Rebel Heritage motors – Američki san u Velikoj Gorici

'Where heritage meets muscle' - slogan tvrtke 'Rebel Heritage Motors' iz Velike Gorice ne može biti jasniji. Ipak, iza njega se krije i niz aktivnosti, planiranih događaja i druženja, usluga... Ivan Šunić zvani Camaro ugostio nas je jedan dan i pokazao nam što sve nude svojim kupcima i korisnicima

Svijet je globalno selo! Jer, koja je vjerojatnost da dvojica ljudi iz Hrvatske, koji su se tek upoznali, poznaju istog čovjeka u Miamiju!? Doduše, naš sugovornik Ivan Šunić zvani Camaro je dobro poznat na sceni američkih muscle automobila u Hrvatskoj i izvan nje, no nije nam bilo ni u peti da surađuje s Tedom Vernonom, trgovcem klasicima iz South Beacha u Floridi. Ovom potonjem smo u auto motor i sportu posvetili priču sada već davne 2013. godine, a oduševio nas je svojim simpatijama spram Hrvatske. Uostalom, sada znamo da kapa s motivom šahovnice nije bez razloga stajala na njegovom radnom stolu…

No, vratimo se mi u Veliku Goricu, u halu gdje naš domaćin priprema skupinu impozantnih klasika u foto-formaciju. Restomod Plymouth Coupe iz 1936. samom pojavom, a pogotovo koloritom, ‘vrišti’ u ekipi. Vrijednost? Oko 170.000 eura! No, niti Chevy Camaro SS 502 iz 1969. ili Corvette LSX Pro Street iz 1977. pored njega nemaju razloga za skrivanje…

Ideja je prodavati klasike, ali i okupiti scenu

Kako se uopće hrpa ovih vrijednih i vrlo urednih klasika okupila u hangaru u blizini zagrebačke zračne luke? “Ideja je došla od mog poslovnog partnera, još 2020. godine. Htjeli smo iskoristiti moja poznanstva iz SAD-a, a on je bio taj koji je inzistirao da vodim posao.” – započinje Šunić. Kako to obična biva, Camaro je uložio veze, poznanstva i vještine, druga strana je pak osigurala financije. “Odmah u startu nam se pojavio problem, a to je pandemija. Iako smo intenzivno radili na ideji i krenuli u realizaciju poslovnog projekta, protiv pandemije jednostavno nismo mogli. Zbog toga je sve bilo na ‘čekanju’ do 2022. kada smo polako krenuli u realizaciju. Ove smo godine odlučili ‘povući okidač’ i započeti s poslom. Ovo je zapravo službena premijera, jer vi ste prvi medij kojeg smo ugostili.”

U nazivu tvrtke ‘Rebel Heritage Motors’ se nalaze svi elementi priče koji su vlasnicima od prioritetne važnosti a Camaro ističe da i on i njegov poslovni partner strastveno žive automobile i motocikle većinu svog životnog vijeka. Ideja je ne samo prodavati klasike, nego i stvoriti priču, emociju i okupljanje zajednice istomišljenika. “Da, priču razvijamo u nekoliko smjerova, jer naravno da se u budućnosti želimo i širiti. No, baza našeg posla su američki muscle automobili stariji od 30 godina i motocikli.” – naglašava Camaro. Naime, automobili stariji od 30 godina su po definiciji oldtimeri, što olakšava njihovu proceduru uvoza. Kod motocikala se Rebel Heritage Motors time neće ograničavati, oni naime mogu biti noviji ili čak i novi, napominje Šunić – “Harley-Davidson, Indian, Victory – sve su to vrlo popularni i brojni motocikli u Americi, koji lako pronalaze kupce u Europi.”

Auti po principu ‘ključ u ruke’

Da, u Europi, jer Šunić ističe da je to primarno tržište na koje su orijentirani. Naime, naš sugovornik nam otkriva da su upravo zbog toga odabrali blizinu zračne luke, sve kako bi potencijalni kupci što jednostavnije i brže stigli do njih! “Objektivno, nama Hrvatska kao tržište nije dovoljno velika da bismo se bavili ovim poslom na tako visokoj razini. Jednostavno moramo gledati šire.”

A po kojem principu planira poslovati Rebel Heritage Motors? Tzv. ‘projekti’ za sada nisu u fokusu, već poslovni model funkcionira po principu ‘ključ u ruke’. “Ako ćemo biti u potpunosti dosljedni, većina ovih automobila koje ovdje imate priliku vidjeti jesu projekti, ali – funkcionalni projekti. To su automobili spremni za registraciju, potpuno ispravni, ali ako netko želi lakirati limariju u posebnu boju, doraditi neke komponente ili dići automobil na neku show-razinu, to je ono što mi smatramo funkcionalnim projektom. Dakle, nekima su to ‘gotovi automobili’ a nekima ‘startna baza’ – ovisno iz koje pozicije gledate.” Plan prodaje za sada iznosi oko sto vozila godišnje, s tim da najmanje 20 mora biti na ‘stanju’, dostupno odmah za vidjeti.

No, Rebel Heritage Motors ne nudi samo uslugu prodaje već i posreduje, savjetuje, pomaže svojim korisnicima i kupcima. Na kupce ne gleda kao na ‘jelene za odstrel’, već svojim znanjem, savjetima i poslovnim vezama nastoji pomoći da svoju svoju strast prožive što ‘ekonomičnije’. “Pomoći ćemo i kroz servise i kroz dobavu dijelova i kroz ciljane specijalističke nabave vozila preko naših partnera iz Amerike.” – naglašava Šunić.

Neki automobili nerealno popularni i skupi

Skladište od 500 kvadrata će se uskoro pretvoriti u showroom uređen u muscle car hot rod američkom stilu gdje će biti izloženi najatraktivniji automobili. Pored salona će biti bar u kojem će se okupljati ljubitelji i istomišljenici – “Ne mora nužno svatko tko kroči u naš salon biti kupac. Da, cilj nam je izgraditi brend kao takav i razviti posao ali i oživiti ovu scenu, okupiti zajednicu ljudi da uživa u zajedničkoj strasti.”

Automobili koje je Camaro pripremio za nas su u vrhunskom stanju, bez obzira radilo se o originalnim klasicima ili restomod izvedbama. Zanimalo nas je i kako je aktualno stanje na tržištu klasika u Americi, jer nekada ste takve automobile mogli tamo kupiti doista povoljno. “Ta su vremena prošla! Situacija je da su neki automobili postali nerealno popularni, samim time im je i cijena otišla u nebesa. Primjerice, do prije 10 godina Chevy Chevellea SS-a si mogao kupiti za tridesetak tisuća dolara, dok danas za taj novac ne možeš kupiti projekt. Pedeset plus su tzv. ‘rolling projects’, automobili u lošem stanju koji pale i voze dok oni u top-stanju dostižu 70 do 80 tisuća dolara.”

Zanimalo nas je i kako reagiraju kupci u Hrvatskoj, postoje li uopće – “Nismo radili gotovo ništa na promidžbi a posjetilo nas je šezdesetak potencijalnih kupaca. Većina automobila je tek bila pristigla, pa tada još nismo odradili provjeru istih. Dakle, tek sada će automobili zapravo krenuti u prodaju.” – zaključuje Šunić. Uostalom, aktualnu ponudu možete pregledati i na njihovoj web stranici rebelheritagemotors.hr.

Restomod više nije blasfemija

Klasik ili restomod? – upitali smo našeg sugovornika. Camaro je tu vrlo jasan te odgovara: “Ovisi o vašim prioritetima! Ako to automobil koji je ‘numbers matching’, klasik, taj će naravno i koštati. Ali, to nije automobil koji ćete često voziti, kako zbog eventualnih uobičajenih nedostataka (gubitak struje), tako i zbog enormne potrošnje goriva ili će vam ga u konačnici biti žao voziti. Restomod je druga priča, automobil modernih performansi koji izgleda staro. Puristi su ih gledali s zgražavanjem, no ta se percepcija posljednjih godina promijenila. Restomodovi su zbog toga strahovito dobili na cijeni i više nisu ‘blasfemija’.