ima čelične naplatke s poklopcima u dizajnu R5 Turba, opremljenije verzije dolaze s aluminijskim kotačima.

Klasični dizajnerski elementi poznati s originala mogu se pronaći i na stražnjem dijelu automobila. R5 E-tech je jedini model marke koji ima okomito postavljena stražnja svjetla. Horizontalni svjetlosni elementi pomalo podsjećaju na Clio i Scenic. Vanjski izgled zaokružuje indikator punjenja na prednjoj haubi, na mjestu gdje je nekad bila postavljena ventilacijska rešetka.

Što se tiče pogona, tu je sve prilagođeno duhu vremena. Riječ je o prvom modelu marke koji se temelji na potpuno novoj platformi ‘AmpR Small’ i dolazi isključivo na električni pogon. Znamo, mnogi su asda razočarani, no R5 kao takav jednostavno ima najviše smisla. Motori će imati tri razine snage: od 95 do 150 KS. Francuzi su električnom automobilu dali dvije različite veličine baterije: 40 kWh za bazni model i 52 kWh za snažnije izvedbe. WLTP-podaci kažu da je doseg od 300 do 400 km. Zahvaljujući 400-voltnoj tehnologiji, DC-punjač ima snagu punjenja do 100 kW dok je manja baterija ograničena na 80 kW.

Stvari postaju doista moderne kada bacite pogled na interijer. Najkasnije tada je jasno da novi R5 u pogledu tehnologije nadmašuje svoje prethodnike. Međutim, infotainment nije posve nov – sustav ‘OpenR link’ već se koristi i u drugim modelima. Standardni središnji zaslon od 10 inča nije, za razliku od uobičajenog u Renaultu, postavljen okomito, nego vodoravno. Za upravljačem će se nalaziti dvije opcije (sedam i 10 inča), koje su također full-digitalne.

Renault je mnoge sitne detalje sa starog R5 prenio na novu generaciju. To uključuje imitacije nekih materijala (jeans), ukrasne šavove na armaturnoj ploči i nova sjedala koja su vizualno inspirirana modelom R5 Turbo. Moderan je i izbor materijala: uglavnom se koriste umjetna koža i reciklirani materijali. Isprobali smo sjedala: djeluju vrlo udobno a njihova je izrada visokokvalitetna, pogotovo u okvirima za predserijskog automobila.

Renault 5 E-tech svoju je premijeru prošao u sklopu ovogodišnjeg Ženevskog salona. Dakle, veliki povratnik na povratničkom događaju, a u Hrvatsku bi trebao stići na jesen. Francuzi na domaćem tržištu obećavaju početnu cijenu od 25.000 eura?! Upravo takvim nam električnih automobila najvoše nedostaje na tržištu. Stoga, povratniku želimo dobrodošlicu i puno uspjeha.