Predstavljena nova Mercedes E-klasa
Prisustvovali smo digitalnoj prezentaciji potpuno nove E-klase koja se danas održala u Stuttgartu. Šesta generacija (W 214) Mercedesove ikone više se neće proizvoditi u kupe i kabrio izvedbama, one će biti objedinjene pod CLE klasom iza koje će se kriti kupei E i C serije
S više od 17 milijuna vozila isporučenih od 1946. godine, E-klasa i njeni prethodnici su najprodavanija serija modela u povijesti Mercedes-Benza. Mnogi ga doživljavaju kao “srce brenda”. Nasljeđe E-klase seže još u rane dane marke.
Velikodušno dimenzionirana unutrašnjost
Nova E-Klasa (4949/1880/1468 mm) ima proporcije klasične limuzine srednje klase. Putnički prostor izdašno je dimenzioniran, dijelom zahvaljujući dva centimetra dužem međuosovinskom razmaku (2961 mm) u usporedbi s prethodnom serijom. Kapacitet prtljažnika iznosi 540 l. Rešetka hladnjaka s crnom površinom poput ploče veza je između tradicije i modernosti. Crna površina povezuje rešetku hladnjaka s prednjim svjetlima. Ovaj umetak u crnoj boji visokog sjaja vizualno podsjeća na modele Mercedes-EQ. Trodimenzionalno dizajnirana rešetka hladnjaka je također progresivna ili klasična, ovisno o liniji opreme. Opcijski je dostupan osvijetljeni okvir rešetke hladnjaka za sve linije.
Potpuno digitalizirana unutrašnjost
Sportsko, visokokvalitativno i digitalno – ova tri atributa opisuju novi dizajn interijera. Instrumentna ploča oblikuje novo digitalno iskustvo u unutrašnjosti. Ako je E-klasa opremljena opcijskim suvozačevim zaslonom, velika staklena površina proteže se do središnjeg zaslona. Vizualno odvojen od ovoga je zaslon instrument ploče visoke rezolucije u vidnom polju vozača.
Glavne ikone na središnjem i dodatnom suvozačevom zaslonu sada su jednostavnije, a također su označene bojama kako bi odgovarale ikonama pametnog telefona. To vozaču omogućuje da još intuitivnije barata opcijama multimedije. Još jedna nova značajka je selfie i video kamera (dio dodatnog MBUX Superscreena) na vrhu nadzorne ploče. Kada vozilo miruje, vozač može sudjelovati u internetskim videokonferencijama i snimati fotografije i video zapise.
U Mercedesu je udobnost oduvijek bila na prvom mjestu pa su stoga njemački inženjeri osmislili kako umjetna inteligencija može u tome pomoći. Mercedes radi na korištenju umjetne inteligencije (AI) kako bi automobil naučio kakve postavke ovjesa su se koristile najviše puta. S obzirom na okolnosti tijekom putovanja te rute kojima se vozite, E-klasa inteligentno prepoznaje kakve postavke mora automatski postaviti kako bi se putnici osjećali što udobnije.
Benzinci, dizelaši i plug-in modeli
Što se tiče pogonskih jedinica, u novoj E-klasi ćemo u startu prodaje pronaći dizelski model Mercedes-Benz E 220 d sa 197 KS s pogonom na stražnje ili sve kotače (4MATIC ). Ponuda benzinaca počinje s modelom Mercedes-Benz E200 s 204 KS, nastavlja se s modelima Mercedes-Benz E 300 e i Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC s 312 KS, ali u tom slučaju uz plug-in sustav pogona. Mercedes-Benz E 400 e 4MATIC najsnažnija je E-klasa koja također uz plug-in sustav na obje osovine prenosi 381 KS. Iz Mercedesa obećavaju strogo e-doseg od 100 km. Nova E-klasa posebno je agilna i vrlo stabilna s opcijskim upravljanjem stražnje osovine. Kut upravljanja na stražnjoj osovini iznosi 4,5 stupnjeva. U modelima E-klase s 4MATIC pogonom, krug okretanja je 11,1 metar umjesto 12 metara, dok je u verzijama sa stražnjim pogonom smanjen s 11,6 na 10,8 metara.
Lansiranje E-klase počinje s limuzinskim modelom. Prva vozila serije 214 stići će u europska zastupstva u ljeto, dok se plasiranje E-klase na tržište SAD-a očekuje u jesen 2023.