Porsche Macan T – T kao zabava
Uz model 911 i 718, i Macan je dobio svoju T-izvedbu. Četvrta verzija sportskog SUV-a dolazi s dvolitrenim četverocilindarskim motorom te oduševljava umjereno odabranom opremom i briljantnim voznim sposobnostima
BLIC-INFO:
Segment: sportski SUV srednje klase
Cijena: 666.700 kn
Početak prodaje: kliknite na konfigurator
Konkurencija: Alfa Stelvio, Audi SQ5, BMW X4, Maserati Grecale
Za neke će ovo biti iznenađenje. Macan je najuspješniji model marke od svog debija 2014. – gotovo svaki treći izrađeni Porsche je Macan. I čini se da kupcima ne smeta što je Macan uvelike baziran na ‘skromnijem’ Audiju Q5 te se većina primjeraka isporučuje s osnovnim četverocilindarskim motorom.
Što nas dovodi do modela Macan T, koji preuzima pogon osnovnog modela. Kao što je poznato, T je u Porscheu skraćenica za ‘Touring’. U dobra stara vremena zračno hlađenih 911-ica, skraćenica se odnosila na 911 koji je trebao zamijeniti četverocilindarski 912 sa 110 KS, s četverostupanjskim mjenjačem i čeličnim kotačima. Inače, s promjenom modela u 2.7 (za modelsku godinu 1974.), T je odbačen. Sve do prije nekoliko godina.
U skladu s originalnim touring-konceptom, Macan T je dostupan samo s četverocilindarskim EA888 motorom sa 265 KS. Tu je i donekle pojednostavljen dizajn (natpisi u ahat sivoj boji, 20-inčni kotači u titan sivoj), a posebno sportski interijer (sportska sjedala koja se mogu namjestiti u osam smjerova sa središnjim panelima u Sport-Texu, sportski GT-upravljač). Standardna čelična karoserija je 15 milimetara bliže tlu i ima čvršće stabilizatore.
Kako bismo ga zaista mogli isprobati, Porsche daje Macan T na testiranje na Col de Turini, toj mitskoj reli planini u južnim francuskim Alpama. Sa snijegom kao u legendarnim noćima relija Monte Carlo? Ne, ostali su samo prljavo bijeli ostaci na rubu ceste kao podsjetnik da je prije nekoliko tjedana ovdje još bilo podosta sporta. Nekada su se gledatelji zabavljali tako što su snijeg s rubova ceste lopatom odlagali u suhe kutove kako bi bilo malo zabavnije. Danas ćemo toga biti pošteđeni. Krenimo!
Upravljač? Pjesma!
Macan koji je bio dostupan za testnu vožnju bio je opremljen konvencionalnim čeličnim oprugama. Takav odabir pozdravljamo jer je većina Macana koje smo vozili bila sa zračnim ovjesom. Podrazumijeva se da je takav ovjes dostupan i za Macan T. Istovremeno, prema spoznajama stečenim uspinjanjem na Col de Turini dva puta gore i dolje, mogli biste si uštedjeti dodatni trošak za adaptivni zračni ovjes, budući da Macan T s čeličnim oprugama nudi savršeno prihvatljiv kompromis između nategnutog i udobnog ovjesa te najbolje agilnosti u klasi.
Bijeli Macan T samouvjereno juri po asfaltu u južnoj Francuskoj, koji nije uvijek u najboljem stanju, snažno ubrzava iz skliskih zavoja u kojima se još uvijek može naći pijeska od prošle zime. Upravljač? Pjesma, ne postoji drugi način da se to kaže. Do danas, u segmentu SUV-a nema ničega što bi se približilo Macanovom upravljaču u smislu povratnih informacija i preciznosti, a T to ima zajedničko sa svojom ‘braćom i sestrama’.
Primjećujemo li razliku između ‘običnog’ Macana i ovog s oznakom T? Dobro pitanje. U svakom slučaju, T se na ovom terenu osjeća okretno i daje vozaču pregršt samopouzdanja. Toliko je okretan da je lako zaboraviti da jurišate na vrh prijevoja na 1607 metara nadmorske visine s terencem od dvije tone, a ne sa 700 kg lakšim sportskim automobilom sa straga smještenim motorom. Želja za više snage iz dvolitrenog motora rijetko se javlja. Ostaje samo pitanje cijene. Sa 666.700 kuna, Macan T je oko 50-ak tisuća kuna skuplji od klasičnog Macana s četiri cilindra. To ga ne čini super jeftinim, ali T-oprema bi trebala vrijediti znatno više. Uključujući bočne natpise koji su – besplatni.
ZAKLJUČAK:
S modelom T, Porsche obogaćuje obitelj Macan atraktivnim SUV-om s izraženim faktorom zabave u vožnji. Osjeća se okretno i daje vozaču pregršt samopouzdanja.